3. Drmeš – da! , 2010

 

U dvorani Zagrebačkog kazališta lutaka, Trg kralja Tomislava 19, održalo se 4.06. 2010. s početkom u 19.30 treće po redu predstavljanje hrvatskih narodnih plesova u izvođenju plesnih parova pod nazivom Drmeš-da! U natjecateljskom djelu sudjelovalo je deset plesnih parova iz: Kaštel Kambelovca, Bilja, Koprivnice, Zaboka, Kršana, Jelenja, Draganića, Vrbovca i Zagreba. Kao gosti, predstavili su se plesni par iz Ljubljane, Studio 23 iz Karlovca i KUD “Zabok” iz Zaboka.

Plesni parovi su bili dobro pripremljeni i s velikim elanom i zanosom izvodili su svoje programe. Gledali smo različite plesne kreacije; pojedini su nastojali plesom i pokretima ispričati određenu priču, stvoriti posebni ugođaj ili samo predstaviti određeni narodni ples. Gosti, svaki u svom izričaju bili su izvrsni i značajno su doprinijeli sadržajnosti, estetičnosti i gledljivosti cijelog koncerta. Početni kriteriji, postavljeni prije tri godine opstali su i ove godine i vjerojatno će kao takvi biti motivirajući i narednih godina. Možda, ćemo iduće godine osim prva tri mjesta dodjeljivati specijalne nagrade jer smo već ove godine imali potrebu za time.

Konačno je i gledalište bilo ispunjeno i drago mi je bilo vidjeti Vidu Bagura, Mojimira Golemca, Alemku Juretić, Senku Jurinu, Nadu Šešić, Đurđicu Juratović, Nedjeljka Hačeka, Zlatka Hegeduša i dr. U gledalištu su bile i prekrasne tri ententinovske trudnice Ana, Janja i Marina. Vidi se da su cure uzele ozbiljno stvar u svoje ruke i odlučile na najučinkovitiji način riješiti probleme članstva svog ansambla. Dobru atmosferu je pridonijelo dvadesetak članova KUD – a “Zvir” koji su autobusom iz Dražica doputovali kao podrška svom plesnom paru. To je dirljiv i iskreni amaterizam koji zna stvoriti samo Alemka Juretić sa svojim suradnicima. Plesni parovi iz Zagreba i okolice, ovaj puta nisu imali preveliku podršku svojih suplesača.

1. Nikolina Ivančić – Davor Cvetanović
moldvan – Podravina
Samo sam čekao hoće li se netko dosjetiti temperamentnog i figurativno bogatog plesa moldovan – i dočekao sam. Plesači su nam vrlo točni prikazali sve poznate figure ali nažalost nisu iskoristili inspirativni predložak za stvaranje nekih novih koraka i pokreta – poglavito moguće improvizacije s mlinčenjacima. Odličan stil i komunikacija ostvarila je jednu dojmljivu izvedbu

2. Lucija Mlakar – Dario Tomek
ajnzerica – Hrv. zagorje
Mlađahni zagorci su nam predstavili u jednom plesu cijeli folklor svog zavičaja. Tekst iz poznate zagorske pjesme “Išla žena na gosti sobom muža ne pusti” došla je ovom prilikom do punog izražaja. Ne znam da li je tu došlo do određene dramaturgije likova ili je sve to ispalo spontano ali primjetan je bio dominantan plesni izričaj djevojke. Plesno besprijeklorno uvježbani u vrlo zanimljivoj scenskoj obradi prikazali su nam sve lijepo iz zagorskog plesnog folklora.

3. Barbara Juratović – Krešo Hegolj
podravski drmeš
Izvrsna izvedba i maštovito oblikovana koreografija. Ovaj mladi plesni par spada u noviju generaciju plesača koji ništa ne prepuštaju slučaju i trenutku. Sve pokrete su točno definirali, jasno stilski izvodili u svakom trenutku. Uspješno su integrirali plesno umijeće iz reproduktivnog folklornog stvaralaštva i vlastito čitanje izvornih predložaka. Nadograđeni i estetizirani plesni pokreti savršeno su se uklapali u plesnu duhovnost drmeša.

4. Maja Zelić – Vladimir Barać
todore – Baranja
Iz cijele nam je folklorno dične Baranje i Slavonije sudjelovao samo jedan par i prikazao baranjski ples todore. Ovo je bila prilika uživati u izvrsnom baranjskom plesnom stilu koji je mnogim koreografima i plesačima nepoznat i teško dostižan. Plesni par nam je jasno predstavio nekoliko inačica plesa todore i to sa snažnim akcentom na čistoći stilske komponente. U tome su potpuno uspjeli a i scenska (prostorna) dinamika je bila dobro vođena od početka do kraja.

5. Ivana Tadin i Ante Bralić
“Ma, ne bi te…”
ciciljona -otok Brač
Plesni par nam je uspio donijeti mediteran i romantiku. Prekrasno pjevanje, scensko držanje i ponašanje. Svojom izvedbom doveli su u kušnju ocjenjivački sud ali propozicije su propozicije i njih smo se odlučili pridržavati do kraja. Ova izvedba će nas zasigurno potaknuti na ponovno razmatranje kriterija. Plesno par je divno i zaneseno otpjevao jednu ljubavnu pjesmu da bi zatim vrlo zrelo izveo ples ciciljonu. Koreograf je stavio težište na ugođaj u čemu je svakako uspio ali koristeći se vokalnim i plesanim izričajem.

6. Sanja Baćac – Branimir Šajina
balon – Kršan, Istra
Što reći o pobjedničkom plesnom paru već izvrsno. Stilski svršeno i s vrlo domišljato oblikovanom plesnom pričom temeljenom na muško ženskom zavođenju uz izvrsno “premetanje” muškog kaputa. Sigurna i nadahnuta svirka mišničara Zorana Karlića zasigurno je stvorila čvrste temelje za sigurno i opušteno izvođenje.

7. Ivana Jerečić i Vedran Prstac
draganićki plesovi
Draganički par nam se predstavio se s koreografijom drganičkih plesova. Pri tom su malo iskočili iz vrlo jasno utvrđenih kriterija – jedan narodni ples – što je i bitno odredilo njihovu natjecateljsku sudbinu. Plesove su izveli ujednačeno i uigramo sa jasnom predstavljenim stilskim značajkama. Koreografija je postavljena na praksi stvaranja za grupni folklorni izričaj.

8. Tamara Knežević i Goran Macut
lera – narodni ples iz vrbovečkog kraja
Plesni par iz Vrbovca predstavio je narodni ples lero. Više nam je predstavio ples nego sebe. Šteta. Po viđenim, značajnim plesnim mogućnostima, trebalo je možda više poraditi na oblikovanju vlastitog (parovnog) plesnog izričaja. Tim više što su po izglednim kvalitetama i proporcijama vrlo kompaktan plesni par.

9. Ivana Horvat – Marko Mežnarić
drmeš – Podravina
U ovoj izvedbi prikazana nam je vrlo dobra međusobna komunikacija i dobro scenski zamišljeno naglašavanjem pojedinih plesnih pokreta. Predstavljeni su nam osnovni obrazac drmeša i varijacije podbijanaca. Čak mislim da su pojedine “završne” podbijance i sami kreirali. To je pravi put i takva inventivnost je dobro došla no ipak temperamenti i mogućnosti koje pruža drmeš nisu dovoljno iskorištene. Podravski folklor pruža zaista mnogo mogućnosti za improvizaciju i to je trebalo više iskoristiti. Previše je bilo dobro nam znanih plesnih elementa i plesnih hvatova ali koje su plesači izveli korektno i uigrano.

10. Marina Manjgotić i Andrija Perušić
tanac po hrvacki – Jelenje
Plesači su za vrijeme izvođenja “okupirali” cijelu pozornicu. Strast i temperament prštao je poput iskrica s božićne prskalice. U uvodnom djelu solo ples Marine Manjgotić je bio veličanstven. Svojim dražesnim držanjem, elegancijom, harmonijom pokreta uspjela izijeti svoj zanos, individualnost i karakter. No, ipak za prvo mjesto nedostajalo je malo inventivnosti u stvaranju koreografskih detalja. Spontani i simpatičan način izlaženja glazbenika na scenu (jedan pa, pa,pa, drugi, pa,pa,pa,pa,pa gospon basista) definitivno jedan od upečatljivijih trenutaka ove večeri. U nekoliko trenutaka uspjeli su iznijeti istinu o pratećim glazbenicima u folklornom izričaju.

Gosti:

Ana Eterović i Matej Jereb
“Zmenek z zamudo”
plesovi slovenske Istre: mazurka, špic polka, oberštajer, stara polkica
Autor plesne koreografije: Tjaša Ferenc
Autor glazbenog aranžmana: Julijan Strajnar
AFS France Marolt – Ljubljana, Slovenija

Kolapijani na Kupi
(izvadak iz predstave “Refleksije idola”)
Ansambl Plesnog centra STUDIO 23, Karlovac
Koreografija: Vera Mitrović Vrbanac

Žabac-tanac
KUD “Zabok”
Koreografija: Goran Knežević
Glazba: Franjo ks. Kuhač i Goran Knežević
Voditelj ansambla i kostimografija:
Senka Jurina
Glaz. obrada: Zdravko Završki

Ocjenjivači sud:
Đurđica Podvorac, Rajko Pavlić i Goran Knežević

Organizator:
ETHNO
4.06. 2010. u 19.30
Zagrebačko kazalište lutaka
Zagreb