Goran Knežević
Selektor prema kriterijima HDFKiV

Zagreb, 13.06.2021.

STRUČNO IZVJEŠĆE O NASTUPTU PLESNIH PAROVA
NA PLESNOJ MANIFESTACIJI
DRMEŠ-DA.
11.06.2021.

 

1. Dora Tuđa- Ivan Bartol-Herz
Četiri pasa
(Korčula)
Koreografija: Senka Jurina
Glazbena obrada: Zdravko Završki
Ansambl Zabok

Suzdržano. Plesni par je nastojao prikazati mediteranski plesni stil ali tu još ima prostora za napredak. Uspravnim držanjem željeli su naglasiti taj aspekt mediteranskog plesa što je svakako poželjno ali trebalo je stvarati gracioznost kao višu dimenziju. Par je bio plesno ujednačen. Solidno je koristio prostore scene i koreografska dinamika je bila dobro postavljena.

 

2. Laura Hek – Flavio Belac
Narodni ples Štajeriš
(Istra)
Koreografija: Laura Hek, Alanis Lušetić
FD Pazin

Izuzetno simpatični i plesači izveli su nam jedno od mnogobrojnih inačica plesa štajeriš koji s proširio alpskim etnkoreološkim područjem. Stilski su bili potpuno unutar okvira istarskog načina plesanja. Ples i pokreti s maramicom su bili uigrani i skladni ali previše dominanti u odnosu na plesni izričaj .

 

3.Nirvana Sesvečan – David Ivoš
Narodni ples Coprnica (vrbovečki kraj)
Koreografija: Ljiljana Stanko i Nirvana Sesvečan
Gl. obrada: Daniel Blagec
HKUD “Petar Zrinski”, Vrbovec

Izvrsna energija. Uigrani i ujednačeni. Posebnu tancovalnost je pokazala plesačica. Vrhunska izvedba. Ples coprnica se izvodi u trojkama i kao takav ima svoju specifičnu fizionomiju koja u parnom plesanju izostaje. Partner je udovoljio svim plesnim zahtjevima šteta što koreografkinja nije i za njege osmislila zahtjevnije plesne kreacije.

 

4. Pavla Maslać- Ivan Šintić
Sabljarićev drmeš
(karlovački kraj)
Koreografija: Snježana Župančić Maslać
Gl. obrada: Mario Pleše
KUD „Horvati“
Pavla Maslać i Ivan Šintić

Što kazati. Ovaj plesni par je po plesnom umijeću, uigranosti i ekspresivnosti pokazao najviše. Bilo je tu i nekih plesnih detalja o kojima bi se moglo razgovarati ali snažna plesna energija i dinamičnost scenskog prikaza je sve to neutralizirala. Plesni par je donio onaj nevidljivi i fludni scenski nektar, supstancu izvrsnosti, koju stvaraju posebni i koja se istini za volju rijetko i događa.

 

5. Alanis Lušetić -Teo Zgrablić
Narodni ples Bašovijen
(Istra)
Koreografija:
Alanis Lušetić, Teo Zgrablić
FD Pazin

Istarski Ples Bašovijen po prvi puta vidim na sceni i to me uvjerilo da još uvijek u našem narodu ima kvalitetnih plesova koje treba iznijeti na svjetlo dana. Mladi istrijani donijeli su nam nešto novo što je izuzetno vrijedno i pokazali kako istarski folklor nije sav u plesu balun. Stilski izvrsno, scenski korektno.

 

6. Ivona Kubala – Marko Boroš
Kolo
(Bosanska Posavina)
Gl. matrica: HKUD „Napredak Odžak“
Koreografija: Gordan Vrankovečki
FA Zagreb Markovac

Tko bi mogao pretpostaviti da će se netko upustiti u koreografiranje plesnih elementa iz kola bosanske Posavine. Svi su nekako zazirali od toga jer kao nema tu ništa atraktivno i sl. No ipak, dobro osmišljen scenski prikaz i izvrsna izvedba ovom prilikom stvorili su upečatljiv i zanimljiv plesni događaj. Svaki narodni ples je vrijedan sam treba prepoznati njegove prave supstance i znalački ih oblikovati na sceni. Ovaj puta je to bilo koreografski i izvedbeno uspješno.

 

7. Luna Klarin – Josip Klarin
„Balarina nika’ dosta“
Narodni ples Balarin
Koreografija: Nenad Milin
KUD „ Koledišće“, Jezera

Najmlađi plesni par plijenio je svojom iskrenošću i stilskom izražajnošću. Nisu trebali ništa glumiti oni su nam donijeli Jezera, mislim na Milinova Jezera. Djevojka je djelovala pomalo rezervirano dok je njen momčić bio izuzetno sigurna i beskrajno simpatičan. Moram kazati da je u potpunosti „skinuo“ plesni stil svog voditelja Nenada Milina. Rekli bi isti on. Što je dakako dobro no možda će u budućnosti i on stvorit svoj vlastiti plesni izričaj. Bilo bi poželjno. U svakom slučaju plesni par koji obećava i koji će nadam se još pokoji puta sudjelovati na manifestaciji Drmeš- da.

 

8. Ivana Zglavnik – Ivan Ilakovac
Narodni ples Banijski drmeš
(Moščenica, Banija)
Gl. obrada: Mario Tuđina
Koreografija: Gordan Vrankovečki
FA Zagreb Markovac

Upečatljivo. Još jedna etno regija koja je do sada zaobilažena iz ne znam kojih razloga jer tu se nalaze vrlo arhaični plesni motivi pogodni za scensku obradu. Banijski drmeš se pokazao izuzetno zanimljivim s kineziološkog i estetičnog aspekta. Naravno tome je pridonijela izvrsna izvedba i dobro osmišljena koreografija. Valja istaknuti vrlo zanimljivu i poticajnu glazbenu podlogu koja je korespondirala s plesnim pokretima i koreografijom.

 

9. Patricija Fuček – Borna Šimunic
„Preko Drave“
Narodni ples Podravska polka
(Podravina, Đurđevac)
Koreografija: Kristina Benko Markovica

Ljepota, finoća, plesni akcenti i odmjerenost. Fotografija. Prvo ti, a na kraju ti i ja. Svakako zanimljiva sličica koja valja pohvaliti jer pristaje ovim lijepim mladim ljudima. Ples, ljubav i lijepe emocija su u simbiozi i vrlo lijepo se nadopunjuju i obogaćuju. Ujednačeno i uigrano. Ali nešto je tu nedostajalo ????

 

10. Josipa Turković – Krunoslav Žunec
Narodni ples Svatovska polka
(Jaskansko polja, Bratina)
Koreografija: Snježana Skenderović
KUD „Bratinečko srce“

Što se može izvući i plesa polke ovdje je manje-više učinjeno. Koraci, pokreti, geste i zavođenje. Sve to je lijepo osmišljeno s izbalansiranom gradacijom od početka prema kraju Plesna srdačnost je izvirala iz plesnog para i to je najveće postignuće. Ne znam, pretpostavljam da za pravo vrednovanje tako suptilnih detalja treba vrijeme ili prospavana noć.

 

11. Iva Cvetko – Tomislav Čorak
“Svatovske huncutarije”
Narodni ples Polka
(Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Iva Cvetko, Tomislav Čorak
Glazbena obrada: Martin Durbek

Koreografski sadržaj je malo odstupio od ustaljenih Drmeš-da okvira što ne znači da je pogrešan dapače donio je nešto novo ali to novo je utjecalo ipak na manjak plesnog sadržaja. No, kako se radi o izvrsnim i iskusnim plesačima vidjelo se iz njihovog nastupa da vladaju plesnom tehnikom i da je ne treba pokazivati i dokazivati. Svakako njihov nastup se odlikovao vrlo uživljenim i ekspresivnim ostvarenjima gdje se huncatrije imale smisla i opravdanja.

 

12. Manda Pozaić- Petar Deak
Drmeš
(Zagrebačko prigorje)
Koreografija: Senka Jurina
Glazbena obrada: Zdravko Završki
Ansambl Zabok

Najvažnije se postignulo. Prikazan je sočan i ispravan prigorski drmeš i drmačica. Plesni par je bio ujednačen i stabilan. Koreografski je to bilo podosta zahtjevno ali dobro osmišljeno. Podosta različitih plesnih hvatova, figura i koraka, pri čemu se nije izašlo iz konteksta drmeša.

 

Revijalni program

ŽVS „Klencerice“
Folklorni napjevi
Voditeljica: Snježana Župančić Maslać

Ružica Kotarski – Rudolf Županec
Narodni ples Krajc polka
(Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Senka Jurina
Glazbena obrada: Zdravko Završki
Ansambl Zabok

Ida Kukulić – Tihomir Kukulić
„Špelancija na pravišću“
Narodni ples Zagorski tanec
Koreografija: Tihomir Kukulić
Glazbeni aranžman: Jurica Žibek