Stručno izvješće u nastupu plesnih parova na plesnoj manifestaciji Drmeš-da! održanoj 2.06.2023. u Zagrebačkom kazalištu lutaka

 

DRMEŠ, DA !
Natjecanje plesnih parova u svojoj 16. izvedbi kako konferansijera je iznjedrilo samog osnivača ovog projekta – Gorana Kneževića koji je neusiljenim komentarima potkrepljenim crticama o svakom paru koji nastupa dao simpatičan uvod u nastup.
Kao i do sada pozornica Zagrebačkog kazališta lutaka pokazala se idealnom za ovu vrstu priredbe. Također, važno je primijetiti da interes za ovu vrstu prezentacije folklora nije jenjavao, dapače baš suprotno. Vidljivo je to po sve većem broju plesnih parova, ali i po ispunjenom gledalištu. Kako se ovdje ipak radi o svojevrsnom natjecanju plesača, atmosfera u gledalištu je pozitivno navijačka – bodri se svaki par, a onaj iz „našeg sela“ najviše! Kao i do sada razlike između izvedbi parova su minimalne te su tek nijanse odlučivale kome će ove godine pripasti „grand prix“. Katkad razliku čini pojedini pokret u koreografiji, pokoji osmijeh više, inspirativna figura ili tek jedan „mot“ u pravom trenutku. Nakon natjecateljskog programa nastupila su djeca. Na žalost kako se povjerenstvo u tom trenutku povuklo da odabere pobjednike nisam vidio ovaj dio programa što mi je jako žao jer, osluškujući komentare publike, mogu utvrditi da je to bio isto prekrasan dio programa.

1.Klara Crnogaj-Noa Šegina
Švic polka (Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Noa Šegina

Za ovaj mladi plesni pal ovo je bio prvi nastup na ovoj manifestaciji i odmah prvi po redu! Živopisna zagorska polka otplesana je sa svim svojim karakteristikama. Prostor pozornice korišten je vrlo dobro, Bilo je tu i mladenačkog „hofiranja“ tijekom plesa. Brza izmjena stilski pogođenih figura sugerirala je da i momak i djevojka osim što odlično plešu i uživaju u izvedbi. Na trenutke, pred sam kraj postala je vidljiva i mala trema pa je za njih ispalo vrlo dobro što su nastupali baš prvi. Osvojeno drugo mjesto!

2.Lili Horvát-Marcell Milkovics
„Sedam ljet je minulo“
Koreografija: Andrea Völgyi – Egresits i Martina Korláth
Glazbena obrada: Zoltán Korláth
FG Koljnof, Mađarska

Gosti iz Mađarske bili su malo samozatajni. Djevojka dosta energičnija od momka za kojeg sam stekao dojam kao da se malo preplašio, međutim što je izvedba odmicala bilo je sve bolje. Par je premalo koristio veličinu scene pa su se plesne figure odvijale ili uz rubove pozornice ili pak (većinom) na samoj sredini tako da se izvedba doimala statično.

3.Mia Kaćunić-Zvonimir Jurun
„Linđo“ (Hercegovina)
Koreografija: Zvonimir Jurun
FA „Jedinstvo“, Split
U ŽIVO

Vrlo dobra izvedba poskočice. Momak je znalački vodio djevojku koja je bez problema pratila njegove komande. Sama najava ovog para možda nije bila najsretnija jer su u silnoj želji da pokažu plesnu raskoš kojom raspolažu ipak „izgorili“. Lijeričar je dobro pratio komande kolovođe svirajući „pod nogu“ iako su mu katkad tonovi bili malko nečisti. Nadamo se da djevojka nije teže uganula nogu prilikom nezgode koja se dogodila pri samom kraju. Stilski je to bio jedan vrlo kvalitetno otplesan Linđo, međutim ko za peh pojavio se još jedan par sa sličnom točkom.

4.Mihaela Stipić-Vanja Maljac
Grobnički marš (Jelenje)
Koreografija: Martina Mičetić Davidić
KUD Zvir, Jelenje

Zasigurno jedna od najsimpatičnijih izvedbi. Jako dobro korišteni elementi marša u kombinaciji s polkom i valcerom. Scena je bila dobro pokrivena, a dinamika vrlo dobra. Ovaj mladi plesni par već je na ovoj razini pokazao odličnu komunikaciju, uživljenost i međusobno opušteno nadigravanje.

5. Paula Pršir-Jurica Celiček
Zagrebačka polka
Koreografija: Iva Cvetko
Glazba: I. Ivanković-M.Pleše
KUD Sveta Ana, Obrež Odranski

Kako je rečeno u najavi: „Kaj? Zagrebačka polka?“ Plesači su dobro komunicirali, a raspoloženje među njima je također bilo vrlo dobro. Čini mi se da je momak bio nešto ukočeniji prilikom izvedbe. Plesom je pokrivena cijela pozornica. Nedostajalo je ipak malo izražajnijeg plesačkog držanja kada se već plesala polka, bila ona stilski vezana uz uže ili šire područje Zagreba ili susjedne županije.

6. Katja Pernić-Flavio Belac
Mazurka (Istra)
Koreografija:
Katja Pernić-Flavio Belac
FD „Pazin“, Pazin

Plesači iz Istre pokazali su nam zanimljivu koreografiju i sigurno je izvodili. Ne bi bilo loše da su malo posegnuli za kojim atraktivnim plesnim korakom i koreografskim detaljem jer mazurka to svakako omogućava.

7. Klara Mihoković- Sven Kelemen
Čardaš (Podravina)
Koreografija: Zrinka Roksandić
KUD „Delovi“, Delovi

Vrlo ujednačen par u kojem je za nijansu dominirala plesačica. Koreografiju karakterizira velika količina elemenata, plesnih koraka i prostornih kretanja. Sigurno i tehnički čista izvedba, a svi koreografske elementi besprijekorno su prikazani. Uživljenost je bila nešto slabija. Trema?

8.Iva Antolaš-Borna Šimunic
Kupinečki dodoš
Koreografija: Kristina Benko Markovica
KUD „Petar Preradović“, Đurđevac

Tehnički dobro uigran par vrlo je uvjerljivo i nadahnuto otplesao ovaj ples. Odlično korištenje prostora i savladavanje svih njegovih dijelova uz zanimljive koreografske zahvate. Ipak je nedostajalo malo više razigranosti za postizanje vrhunca izvedbe.

9. Katarina Tomić – Stanko Bošnjak
„Linđo“; (Hercegovina)
Koreografija Marinko Jurić
HKUD Sveti Ante, Mostar
U ŽIVO.

Četiri crtice: uživljenost i sinergija para, dinamika izvedbe, stilska figura s onim „motom“ na kraju, i – ljeričar. Prvo mjesto!

10. Nirvana Sesvečan – David Ivoš
Cvitkovićeva polka (Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Nirvana Sesvečan i David Ivoš
Glazbena obrada: Daniel Blagec
HKUD „Petar Zrinski“ Vrbovec

Dosta zahtjevne plesne elemente izvodili su ujednačeno i sa točnim kretanjem u prostoru. Uspostavljen je dobra odnos dviju plesača koji su maksimalno iskoristili plesni prostor i time dobili na dinamičnosti cijele izvedbe. Par otplesao je polku u jednom dahu, gotovo rutinerski, ali kao da je među njima nedostajalo malo energije.