11. Drmeš-da!
natjecanje plesnih parova u izvođenju hrvatskih narodnih plesova
Zagrebačko kazalište lutaka
8.06.2018. u 19.30

Kako se razvijao projekt, odnosno koncept „Drmeš-da“ u počecima se nije moglo naslutiti da će ljudi svake godine sa sve većim zanimanjem pratiti ovo natjecanje. Svježina ideja koje se kroz trominutnu izvedbu svakog para ovdje prikazuje osvježenje je za manje-više (na žalost) konstantu na hrvatskoj folklornoj sceni! Danas je ovo respektabilan koncert koji svake godine oduševljava sve veći broj – što pubike, što natjecatelja.

PROGRAM

1. Matija Koren – Jana Kukulić
Zagorski čardaš
(Stažnjevec-Salinovec) .
Autor koreografije: Tihomir Kukulić
KUD Vidovec

Vrlo lagan korak. Plesači gotovo da i nisu skinuli pogled jedan s drugoga tako da je sinergija bila jako vidljiva, bez obzira na relativno malu pokrivenost scene. Kraj malo nespretno izveden.

2. Lidija Novak – Thomas Golumba
Mazurka (Gradišće)
FA “Kolo Slavuj”, Austrija
Autori koreografije: Lidija Novak – Thomas Golumba
Glazbena obrada: Štefan Kocsis

Interesantna priča ispričama različitim koreografskim figurama i scenskim rješenjima. Estetika prikaza jako dobra, kao i uigranost para. Po mom mišljenju jedna od ponajboljih izvedbi večeri.

3. Maja Bobek – Manuel Plašć
Čip Čardaš
(Donja Dubrava, Međimurje)
Autorica koreografije: Maja Šćuric
KUD „ Ljudevit Gaj“, Mače

Ovaj „ples parova“ ipak je zahtjevao malo više čvrstoće u izvedbi koja bi upućivala na mađarski utjecaj. Obzirom da se većina događanja odvijala na sredini scene bile su vidljive i manje nesigurnosti u izvedbi koraka. Prostora za napredak ima puno. Samo naprijed!

4. Ann-Marie Brnja – Paulo Škaron
Šetepaš po grobnički
Autorica koreografije: Alenka Juretić
KUD „Zvir“, Jelenje

Uvijek dobri i svjež nastup. Uživljenost i komunikacija između para je jako dobra. S obzirom na brojne izmjene figura i bogatu pokrivenost prostora ipak bih primjetio da je par na momente kasnio za glazbenom pratnjom, odnosno neki su djelovi djelovali malo prebrzo pa je estetika pokreta bila nešto slabija. Dovoljno za treće mjesto!

5. Lucija Lenardić i Dorian Rupčić
Đurđevečka polka
Autorica koreografije: Kristina Benko Markovica
KUD Petar Preradović, Đurđevac

Vrlo kvalitetna izvedba. Opuštenost i uigranost para na vidsokom je nivou. Iako su se većinom zadržavali na stražnjem djelu pozornice, ona je ipak kroz izmjenu figura bila u cjelosti pokrivena.

6. Viktorija Galić – Mario Kopilas
„Moje janje malo“ (zapadna Hercegovina)
Autorica koreografije:
Tanja Maleš-Krznar
FC Adria Duisburg, Njemačka

Par si je zadao zahtjevan zadatak prikazati više figura truse iz Zapadne Hercegovine. Već kombinacija s poskočicom ukazala je na premekan korak s previše namjernog naglašavanja, a premalo težine u koraku. Ideja svakako zanimljiva, ali izvedba na žalost nešto slabija.

7. Laura Kolenković – Adrian Josić
Tomekova polka
(Sesvetsko prigorje)
Autor koreografije
ZFA dr. Ivana Ivančana

Iako neuvjerljivog početka par je vrlo skladan. Stilski vrlo ujednačen i dobar. Koreografski gledano, bilo je mnogo privlačnih detalja iako mislim da se trebalo više usredotočiti na scenski prostor koji je previše centralno pokriven.

8. Maja Mlinarek i Josip Bićanić
Prigorski drmeš
Autori koreografije: Maja Mlinarek i Josip Bićanić
KUD Preporod Dugo Selo

Vrlo zahtjevna koreografija, prije svega fizički. Stlski bih rekao potpuno pogođeno, a dinamika i pokrivenost scene također jako dobri. Brojnošću različitih scenskih figura, ova izvedba donijela je svojim protagonistima ovogodišnje prvo mjesto. Čestitam!

9. Katarina Sandelić – Miroslav Barberić
Kiša pada, neven vene
(Posavina)
Autor koreografije: Antonio Skenderović

Nastup uz tamburaški orkestar bio je vrlo solidan. Prilikom prelaska s jednog na drugi ples dogodio se pad dinamike cijele koreografije. Plesači su dosta centralno orjentirani pa bi valjalo još malo poraditi na scenskoj pokrivenosti. Stil vrlo dobar, ali zbog izmjena plesova nedostaje više čvrstine.

10. Nikolina Skenderović – Krunoslav Žunec
Žumberački lijeri
Autorica koreografije: Snježana Skenderović
KUD „Bratinečko srce“, Bratina

Zanimljiva ideja – od njemog kola do polke. Obzirom na uskočku povijest Žumberka, mogu prihvatiti dosta hodanja, a u stvari relativno malo plesa u koreografiji. Šteta što orkestralna pratnja nije bila sigurnija.

11. Paula Budiš – Antonio Vugrek
Drmeš
(Posavina)
Autorica koreografije: Katarina Horvatović

Većina plesa se odvija na centru pozornice. Stekao sam dojam da su i momak i djevojka prilično ukočeni i da bi cjela izvedba bila bolja da su se opustiti. S druge strane gradacija koreografije je vrlo dobra

12. Jutta Binder-Schoretits
Michael Navratil
Moravska polka
(Južnoj Morava)
Autori koreografije: Jutta Binder-Schoretits
Michael Navratil
Gl.obrada: Filip Tyran
FA “Kolo Slavuj”, Austrija

Dobro komuniciranje i raspoloženje za vrijeme izvođenja uz pratnju harmonike. Plesom je pokrivena cijela pozornica. Stilski vrlo jasni i točni. Nedostajalo je ipak malo izražajnijeg plesačkog držanja kada se već plesala polka.

13. Tihomir Kukulić ­­- Ema Kukulić
Podravski čardaš
Autor koreografije: Tihomir Kukulić.
KUD „Mak Trnovec“

Odmah se vidi iskustvo plesača te vrhunska, prije svega muška, izvedba te potpuno uživljenost u ples. Komunikacija između plesača odlična, osjećajno i sa puno stila.

14. Pavla Maslać – Ivan Šintić
“Tancaj kak Tatar igra!”
Tatarov drmeš
(Kupinečki Kraljevec, Jaskansko polje i prigorje)
Autorica koreografija: Snježana Župančić Maslać
Glazbeni aranžman: Božo Potočnik

Skladno i sigurno! Po mom mišljenju možda i najbolja izvedba večeri! Stilski besprijektorno. Komunikacija među plesačima odlična! Uz razigranost orkestra nije teško u pravom tempu izdržati od početka do kraja. Zasluženo drugo mjesto!

Goran Ivan Matoš, prof.