Goran Knežević
Selektor prema kriterijima
Hrvatskog društva folklornih
koreografa i voditelja

Zagreb, 8.06.2016.

Stručni izvještaj o nastupu plesnih parova na manifestaciji DRMEŠ-DA! Održanoj 3.6.2016. s početkom u 19.30 u Zagrebačkom kazalištu lutaka

Mirela Mahaček – Damir Mahaček
Stari Drmeš
Koreografija i gl. obrada: Diana Jagodnik i Dominik Durbek
Lijepu i usklađeno. To su pravi čuvari izvornih vrednota.

Ivona Krajačić-Tomislav Roginić
Šimi polka (Hrvatsko Zagorje)
Koreografija: Senka Jurina
Plesni par pokazao je izuzetno nadahnuće i energiju. Šimi pokret – tijelom bio je izvrsno uvježban, ali plesačica savršena. U izvedbi je ključalo duh zagorja, a plesni par je to oplemenio međusobnom snažnom kemijom. Dinamična i vedra koreografija obilovala je mnoštvom skladnih i prigodnih pokreta, figura i koraka, što je svakako omogućilo plesnom paru prikazivanje svoje plesne vrsnoće.

Vanesa Perica – Josip Tadin
Mazurka-Trepavica (otok Korčula)
Koreografija: Tonći Tadin
Skladan i solidno uvježban plesni par. Donijeli su nam možda malo previše okusa dvora, a manje mora.

Gordana Harangozo-Podgorščak – Vladimir Barač
Todore(Baranja)
Koreografija:Nedjeljko Haček
Gl. obrada: Zvonimir Slamek
Raspoložen plesač, a u isto vrijeme svirač na gajdama bio je dominanta tijekom cijele izvedbe. Šteta što se i za plesačicu nije našlo više plesnog prostora za isticanje plesne vrsnoće. Plesni par je bio uigran, koreografija dobro osmišljena ali izostala obostrana vrsnoća plesne izražajnost.

Ana Lojen-Marin Mikešić
Draganićki drmeš
Koreograf: Marko Maričić
Plemenit i interesantna početak. Nakon zviždukanja plesača očekivali smo da će se glazbena i plesna izvedba krenuti u nekakvom potpuno novom i neočekivanom smjeru, ali to nije bilo tako. Vrlo brzo su se nakon interesantnog početka vratili u klasiku drmeša. Plesni par kompaktan plesačica izvrsna ali nismo uočili njihovu snažniju međusobnu interakciju.

Lucija Perušić – Paulo Škaron
Pojka na korak (Grobinščina)
Koreografija: Alenka Juretić
Sve što jedan plesni par mora na ovakvom takmičenju pokazati vidjeli smo u ovoj izvedbi. Izuzetno raspoloženi, međusobno usklađeni, uživljeni i povezani s izvrsnom plesnom tehnikom i temperamentom izvođenja, snažno su natapali cijelu izvedbu. Djevojka i momak u tom čvrstom skladu uspjeli su prikazati i vlastiti doživljaj te plesnu individualnost. Usput, ostvarili su sjajnu komunikaciju s publikom, ne plesom, već istinskom srećom i zadovoljstvom koje je izviralo iz njih. Bili su jedna velika radost i srce.

Franciska Štarkelj – MarioTopalović
Štefekov drmeš
Koreografija:Franciska Štarkelj
Gl. obrada: Ivan Potočnik
Skladan i uvježban plesni par. U koreografskom smislu trebalo je osmisliti više plesnih figura i snažnije individualizirati plesne kreacije.

Marijana Lovrenović – Filip Gošek
Bunjevački divani (Tavankut)
Koreografija: Marijana Lovrenović, Filip Gošek
matrica
Sjajna izvedba djevojke. Držanje, stas i stil. Na ponos bunjevki. Šteta što svoje emocije nije podijelila s partnerom i publikom već ih zadržala samo za sebe. Momak je premalo iskoristio bezbrojne mogućnosti improvizacije. Trebalo je sadržajno više uroniti u bit bunjevačkih plesova i ispričati nam neku zavodljiviju priču.

Barbara Grgić-Mislav Katušić
Drmeš, (Zapadna Slavonija – okolica Novske)
Koreografija: Zoran Filipović
Ovaj nagrađeni plesni par na jednom od proteklih takmičenja, zadržao je plesnu kvalitetu i sklad. No, nekako mi se čini da se ovom prilikom nije uspostavila prava kemija između izvođača, a možda je trebalo i malo više zakomplicirati plesnu priču i motivirati neospornu kvalitetu plesnog para.

Lidija Novak-Mathias Höld
“Hop, skočit ne morem”
(Hati / Gradišće (Burgenland) / Austrija)
Koreografije i gl. obrada: Lidija Novak & Mathias Höld / Kolo Slavuj
Naši gosti iz Gradišća potpuno su opravdali svoje sudjelovanje. Vidjelo se da im je možda ovo prvi nastup u ovakvoj formi i nisu se opustili u dovoljnoj mjeri. Lijepo i autentično su prikazali jedan od najatraktivnijih gradišćanski plesova Op skočit nemorem. Momak je tu zahtjevan plesnu figuru izvodio sa silnom lakoćom. Pravi plesač. I djevojka je bila sasvim solidna partnerica ali trebalo je malo više osmisliti plesačkog sadržaja i za nju.

Nikolina Skenderović-Krunoslav Žunec
Drmeš po drmeš (Bratina)
Koreografija:Snježana Skenderović
Gl.obrada: Mario Kambić
U ovom paru je djevojka bila ipak nešto dominantnija u odnosu na svog partnera. Samouvjerena, i u svakom momentu je imala prekrasno držanje uz izvrsnu plesnu tehniku. Osvajala je istovremeno i partnera i publiku. Momak je solidno pratio ali kao da je bio pretjerano impresioniran događajem ili partnericom. U plesu ujednačeni i skladni. Koreografski je to bilo osmišljeno ali ipak je nedostajalo malo više „vatre na sceni“.

Ema Inkret – Domagoj Borovčak
Dva koraka (Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Senka Jurina
Plesači su odradili ono što se od njih tražilo ali predmetni ples i glazba očito im nisu u cijelosti sjeli. Ujednačeni i raspoloženi, ali izostala je ona metafizika koju trebamo osjetiti u takvoj izvedbi.

Lucija Lenardić – Dorjan Rupčić
Podravski Čardaš
Koreografija: Kristina Benko Markovica
Glazba: Ansambl Blaža Lengera
Krasan mladi plesni par protutnjao poput čardaš ekspressa pozornicom. Prikaz je bio podosta kratak i previše se temeljio na plesu u paru. Više je trebali istaknut pojedinačne kreacije jer mladost je uvijek lijepo gledati. Plesni par vrlo perspektivan i ima svijetlu plesačku budućnost.

Ivana Bralić – Ante Bralić
Furlona (otok Hvar)
Koreografija: Tonći Tadin
Iskustvo. Plesni par znalački je prezentirao svoj programa. Djevojka je milovala svojim pokretima i dominirala cijelom scenom, a i gledalištem, dok je momak kao pravi momak donio onu neophodnu muškost u plesu. Izvrsno su međusobno komunicirali i izmjenjivali emocije. Skladno i uživljeno te vjerodostojno. Ej, pa oni su bračni par. Da sam to znao onda ne bi sve ovo napisao.

Izbor najboljih Drmešara na temu posavskog drmeša

Ideja o istovremenoj prezentaciji drmeša od strane pet parova pokazala se uspjelom. I nakon ponovnog gledanja istog sam mišeljnje. Plesni parovi su svaki na svoj način bili izvrsni. Drmeš se drmao baš po narodski. Usklađeni, ali ipak svaki u svom điru pokazali su zašto je drmeš atraktivan ples. I obzirom da smo to vrlo kratko usklađivali svi su se pridržavali dogovora i svaki je imao prilike pokazati što zna. Nadam se da će to „veliki“ plesači iz naših KUD-ova pogledati na youtube i naučiti nešto. DRMEŠ-DA!!!