Drmeš – da, 27.11.2020.

Nakon višemjesečnog objektivnog odgađanja, ovo je jedan od rijetkih relevantnih pokušaja prezentiranja folklornog plesa „on line“ u formi natjecanja. Na žalost, uvjeti nisu bili za sve parove isti što je vjerojatno i utjecalo na kvalitetu svake pojedine izvedbe. Međutim, svaka je izvedba u svojoj formi bila zanimljiva iako su se neki parovi udaljili od izvornih pravila ovog natjecanja spajajući više plesova u jednu kraću koreografiju, umjesto da razvijaju plesne figure na osnovi samo jednog plesa. Ovo je bio pionirski pokušaj u ovom iznimnom trenutku (pogotovo za izvedbene umjetnosti), nesavršen – ali svakako potreban! Čestitke svim izvođačima!

1)
Katarina Sokač i Borna Šimunic (Đurđevac)
Mladi podravski čardaš
Glazbeni sastav: Veseli Podravci
Koreografija: Katarina Sokač

Vrlo korektna izvedba, dinamički dobro posložena. Par je dobro uigran i dobro koriste prostor cijele pozornice. Stilski odlično izvedeno.

2)
Ana Marija Skušić Kolar – Tomica Kolar (Zabok)
Koreografija: “Zagorska polka”
Autor koreografije: Senka Jurina
Glazbeni aranžman: Tradicional

Slobodna izvedba iskusnih plesača. Vrlo suvereno stilski odlično prezentirana polka. Prostor scene je vrlo dobro korišten. U prikazu je korišteno jako puno figura koje se logički izmjenjuju.

3)
Ivana Zglavnik i Ivan Ilakovac (Zagreb)
Goranska polka (Gorski Kotar)
Autor koreografije: Gordan Vrankovečki
Glazbeni aranžman: Mario Tuđina

Svirka potiče izuzetnu pokretljivost para. Koregrafska domišljatost kombinira plesne figure koje možda i nisu nužno goranskog kraja, međutim dobro se uklapa u cjelokupnu sliku. Isto vrijedi i za glazbu koja na čas prilagođava podneblju melodijske linije koje nisu tradicionalno goranske. Scenska prilagodba i uigranost para vrlo su dobri.

4)
Lucija Lenardić – Dorian Rupčić (Đurđevac)
Veseli podravci – ples po podravski
Glazbeni sastav: Veseli Podravci
Autorica koreografije: Kristina Benko Markovica

Dobra gradacija tempa i vesela izvedba karakteristika su ove točke. Plesači su jako uživljeni u točku. Međutim ovdje se ipak spaja nekoliko plesova, a sama točka izlazi po dužini iz pravila Čini se malo predugo?

5)
Dora Veselovac – Damjan Veselovac
Srce moje (Bizovac i okolica)
Autor koreografije: Nenad Sudar

Jednostavan ples, nešto slabije dinamičke linije. Cijela slika bila je orijentirana previše centrirano. Plesači su naravno koreografsku zamisao izveli vrlo dobro i stilski korektno.

6)
Marina Udovičić – Teo Zgrablić (Pazin)
Cotić (Istra)
Autori koreografije: Marina Udovičić,
Teo Zgrablić, Davor Zović

Neobično postavljena kamera nije odavala dojam pozornice. Mlad par koji je vrlo sinhoniziran i veseo. Koriste cijeli prostor i ne pretjeruju u plesnim figurama. Osobno jedan od boljih nastupa. Sigurno ćemo ih vidjeti u budućnosti jer su ideje i potencijal tu.

7)
Ivona Kubala i Marko Boroš (Zagreb)
Međimurska gibanica- Čardaš
Autor koreografije: Gordan Vrankovečki
Glazbeni aranžman: Mario Tuđina

Kombinacija vrlo dobro izvedenih plesova uz dobru dinamičku liniju. Malo previše orjentirani na sredinu scene. Momak stilski izražajnijeg nastupa. Kao već prije spomenuto ideja koreografije je vrlo dobra, aali ne podrazumijeva razradu samo jednog plesa što onda i olakšava različite varijacije. Plesači su jako uigrani, pri čemu ipak moramo izdvojiti izvedbu plesača.

8)
Jelena Bedeniković – Martin Kotarski (Zabok)
Koreografija: “Cipelica”
Autorica koreografije: Senka Jurina
Glazbeni aranžman: Zdravko Završki

Možda zbog lošije glazbene podloge cijelo vrijeme mi se činilo kao da nisu u korak s glazbenom podlogom. Na trenutke je čak izgledalo da podloga vrlo skliska i daleko od idealne. Što se plesa tiče, puna ih je scena. U cijeloj izvedbi varijacija s Tvistom je svakako suvišna.

9)
Ana Lojen – Tomislav Golub (Draganić)
Draganićki drmeš – METLAŠ
Autori koreografije: Ana Lojen – Antonio Šoštar

Puno glume i zanimljiva priča. Čini mi se da se dosta vremena gubi za pripremu (odlagane rekvizita…) pa se stoga i dinamika točke prekida. Kako zvuk nije bio dovoljno jak prilično se izgubilo na dojmu. Plesačica stilski konkretnija i bolja.

10)
Vilma Mlekuš – Davor Zović (Pazin)
Balun (Istra)
Autor koreografije: Vilma Mlekuš Davor Zović

Prikazano je kako i relativno jednolik i ritualan ples u formi kola može manjim intervencijama biti vrlo dinamičan, pa i neobičan u pozitivnom smislu. Šteta što nije u natjecateljskoj kategoriji.

11)
Andreja Jagečić – Rudlof Županec (Zabok)
Judin polka
Autorica koreografije: Senka Jurina
Glazbeni aranžman: Zdravko ZavrškiJudin polka

Izgleda da je nekoliko parova plesalo na istoj pozornici (Zabok). Prikaz je dinamički prekidan zbog prvog dijela same polke koji je znatno sporiji. Nedvojbeno je da su plesači vrlo dobri, ali kao što sam već spomenuo imam osjećaj kao da se paru jako skliže po pozornici pa ne mogu dati sve od sebe.

12)
Nenad Bižić – Zorica Garača (Zagreb)
Podravski čardaš
Autor koreografije: Gordan Vrankovečki
Glazbeni aranžman: Mario Tuđina

Predugi, prilično statični uvod. Većina plesa odvija se na sredini pozornice i malo se koristi cijeli prostor. Stilska izvedba, kao što dolikuje, veteranskom paru, je odlična.

Nakon odgledanog programa povjerenstvo je odlučilo da su ove godine treće mjesto zaslužili zabočani s izvedbom „Zagorske polke“, za korak bolju izvedbu imali su đurđevčani s „Mladim podravskim čardašom“, dok su ovogodišnji laureati plesači iz Zagreba s izvedbom „Grobničke polke“.
Kako je povjerenstvo gledalo i najbolju uživljenost tijekom plesa te izvedbu pojedinaca, kao ovogodišnja najbolja plesačica je Ana Lojen iz KUD-a „Sveti Juraj Draganić“, a najbolji plesač Marko Boroš iz FA „Zagreb-Markovac“.

 

Goran Ivan Matoš, prof. etnologije