Goran Knežević
Selektor prema kriterijima
Hrvatskog društva folklornih
koreografa i voditelja
Zagreb, 2. 06. 2015.
Dupkom ispunjeno gledalište, izuzetno motivirani i pripremljeni plesni parovi, zanimljive koreografije i izvedbe, ovu 8. plesnu manifestaciju Drmeš-da označavaju zasigurno kao jednu od najuspješniju do sada. Izjednačenost u plesačkoj kvaliteti dovela je stručnu komisiju u velike dileme i na kraju je odlučivao popularno rečeno – X faktor. Sudjelovali su plesni parovi iz cijele Hrvatske, a iz Zagreba ih je bilo najviše, što upućuje da je plesna manifestacija Drmeš-da – predstavljanje hrvatskih narodnih plesova konačno prepoznat u folklornoj i plesnoj praksi.
Morena Poljančić – Dražen Abramović
Hrvatsko (Gorski kotar)
Koreografija: Danijela Štimac
Gl. obrada: Denis Kezele
KUD Delnice, Delnice
U njihovom plesu osjetili smo stil i dah Gorskog kotara što je najvrjednije postignuće. Lijepo i elegantno su plesali i to je plesni par pred kojim je lijepa budućnost.
Mirela Mahaček – Damir Mahaček
Mazurka (Moslavina)
Koreografija: Diana Jagodnik
Gl. obrade: Dominik Durbek
KUD „Mijo Stuparić“,Velika Ludina
Živa glazba
Svojom izvedbom podsjetili su nas način plesanja kako se to nekad u narodu izvodilo. Ujednačenog plesnog korak i ponosnog držanja sigurno su izvodili mazurku uz primjerene koreografske figure.
Petra Vukić – Domagoj Borovčak
Repa (Hrv. zagorje)
Koreografija: Senka Jurina
Gl. obrada. Dražen Varga
KUD Zabok, Zabok
Temperamentno i poletno izvodili ples Repu. Vidjeli smo zanimljive koreografske minijature i pokrete. Ujednačeni u koraku i pokretu. U tom podosta brzom tempu izgubila se plesačka opuštenosti i međusobna komunikativnost.
Ana Lojen – Tomislav Golub
Draganićki drmeš
Koreografija: Draženka Jagatić
KUD „Sv. Juraj“, Draganić
Dragničani su bili vrlo uvjerljivi i nadahnuti drmešari. U koreografskom crtežu je trebalo biti više „zapetljaja“.
Lucija Perušić – Paulo Škaron
Stari grobnički vajser
Koreografijai gl.obrada: Alenka Juretić
KUD Zvir, Jelenje
Plesno ujednačeni i skladni, svojom opuštenom i uživljenom izvedbom donijeli su na scenu jednu posebnu energiju koja me je emotivno ushitila i obuzela. Donijeli su nam bistar nektar sa „zvira“ i nadahnuli ga svojom osobnošću.
Valentina Maričić – Marin Mikešić
Primošten
Koreografija:Marko Maričić
Gl. obrada: Alen Blažević
Podosta zahtjevne plesne elemente izvodili su ujednačeno i sa točnim kretanjem u prostoru. No, glazba i pjev na matrici nisu bili posve u suglasju s plesnom izvedbom koja je bila na ritualnoj razini i naprosto je vapila za živom glazbom.
Pavla Maslać – Milan Palčić
„Drmeš babe Mare“, (svadbemi drmeš)
Jaskansko polje i Prigorje
Koreografija: Snježana Župančić Maslać,
Gl. obrada: Mario Pleše
KUD „Horvati“ , Horvati
Raspoloženi, razigrani i plesno ujednačeni. Uz zanimljive koreografske zahvate, isijavali su drmešarskom energijom.
Neda Grbić – Toni Stanić
Balo di kušin (ples s jastukom)
Koreografija: Dragica Martinović
Gl. obrada: Marin Latin
KUD Uljanik, Pula
Plesači iz Istre su bili izvrsno promotori istarskog stila i plesa. Pokazali su nam zanimljivu priču s jastukom i sigurno je izvodili. Možda je trebalo malo posegnuti za kojim atraktivnim plesnim korakom i koreografskim detaljem.
Mišel Korenika – Marko Movre
Poskočica (otok Mljet)
Prema zapisu Milke Glavočić Pinsky
Koreografija: Katarina Horvatović
Gl. obrada: Marko Robinić
FA HKUD-a Zeljeznicar, Zagreb
Živa glazba
Dobro uvježban plesni par, sigurno je i uigrano izvodio plesne zadaće. Marko Movre, osvojio me svojim gestama, mimikom i glumom te potaknuo na razmišljanje da za iduću godinu osmislim dodatnu nagrada za posebno izvođačko ostvarenje.
Jelena Bedeniković – Petar Deak
Šroteš
Koreografija: Senka Jurina
Gl.obrada. Dražen Varga
KUD Zabok, Zabok
Klasično dobar plesni par iz Zaboka. Uvježban i ujednačen. No, kao da im je trebala još pokoja proba, kako bi stekli sigurnost i postigli emotivnu izražajnost.
Vladimir Barać – Gordana Harangozo-Podgorščak
Presjekača
(Slatina i okolica)
Koreografija: Nedjeljko Haček i Zvonimir Slamek
FA Bilje, Bilje
Parovni plesovi nisu baš utkani u plesne tradicije Slavonca ali koreografa je mudro izabrao ples presjekaču koji se može uspješno prilagoditi plesnom paru. To je vrlo scenično napravljeno, a plesači su bili vrlo ujednačeni i točni.
Romina Tačković – Marko Švenda
Oj devojko, kad bi moja bila, Posavski drmeš
Koreografija: Gordan Vrankovečki, Romina Tačković, Marko Švenda
Gl.obrada: Zoran Jakunić
FA Zagreb – Markovac, Zagreb
Mladi plesači prikazali su nam talent i plesnu uigranost. Zanimljivi su bili i koreografski detalji i figure. Lijepo su osuvremenili posavski drmeš i još preostaje stvoriti plesnu energiju i opuštenost koja ipak dolazi s iskustvom. I pred njim je lijepa plesačka budućnost.