Rajko Pavlić
Samostalni plesni umjetnik
Zagreb, 11.06.2022.

 

STRUČNI OSVRT
15. Drmeš-da” natjecanje plesnih parova u izvođenju hrvatskih narodnih plesova, Zagreb, 10.06.2022., Zagrebačko kazalište lutaka

 

1. Klara Mihovilić I Sven Kelemen
Ždalski čardaš
Koreografija: Zrinka Roksandić

Korektan pokretom otplesan čardaš, kojem je u ponekim trenucima nedostajalo malo više energije i razvedenosti u prostornoj dinamici.

2. Katarina Sokač – Fran Pogrmilović
“Ajde, dragi , ajde ti, nauči me igrati”
Koreografija: Katarina Sokač I Fran Pogrmilović
Glazbena obrada; Fran Pogrmilović

Izrazito dobro uvježban plesni par koji je očito dobro “naučio igrati”. Dinamično I osmišljeno dobro kretanje u prostoru, jedino je I moglo završiti poljupcem I darovanjem cvijeća ali ne kao znakom dobre pažnje, već emocionalnog odnosa dvoje mladih ljudi.

3. Katja Pernić – Flavio Belac
Balun /Istra/
Koreografija: Katja Pernić I Fran Belac

U plesanju ovog para osjetili smo originalni dašak istarske atmosfere kako u glazbi tako I u pokretu I ponašanju na sceni dvaju plesača. Mala disharmonija u usklađenosti ritma glazbe I plesa nije nimalo zasmetala u kompletnom scenskom dojmu ovom istarskom plesnog para.

4. Mia Kačunić – Toni Baban
Oj, Vrliko /Vrlika/
Koreografija: Zvonimir Jarun

Ritmičko-plesna igra ovog plesnog para rezultirala je napetošću u sukobu tijela I tišine, koji se dobro nosio s monumentalnošću pokreta I atmosfere Vrličkog kola.Nimalo lak koreografski zadatak koji je uspješno riješen. Sugeriram koreografu da se još malo poigra pokretom, koracima I poetikom ovog fascinantnog kola.

5. Mihaela Stipić- Vanja Maljac
Špic polka /Istra/
Koreografija: Martina Mičetić Davidić

Ovaj plesni par izrazito dinamične atmosfere I zasebne samo njima svojstvene scenske uvjerljivosti podsjetio nas je na ono je ono što već svi znamo: scena ne prašta ili vas želi ili ne. Ovdje očito postoji obostrana ljubav. Što su oni plesali I kako u ovom slučaju nije bitno, dovoljno je samo da su se pojavili.

6. Paula Milin – Josip Klarin
Na dva pasa /Jezera, otok Muter/
Koreografija: Nenad Milin

Mladi plesni par uvjerljivo, zaigrano I razigrano otplesao je ovaj otočki ples.

7. Ena Lovrak – Borna Simunić
Međimurje malo /Međimurje/
Koreografija: Kristina Benko Markovica

Korektno otplesano “Međimurje malo” s dobrim dijagonalnim koreografskim ulazom I prostornim kretanjima. Možda je nedostajalo malo više energije.

8. Ivona Kubala – Fede Bano Albani
Milo drago /Nerezine/, Lošinj
Koreografija: Edo Ban

Decentan, ozbiljan I scenski uvjerljiv plesni par, sjajno je interpretirao živu glazbenu pratnju svirača , što je zasigurno doprinijelo sveukupnom scenskom doživljaju. Dobra koreografija u kojoj je naročito isticao plesač sa svojim vrlo ozbiljnim stavom I odmjerenom gestom.

9. Leona Kreković – Jurica Celiček
Tanac na čardi /Međimurje/
Koreografija: Iva Cvetko

Uigrano, plesno, dinamično. To su karakteristike plesanja ovog plesnog para. Dobra energija tijekom cijele koreografije čiji je kraj pomalo završio nespretno I nedefinirano. No, to nije narušilo sveukupan dojam.

10. Iva Cvetko – Tomislav Čorak
“Mala se vrti kot vrčak” otok Krk
Koreografija: Iva Cvetko, Tomislav Čorak
Gl. obrada: Marko First

Furiozno, tehnički vrlo dobro otplesana koreografija, s vrlo jasnom prostornom sintaksom I scenskom dinamikom. Posebno se dojmila izvedba I scensko-plesna uvjerljivost plesača. Krčki tanac u svim svojim varijantama I sa svim svojim tehničkim karakteristikama I pozicijom tijela I geste ima možda najviše scenskog I koreografskog potencijala u hrvatskom plesnom folkloru. Kada se tome pridodaju I specifični glazbeni obrasci čini ga savršenim motivom za scensko -kazališna promišljanja I van plesnog folklora.
To pokazuje I ova koreografija a I savršena scenska izvedba muškog plesača.

11. Nirvana Sesvečan – David Ivoš
Čardaš /Podravina/
Koreografija: Ljiljana Stanko

Tehnički odlično otplesana koreografija koja se u svojim detaljima maštovito poigrava scenskim pokretom koji nam sugerira I neka značenja. Dobro korištenje prostora pridonijelo je scenskoj dinamici koreografije.

12. Maja Sinovčić – Zvonimir Jurun
Monfrina/Korčula/
Koreografija: Zvonimir Jurun

Decentna, odmjerena, profinjena koreografija koja plijeni pažnju svojom visokom estetikom. Nevjerojatno usklađeni ples ovog para otkriva svu njihovu ljubav I sreću. Naprosto odišu životnom radošću, kao da nas podsjećaju na ono što smo zaboravili a to je “spontanost življenja”. Oni plešu I to jako dobro plešu, ali više od samog plesa važnije je ono što nam ovaj plesni par poručuje, a to je doživljavanje vlastite tjelesnosti. A kada smo otkrili da se iza onog velikog slamnatog šešira na početku krije istinska ljepota žene, dobivamo puni smisao postojanja kazališta I scenske umjetnosti.

13. Ivana Zglavnik – Ivan Ilakovac
Sesvetski drmeš
Koreografija: Gordan Vrankovečki
Tehnički dojmljivo. Koreografski čisto i odmjereno. Nema se što u tom kontekstu prigovoriti ovom odlično uvježbanom plesnom paru. S obzirom na to da se ovdje radi o namjeri dobrog, točnog i atraktivnog plesanja s pretenzijom prema savršenstvu, jedino možemo prigovoriti pomalo šabloniziranoj koreografskoj strukturi prema unaprijed zadanim i uvježbanim obrascima u kojoj ples ostaje bez emocije.

Želimo napomenuti da je tijelo prije svega medij prirode. osim što ima dodir ima i volumen, ima tjelesnost ali i emocionalnost.

Rajko Pavlić