Drmeš-DA – 2018 – razmišljanja – Goran Knežević

Drmeš-DA – 2018 – razmišljanja – Goran Knežević2018-06-18T09:25:23+00:00

Goran Knežević
Selektor HDFKiV

Zagreb, 15.6.2018.

Stručni osvrt na izvedbe plesnih parova na plesnoj manifestaciji Drmeš-da održanoj
8.06.2018. u 19.30, u Zagrebačkom kazalištu lutaka

Na početku treba kazati kako je kvaliteta većine plesnih izvedbi ove godine bila na visokoj razini i da se na pobjedničko postolje moglo popeti najmanje 6 plesnih parova. Zamjetno je da je kvaliteta izvođenja i koreografiranja narodnih plesova u formi plesnih parova značajno uznapredovala i postaje prihvaćeno u folklornom stvaralaštvu.

1.Matija Koren – Jana Kukulić
Zagorski čardaš
(Stažnjevec-Salinovec) .
Autor koreografije: Tihomir Kukulić
Jedna vrlo suptilna izvedba koja se temeljila emotivnom odnosu izvođača i kao takva se provukla kroz cijelu izvedbu. Vrlo zanimljiva ideja koja je od plesnog para zahtijevala vrhunsku plesnu tehniku i izražajnost. Preludirali su kroz plesne korake i okrete i nastojali stvoriti taj emotivni kontakt i izričaj. Pri tome je djevojka bila vrlo dominantna i izražajna dok je momak se nešto manjoj mjeri stopio sa svojom ulogom.

2.Lidija Novak – Thomas Golumba
Mazurka (Gradišće)
FA “Kolo Slavuj”, Austrija
Autori koreografije: Lidija Novak – Thomas Golumba
Glazbena obrada: Štefan Kocsis
Glazbena pratnja: uz matricu
Možda svira na harmonici:Filip Tyran
Gradišćanski ples Mazurka posebno mi je prirastao srcu jer ima lijepu melodijsku liniju i vrlo interesantnih plesnih figura. Plesni par nas je lijepo uveo u tu atmosferu i vrlo sigurno je plovio u tom stilu. Vidna je bila i dobro uspostavljena komunikacija i uživljenost.

3. Maja Bobek – Manuel Plašć
Čip Čardaš
(Donja Dubrava, Međimurje)
Autorica koreografije: Maja Šćuric
KUD „ Ljudevit Gaj“, Mače
Matrica
Mladi, talentirani i raspoloženi plesači nastojali su se izdići na potrebnu razinu ali trenutci neusklađenosti očito su ostavili traga na sigurnosti i uživljenosti u plesu. Sudeći po iskazanoj plesnoj tehnici imaju vrlo lijepu plesnu perspektivu.

4. Ann-Marie Brnja – Paulo Škaron
Šetepaš po grobnički
Autorica koreografije: Alenka Juretić
KUD „Zvir“, Jelenje
Plesači iz Grobnika već poduži niz godina postavljaju vrlo visoke kriterije u plesnom izričaju. Uvijek besprijekorno uvježbani i raspoloženi sa snažnom energijom i glumačkim nervom. Posebne pohvale za koreografiju jer izvući od jednog podosta jednostavnog plesa šete paši zanimljivu i atraktivan scenski prikaz.

5. Lucija Lenardić i Dorian Rupčić
Đurđevečka polka
Autorica koreografije: Kristina Benko Markovica
KUD Petar Preradović, Đurđevac
Što kazati. Još jedna lijepi i talentirani plesni par donio nam je mladalačku energiju i s vrlo zanimljivim koreografskim rješenjima kako u prostoru tako i u izboru plesnih elemenata. No istini za volju bilo je tu plesnih koraka i pokreta koji ne pripadaju strukturi plesa polke i njenoj prirodnoj estetizaciji. Izvedba, uživljenost, tancovalnsot i scensko držanje djevojke bilo je besprijekorno u svakom koraku.

6. Viktorija Galić – Mario Kopilas
„Moje janje malo“ (zapadna Hercegovina)
Autorica koreografije:
Tanja Maleš-Krznar
FC Adria Duisburg, Njemačka
Pratnja: Matrica
Po prvi puta su nam došli naši plesači iz Njemačke ali to se nije vidjelo i osjetilo u njihovoj izvedbi. Bili su sigurni i ujednačeni u plesnim i koreografskim zadaćama. Čak što više i njihova gluma je bila vjerodostojna uz dobru međusobnu komunikaciju. Iz folklora zapadne Hercegovine moglo se još uklopiti koji atraktivni plesni element ili slobodnije etatizirati postojeće. Koreografski je to dobro oblikovano ali je možda hrabrije je trebalo ući u plesne nadgradnje. Plesni par ima perspektivu i nadam se da će i iduće godine biti sudionici ove manifestacije.

7. Laura Kolenković – Adrian Josić
Tomekova polka
(Sesvetsko prigorje)
Autor koreografije
ZFA dr. Ivana Ivančana
Plesni par koji u pogledu plesačke vrsnoće bio na visokoj razini. Uz to nastojali su nam plesom ispričati dijalogu bake i unuka, od kostobolje pa do pomlađivanja u plesu pa opet do teške starosti. Originalna ideja ali tu je došlo do nejasnoća u prikazu navedenom procesu pretvorbe. Laura koja je glumila baku izvrsno je započela svoju ulogu imitirajući pokretima i koracima baku uz pomoć stapa ali taj prijelaz nije bio jasno akcentiran i prebrzo (nevidljivo) je prošao, bar meni. Trebalo se više pozornosti u ovom slučaju posvetiti mimici, glumi i teatralnosti ili samom plesu. Međusobna komunikacija u plesu je bila dobra ali izostala je čvršća emotivna prisnost. Svakako originalna ideja koja bi uz malo pažljivije oblikovanje mogla biti reprezentativna točka.

8. Maja Mlinarek i Josip Bićanić
Prigorski drmeš
Autori koreografije: Maja Mlinarek i Josip Bićanić
KUD Preporod Dugo Selo
Matrica
Ovaj plesni par donio je na scenu pravu buru plesa, emocija i pozitivne samouvjerenosti. Međusobno su izvrsno funkcionirali plesno ujednačeni, figure i koreografija dobro postavljeni. Sve je prštalo od prigorskog plesnog izričaja i strastvenosti.

9. Katarina Sandelić – Miroslav Barberić
Kiša pada, neven vene
(Posavina)
Autor koreografije: Antonio Skenderović
Plesni par nam je pokazao vrlo zavidnu plesnost i ujednačenost u izvedbi posavskih plesova. No još uvijek nije ostvaren snažnija uživljenost u plesne predloške. Koreografija je izašla izvan okvira predispozicija jer uvršteno je više različitih posavskih plesova. No, to je bio jedna nadasve uspješan početak i nadam se da ćemo se i naredne godine družiti.

10. Nikolina Skenderović – Krunoslav Žunec
Žumberački lijeri
Autorica koreografije: Snježana Skenderović
KUD „Bratinečko srce“, Bratina
Zanimljiv izbor plesnog materijala kojeg nismo imali prilike često gledati, a poglavito dinarski stil u Žumberku. Plesni par je dobro bio usklađen i u dinarskom a i u žumberačkom plesnom folkloru. Razlike su naznačene ali trebalo se zadržati u jednom od ta dva stila kroz cijelu izvedbu.

11. Paula Budiš – Antonio Vugrek
Drmeš
(Posavina)
Autorica koreografije: Katarina Horvatović

Još jedan mlađahni plesni par pred kojima je lijepa plesačka budućnost. U plesnoj izvedbi su bili ujednačeni i dobro plesno uigrani ali nedostajalo je strastvenije međusobne komunikacije te jače estetizacije drmeša kroz korak i figure.

12. Jutta Binder-Schoretits
Michael Navratil
Moravska polka
(Južnoj Morava)
Autori koreografije: Jutta Binder-Schoretits
Michael Navratil
Gl.obrada: Filip Tyran
Glazbena pratnja: uz matricu
FA “Kolo Slavuj”, Austrija
Uigran plesni par s dobrom međusobnom komunikacijom i ujednačenom izvedbom. Sve je teklo kao po špagi i nedostajao je poneki jači plesni „bljesak“.

13. Tihomir Kukulić – Ema Kukulić
Podravski čardaš
Autor koreografije: Tihomir Kukulić.
KUD „Mak Trnovec“
Elegantno i profinjeno s finom stilskom akcentuacijom i harmonijom pokreta. Poglavito se to primijetilo kod plesača koji je to ugradio i dugogodišnje plesno iskustvo.

14. Pavla Maslać – Ivan Šintić
“Tancaj kak Tatar igra!”
Tatarov drmeš
(Kupinečki Kraljevec, Jaskansko polje i prigorje)
Autorica koreografija: Snježana Župančić Maslać
Glazbeni aranžman: Božo Potočnik
Od početka do kraja plesni par je sigurno i atraktivno vodio svoju plesnu priču utemeljenu na drmešu Međusobno uigrani, kompaktni sa izvrsnim plesnom tehnikom.