Rajko Pavlić
Samostalni plesni umjetnik

Zagreb 12.06.2021.

STRUČNI OSVRT NA PLESNU MANIFESTACIJU DRMEŠ-DA 11-06.2021.

 

1. Dora Tuđa – Ivan Bartol-Herz – Četiri pasa – Ansambl Zabok
Koreografija: Senka Jurina, Glazbena obrada: Zdravko Završki

Točno, odmjereno, čisto otplesana koreografija, kako u tehničkom tako I u
interpretativnom smislu. Nenametljiv otočki idiom savršeno se prepoznaje u
isplesanim koracima I odnosu samih plesača.

 

2. Laura Hek – Flavio Belac – Narodni ples Štajeriš
Koreografija: Laura Hek. Alais Lušetić, FD Pazin

Bijela maramica evidentno spaja i razdvaja ovaj simpatičan plesni par iz Istre
koji u svojem suodnosu uvjerljivo vladaju plesom iz svog kraja i plijene
pažnju svojom autentičnošću.

 

3. Nirvana Sesvečan – David Ivoš – Narodni ples Coprnica
Koreografija: Ljiljana Stanko I Nirvana Sesvečan, Gl.obrada: Daniel Blagec
HKUD “Petar Zrinski”, Vrbovec

Ovaj izrazito sceničan plesni par plijenio je pažnju svojim izvrsnim nastupom
kako u tehničkom tako I u interpretativnom segmentu. Visokom estetskom
nivou naročito je pridonijela plesačica, kako svojim stasom tako I scenskom
igrom, kojoj je njen partner sasvim dobro parirao svojim energičnim ali ipak
malo suzdržanijim nastupom, želeći poručiti da ne mora uvijek muškarac biti
dominantniji, kada to nije potrebno kao u ovom slučaju.

 

4. Pavle Maslać – Ivan Šintić – Sabljarićev drmeš
koreografija: Snježana Župančić Maslać, Gl.obrada: mario Pleše,
KUD “Horvati”

Furiozan početak ovog izvrsno tehnički uigranog para pokazao je kako se
pleše Sabljarićev drmeš ili kako se još može plesati. Sjajno korištenje prostora
scene I vladanje osnovnim scenskim zakonitostima samo su uokvirili opći
dojam ovog zaista kvalitenog plesnog dueta.

 

5. Alanis Lušetić – Teo Zgrablić – Narodni ples Bašovijen /Istra/
Koreografija: Alanis Lušetić I Teo Zgrablić
FD Pazin

Scenski uvjerljiv I tehnički korektan plesni par osobito je plijenio pažnju
svojom autentičnošću. Uživajući plešući, naprosto žive svoj ples.

 

6. Ivona Kubala – Marko Boroš. Kolo /Bosanska posavina/
Koreografija: Gordan Vrankovečki, Gl. Matrica: HKUD “Napredak Odžak”
FD Zagreb Markovac

Izvrstan nastup ovog plesnog para, koji se s lakoćom kreće scenom pljenio je
pažnju svojom scenskom uvjerljivošću I suodnosom. Poneki naglašeni usklik
samo je bio vrhunac energetske učinkovitosti njihovog plesanja.

 

7. Luna Klarin – Josip Klarin, “Balarina nika dosta”, Narodni ples Balarin
Koreografija: Nenad Milin
KUD “Koledišće”, Jezera

Ovaj izrazito mladi plesni par plijenio je pažnju svojom mladenačkom
razigranošću I ljepotom- Ali iza svega toga odigravala se mala ljubavna priča
jednog dominantnog muškog plesača koji suvereno vlada ne samo scenom već I
svojom prekrasnom ali pomalo sramežljivom plesačicom. Lijepo je vidjeti ovo
muško – žensko sazrijevanje ne samo u plesačkom nego I u životnom smislu.
Željeli bi vidjeti što više ovakvih mladih životnih pojava u našoj
folklorno – scenskoj umjetnosti.

 

8. Ivan Zglavnik – Ivan Ilakovac – Narodni Banijski drmeš
Gl. Obrada: Mario Tuđina, Koreografija: Gordan Vranovečki
FA Zagreb Markovac

Ovaj neuobičajeno ritmizirani Banijski drmeš donio je specifičnu energiju koju
su plesači odlično interpretirali svojim tehnički I scenski vrlo uvjerljivim
nastupom. Prostorno vrlo kreativno I dinamično.

 

9. Patricija Fuček -Borna Šimunić – “Preko Drave” , Narodni ples Podravska polka
Koreografija: Kristina Benko Markovica

Slikom započeli, slikom I završili. Ovu a-b-a koreografsku scensku formu mladi
plesni par otplesao je tehnički I interpretativno izvrsno, u dobroj energiji I scenski
uvjerljivo. Uživali smo gledati ovaj mladi plesni par koji nam je neminovno
prikazao pravu podravsku autentičnost.

 

10. Josipa Turković – Krunoslav Žunec – Narodni ples Svatovska polka
Koreografija: Snježana Skenderović
KUD “Bratinkečko srce”

Vrlo uvjerljivu svatovsku polku pružio nam je ovaj izuzetno uigran I u
tehničkom I interpretativnom smislu scenski uvjerljiv plesni par.
U čudesnoj atmosferi na kraju je slijedio I zasluženi ženski poljubac na
koji bi svi prisutni muškarci u publici mogli biti zavidni.

 

11. Iva Cvetko – Tomislav Čorak – “Svatovske huncutarije”, Narodni ples Polka
Gl.obrada: Martin Durbek, Koreografija: Iva Cvetko, Tomislav Čorak

Ovu svatovsku vragoliju, vragolasto je otplesao ovaj plesni par slobodno se
igrajući gestom I mimikom u svojoj vrlo uvjerljivoj scenskoj igri, kojom su
oplemenili tehnički odlično otplesane korake. U ovoj vragolastoj igri
ženski dio dueta bio je vrlo “huncutaričan” I kome još vrlo živ I razigran
te je muškom dijelu dueta teško bilo odoljeti ovoj zaista “vragolastoj ženi”.

 

12. Manda Pozaić – Petar Deak – Drmeš
Gl. Obrada: Zdravko Završki, Koreografija: Senka Jurina

Solidno I scenski uvjerljivo otplesani prigorski plesovi. Dobro korištenje
scenskog prostora upotpunila je energija plesača za cijelo vrijeme trajanja
koreografije.

Rajko Pavlić
U Zagrebu, 12.06.2021.