Drmeš-DA – 2017 – razmišljanja – Senka Jurina

Drmeš-DA – 2017 – razmišljanja – Senka Jurina2017-06-12T17:18:10+00:00

Stručno izvješće o nastupu plesnih parova na manifestaciji Drmeš-da“

10. izdanje natjecanja plesnih parova u izvođenju hrvatskih narodnih plesova Drmeš da! održano je 3. lipnja 2017. godine u Zagrebu. Prostor Kazališta lutaka već dulji niz godina, pruža folklorašima idealne uvijete za provođenje ove jedinstvene priredbe i svakako doprinosi izuzetno pozitivnom ozračju. U natjecateljskom dijelu nastupilo je 12 plesnih parova koji su predstavili plesove iz svih četiriju hrvatskih plesnih područja, alpskog, panonskog, dinarskog i jadranskog. U nenatjecateljskom dijelu nastupili su PVA Ethnotine KUD Croatia iz Zagreba.Idejni kreator i organizator priredbe, Goran Knežević, ni ovaj puta nije propustio priliku da njezina provedba bude u svim segmentima besprijekorna.Svi sudionici priredbe dobili su priznanja i programske knjižice, nagrađeni diplome i pehare, članovi stručne komisije primjerene honorare. Prepuno gledalište dvorane Kazališta lutaka s jednakim žarom podržalo je sve natjecatelje, kao i sudionike nenatjecateljskog programa. Po završetku programa pripremljen je domjenak za sve sudionike kao i posjetitelje priredbe, te se druženje nastavilo sve do kasnih večernjih sati. Nakon provedenih 10 natjecanja plesnih parova u izvođenju hrvatskih narodnih plesova mogu konstatirati da je ovaj projekt u okviru folklorne djelatnosti, potpuno saživio, da su prepoznate njegove vrijednosti, ali i uloga u razvoju scenskog folklornog stvaralaštva. Tome u prilog govori interes folklornih plesača i koreografa, publike, a naročito medija što je ove godine bilo poprilično izraženo. Stoga je ovaj projekt vrijedan svake potpore kako bi se i dalje razvijao, a time doprinosio popularizaciji folklorne umjetnosti u Hrvatskoj te očuvanju hrvatske folklorne baštine.

 

Stručna kritika izvedbi

1.SARA PAVLOV- JOSIP TADIN
Trogirska kvadrilja 3. Bal
Koreografija: Tonći Tadin
Ples je prema izvornom predlošku definiran strukturom i figurama koje su u izvedbi primjereno prezentirane, no isto tako za njegovo predstavljanje u formi plesnog para pruža još veliki prostor za scensku nadogradnju. Mladi je par nastupio kao prvi što je vjerojatno doprinjelo određenoj dozi vidljive treme. U svojoj izvedbi plesači su jasno i vjerodostojno prezentirali ples, ali je izostala uživljenost.

2.ANAMARIJA SKUŠIĆ- TOMICA KOLAR
Mlinček ( Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Anamarija Skušić i Petra Vukić
Čini se da se odabir plesa izvrsno poklopio s karakterom plesača koji su jednostavna i simpatična koreografska rješenja, vrlo nadahnuto izveli. Za intenzivniji cjelokupni dojam nedostajalo je malo više sigurnosti.

3.GORDANA HARANGOZO- PODGORŠČAK – VLADIMIR BARAČ
Mista ( Slavonija)
Koreografija: Nedjeljko Haček
Iskusn plesni par izveo je svoj nastup s velikim žarom i puno energije. U koreografskom smislu dominirala su prostorna rješenja koja su u konačnici sam ples stavila u drugi plan. Iako su etnološki predložak Miste, plesači korektno izveli, bilo je očito da je sav njihov angažman skoncentriran na linije kretanja, a što je umanjilo plesnu estetiku.

4.NIKOLINA SKENDEROVIĆ-KRUNOSLAV ŽUNEC
Slavetička polka (Jaskansko prigorje)
Koreografija: Snježana Skenderović
Vrlo uživljeno, sigurno i razigrano plesači su otplesali polku Jaskanskog prigorja. U koreografiji smo vidjeli i vrlo originalnih rješenja, ali je prenaglašena teatralnost umanjila ukupan dojam jer je prekrivala izvedbenu vrsnoću plesa, odnosno plesača, a koja je bila na primjerenoj visini.

5.ANA LONČAR- DAVOR BUDIĆ
Stari bal ( otok Korčula)
Koreografija: Tonći Tadin
Mladi, simpatićni i ujednačeni par korektno je predstavio Stari bal. U vrlo kratkoj ali figurama bogatoj, koreografiji nedostajalo je prostornog kretanja pa se stekao dojam da se za vrijeme izvedbe ples nije stigao razviti do njegove suštine.

6.LJUBICA MARINČIĆ- KARLO TOMAŠKOVIĆ
Dubrovačka poskočica- Linđo
Koreografija: Katarina Horvatović
Uživljenost, sigurnost i tehnička čistoća dominirala je izvedbom, a sve koreografske elemente plesači su besprijekorno prikazali. Šteta je što nije iskorišteno više scenskih mogućnosti koje ovaj ples pruža, jer svojom odgovornošću i plesnim potencijalom, plesači su pokazali da su spremni za više domete.

7.MARTINA MIČETIĆ-DAVIDIĆ-JOHN BAN
Grobnički tanac po hrvacki
Koreografija: Alenka Juretić
Već dokazano, parovi Alenke Juretić izuzetno uspješno predstavljaju pjesove svoga kraja na manifestaciji Drmeš, da.U ovoj izvedbi nismo vidjeli ništa novo u autorskom smislu, ali plesači su Tanac donijeli na scenu s nevjerojatnom energijom i plesnom vrsnoćom, tako da su ga predstavili u boljem svjetlu nego to on u izvorišnom smislu je.

8.LUCIJA LAENARDIĆ- DORIAN RUPČIĆ
Podravina ravna
Koreografija: Lucija Lenardić, Dorian Rupčić
Mladi i simpatični plesači razigrali su se koracima raznih podravskih plesova. U početku im je boca kao rekvizit skretala pažnju sa samog plesa, a kako se izvedba razvijala vidjeli smo da podravske plesove izvode na primjerenoj tehničkoj razini. Uz odlično scensko držanje ovaj plesni par ima veliki potencijal za sudjelovanje na budućim izdanjima Drmeš, da.

9.EMA INKRET- PETAR DEAK
Drmeš ( Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Goran Škrlec
Vrlo ujednačen par u kojem je za nijansu dominirala plesačica. Koreografiju karakterizira velika količina elemenata, plesnih koraka i prostornih kretanja, ali i drastično prebrz tempo koji jednostavno plesačima koji bezuvjetno vladaju plesnom tehnikom, nije dozvoljavao da prikažu suštinu Drmeša- drmanje. Iz istog razloga ni scenska rješenja nisu došla do izražaja, kao ni uživljenost i međusobna komunikacija.

10.IVANA BIONDIĆ- ROBERT KASUMOVIĆ
Mišnjača
Izvedba ovog para bila je u svim segmentima predstavljanja narodnih plesova na zavidnoj razini, a ono što je kod ovog para bilo naročito istaknuto u odnosu na druge, je njihova izvrsna međusobna komunikacija. Osim originalnih koreografskih rješenja, improvizacije, tehničke i plesne kulture, estetizacije, zreli plesači su vjerodostojno na scenu donijeli ozračje Like.

11.EMA KUKULIĆ-DAVID CESAR
Stara šimi polka ( Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Tihomir Kukulić
Izvedba ovog para može poslužiti kao originalni etnološki predložak Šimi polke iz Salinovca. Skladno i nadahnuto, izuzetno uživljeno, tehnički bez greške, no za predstavljanje plesa u izvedbi samo jednog para nužna je njegova scenska estetizacija kao i prostorna dinamika.

12.JUTTABINDER-SCHORETITS- MICHAEL NAVRATIL
Čardaš
Koreografija:Lydia Novak, Jutta Binder-Shoretits, Michael Navratil
Vrlo dobri plesači iz Austrije na dopadljiv način i tehnički čisto, predstavili su Čardaš. U scenskom nastupu naročito se istaknuo plesač svojim osebujnim stavom. Jednostavna koreografska rješenja su se skladno pretapala čime je omogućeno isticanje plesačke osobnosti pojedinog plesača kao i njihova međusobnog odnosa. U konačnici je nedostajalo malo autorske nadgradnje.

Senka Jurina, Selektor prema kriterijima HDFKIV