15. Natjecanje plesnih parova u izvođenju hrvatskih narodnih plesova – Drmeš, da!

 

Vidljiva je želja folkloraša da se nakon (pre)duge stanke ponovo pokažu na pozornici. Po petnaesti put Zagrebačko kazalište lutaka udomilo je ovaj projekt koji svake godine ima sve više poklonika. Brze i kratke plesne forme i figure, samostalne i neovisne o drugim izvođačima postale su poslastica za ljubitelje izvedbene folklorne umjetnosti. U natjecateljskom programu nastupilo je 13 parova, dok je u revijalnom programu održana promocija nekoliko knjiga Gorana Kneževića uz nastup KUD-a „Moslavec“ iz Volodera.
Odlukom stručne komisije u sastavu: Senka Jurina, Rajko Pavlić i Goran Ivan Matoš, za nijansu bolju izvedbu od ostalih imao je par Iva Cvetko i Tomislav Čorak, a sljedili su ih izvedbama Maja Sinovčić i Zvonimir Jurun te Katarina Sokač i Fran Pogrmilović.
Valja napomenuti kako se kod svih osjeti nedostatak kontinuiteta nastupanja, odnosno prekid uzrokovan situacijama kojima smo svjedočili. Napisani komentari naposljetku predstavljaju moj osobni trenutni doživljaj svakog nastupa, ali svi u svakom slučaju zaslužuju naklon već samim nastavkom rada nakon pandemije.

1) Klara Mihoković i Sven Kelemen
Ždalski čardaš
koreografija: Zrinka Roksandić

Kao par koji je otvorio priredbu osjetila se znatna trema i prestrašenost. Ritmički dobri ipak nedostaje stilske slobode i malo više opuštenosti kako bi se iskoristila cijela scena.

2) Katarina Sokač i Fran Pogrmilović
„Ajde dragi, ajde ti, nauči me igrati“, Kordun
koreografija: Katarina Sokač i Fran Pogrmilović
Glazbena obrada: Fran Pogrmilović

Vrlo uigran par dobro je koristio prostor. Koreografija pokazuje intuitivnost i prepletanje više različitih hvatova što je i vrlo dobro izvedeno. Na momente su pokazali manju nesigurnost, međutim stilski prikaz cijele koreografije vrlo je dobar.

3) Katja Pernić i Flavio Belac
Balun (Istra)
koreografija: Katja Pernić i Flavio Belac

Balun u malom! Vrlo skladno izvedeno preko nekoliko figura baluna. Par je dočarao Istru. Ples je izveden skladno i upečatljivo. Dobro je iskorištena scena i vrlo mudro jastuk kao centar vrtnje.

4) Mia Kačunić i Toni Baban
Oj, Vrliko (Vrlika)
koreografija: Zvonimir Jurun

Interesantan izbor koraka. Iako to vjerojatno koreografska zamisao zahtjeva djevojka se doima ipak preozbiljno. Zbog iscjepkanosti koraka katkad nedostaje logičan slijed figura što uzrokuje i teže svladavanje same koreografije i povremenu neusklađenost plesača.

5) Mihaela Stipić i Vanja Maljac
Špis polka (Istra)
koreografija: Martina Mičetić Davidić

Rekao bih na samoj granici igre i plesa, a ujedno vrlo simpatično. Momak odiše veseljem, a njegov ulazak šuljanjem na scenu vrlo je efektno i plijeni pažnju. Iako se plesači povremeno razilaze u ritmu to nadoknađuju vedrinom. Za sada vrlo dobri, ali već za koju godinu i odlični.

6) Paula Milin i Josip Klarin
Na dva pasa (Jezera, otok Murter)
koreografija: Nenad Milin

Ovaj par prikazao je kombinaciju dva plesa iako propozicije ustvari zahtjevaju samo jedan. Stilski momak djeluje bolje i opuštenije dok je djevojka na trenutke nesigurna. Koreografija je jednostavna i plesači su je dobro svladali.

7) Ema Lovrak i Borna Šimunic
Međimurje malo (Međimurje)
koreografija: Kristina Benko Markovica

Vrlo dobra izvedba „Klinčeka“. Stilski odlično otplesani segmenti, a plesač vrlo dobro vodi plesačicu. Iako je otplesano gotovo besprijekorno i uz sav trud „zavođenja“ momka, djevojka je ostala malko suzdržana – nije pokazala, vjerujem, prekrasan osmijeh!

8) Ivona Kubala i Federico Bano Albani
Milo drago (Nerezine, otok Mali Lošinj)
koreografija: Edo Ban

Iako je ovo jedini par koji je je plesao uz „živu glazbu“ mišničara, ipak ih ona nije nagnala da se dodatno opuste. Figure su otplesane čisto, međutim ostao sam dojma da nedostaje spontanosti u samom plesu, pa bih si dopustio slobodu reći da je koreografija izvedena malo pre kruto.

9) Leona Kreković i Jurica Celiček
Tanac na čardi (Međimurje)
koreografija: Iva Cvetko

Još jedna izvedba iz međimurskog „izvora“, rekao bih za nijansu slabije izvedena od prethodne iako se radi o stilski različitim plesovima. Mišljenja sam da bi za jedan čardaš trebalo malo više čvrstine. Momak je djelovao prilično ležerno (iako mi se „šeretsko“ nošenje šešira osobno ne dopada jer ne odgovara međimurskom miljeu) djevojka djeluje malo nesigurno iako kao par djeluju prilično uigrano.

10) Iva Cvetko i Tomislav Čorak
„Mala se vrti kot vrčak“ otok Krk
koreografija: Iva Cvetko i Tomislav Čorak
glazbena obrada: Marko First

Jako dobra i osvježavajuća izvedba segmenta krčkog tanca. Stilski izvrsno, pogotovo momak koji svojom izvedbom plijeni pozornost dok ga djevojka stilski i ritmički sigurno prati. Iako naslov točke sugerira drugačije, ustvari je plesač taj koji je svojom izvedbom osigurao paru pobjedu.

11) Nirvana Sesvečan i David Ivoš
Čardaš (Podravina)
koreografija: Ljiljana Stanko

U ovom čardašu osjeti se dobra povezanost para. Koreografija ima simpatičnu priču. Momak povremeno zaostaje ritmički za glazbenom podlogom što je dosta vidljivo prilikom podbijanja. Osobno bih se suzdržao u koreografiji od figura u kojima djevojka podiže noge iznad koljena. Kada plešu u paru izgleda bolje nego kada su svako za sebe.

12) Maja Sinovčić i Zvonimir Jurun
Monfrina (Korčula)
koreografija: Zvonimir Jurun

Ovom koreografijom plesači su mi potpuno približili korčulansku manfrinu u svakom segmentu. Simpatična priča, stilski gotovo savršeno izvedena. Iako je nastup djevojke upečatljiv, zavođenje momka ipak dominira. Jako dobro.

13) Ivana Zglavnik i Ivan Ilakovac
Sesvetski drmeš
koreografija: Gordan Vrankovečki

Puno koreografskih slika i figura. Par je dobro ritmički uigran i usklađen te dobro koristi scenu. Stilski djevojka malo izraženija od momka. Vrlo energičan nastup za kraj natjecateljskog dijela.

Goran Matoš, prof.