Stručno izvješće o nastupu plesnih parova na manifestaciji Drmeš-da!, održanoj 07.06.2019.godine u Zagrebačkom kazalištu lutaka

Zagreb, 10.lipnja, 2019.

Dana 07.lipnja 2019.godine sam sudjelovao na 12. manifestaciji Drmeš-da! u svojstvu člana prosudbene komisije. Za početak ću iskoristiti priliku i zahvaliti organizatoru na ukazanoj časti i prilici da program promatram iz prvog reda, te iznesem svoja mišljenja o izvedbama na održanom natjecanju. Također bih i pohvalio besprijekornu organizaciju same manifestacije.

Niže donosim zapažanja po pojedenim točkama, koja sam bazirao na nekoliko segmenata; plesnoj kvaliteti, parovnoj ujednačenosti, scenskom držanju, estetizaciji plesa i koreografiji. Uz navedeno, ono što je meni osobno izdvojilo neke parove od drugih, je kemija koju su partneri imali međusobno, te je i to jedan od faktora koji je utjecao na moju prosudbu.

Lydia Novak-Mathias Höld, Racko kolo (Južno Gradišće, Austrija)
Koreografija: Lydia Novak-Mathias Höld

Plesni par iz Beča nam je donio odmjerene i fine pokrete, skladne figure i prilično ujednačene vertikalne pomake. Plesačica je bila nešto dominantnija u svom plesačkom umijeću i scenskom pokretu. U plesnoj izvedbi vidjeli smo elemente polke, čardaša pa čak i drmeša.

Marta Cvetković-Matej Fiolić, Valcer Gorskog Kotara
Koreografija: Edo Ban

Prilično skladan i ujednačen par otplesao je valcer i njegove varijacije u ¾ taktu (mazurka, oberštajer…). Prostor scene je izvrsno iskorišten, tako da su kružne, dijagonalne, i ostale putanje para obišle svaki kut pozornice.

Zrinka Arl-Zvonimir Jurun, Šaltin polka(Split)
Koreografija: Zvonimir Jurun

Gotovo savršeno ujednačen par s profinjenim i odmjerenim pokretima i figurama nam se predstavio uvjerljivim i nadahnutim izvođenjem šaltin polke, te su svojim predstavljanjem zaslužili drugo mjesto ovog natjecanja

Jelena Juretić-Kristian Hlača, Istarski balun
Koreografija: Martina Mičetić Davidić

Par je krasilo skladno držanje i plesanje, međutim, plesačica je u ipak, kako ulogom, tako i plesački znatno dominirala. Prostor scene je vrlo dobro iskorišten samo je povremeno dolazilo do nesklada između partnera u izvođenju figure vrtet.

Tena Srebačić-Filip Kliček, Čardaš (Gradišće, Austrija)
Koreografija: Filip Kliček

Vrlo simpatičan par točku su i počeli i završili zanimljivim solo plesom plesačice. Plesni prostor scene je gotovo u cijelosti bio ispunjen plesnim figurama, od kojih su neke bile malo „nezgrapno“ izvedene.

Bernarda Klarin – Viktor Lapov Padovan, Jezerska polka na dva moda
Koreografija: Nenad Milin

Par iz Jezera svoju točku je počeo pomalo nesigurno, međutim, kako je ples odmicao postajali su sve sigurniji. Nedostajalo je malo osmijeha i komunikacije između partnera, i čini mi se da je lepeza koja visi na ruci plesačice, više smetala nego što je bila efektan scenski rekvizit.

Lucija Mlakar-Dario Tomek, U kolo iz kola gdje si travo zelena (Zagora)
Koreografija: Lucija Mlakar-Dario Tomek

Iznimno energično, i precizno je par iz Zaboka odigrao nekoliko inačica kola iz nekoliko lokaliteta, kao i varijacija na njih. U nekim trenucima je, zaista, dočarana atmosfera derneka i igranja kola na gumnu. Plesač se nametnuo svojom izvedbom, stoga je i osvojio nagradu za najboljeg plesača natjecanja.

Adrijana Čačko- Josip Bićanić, Ples iz Podravine
Koreografija: Adrijana Čačko- Josip Bićanić

Mlad i simpatičan par, međutim, možda upravo zbog mladosti nedovoljno uvjerljivi. Naziv točke mi se čini nespretno odabran, budući da se ovdje radi o čardašu, pa ga je tako trebalo i nazvati. U svim figurama su bili tehnički i stilski ujednačeni, a prostor scene je prilično dobro iskorišten.

Lucija Barać-Josip Tadin, Ciciljona (Otok Brač)
Koreografija: Tonči Tadin

Vrlo simpatičan par iz Kaštela iako skladnih i ujednačenih pokreta, imao je malo problema s kretanjem po prostoru. Možda je nedostajala još koja proba kako bi oboje bili sigurniji i opušteniji.

Josipa Turković-Krunoslav Žunec, Banijski drmeš
Koreografija: Snježana Skenderović

Plesni par je djelovao skladno i ujednačeno, a prostor scene je bio vrlo dobro iskorišten, međutim, mišljenja sam da banijski drmeš i nije baš bio zahvalan materijal za koreografiju plesa u paru. Spomenuti drmeš ima prilično jednostavan plesni obrazac, koji je teško nadograditi, a da opet ostane u istom kontekstu (da ne postane posavski, turopoljski…). Ovdje je on bio podređen izvođenju raznih figura u paru, a vidjeli smo između ostaloga i „šimi polku“.

Lucija Lenardić-Dorian Rupčić, Čardaš po naše
Koreografija: Kristina Benko Markovica

Iako u programskom letku nije navedeno, radi se o plesu iz Međimurja. Mladi par, koji pratim unazad 2,3 godine na ovom natjecanju, je stasao u vrsne plesače i ovom izvedbom su pokazali da su skupa stasali. Gotovo savršeno tehnički i stilski ujednačeni u izvođenju svih figura i koraka, s prekrasnom međusobnom komunikacijom kroz cijeli ples. Tijekom cijele izvedbe plesači su bili toliko skladni i uživljeni da ih niti razvezana cipela mogla nije mogla zasmetati. Par se nametnuo kao jedini izbor za pobjednika ovog natjecanja.

Katarina Štefanac-Ante Kuraja, Hercegovačka poskočica Linđo (Južna Hercegovina)
Koreografija: Vladimir Kuraja

Par iz Zagreba nam se predstavio poskočicom kojom je pokušao dočarati ljubavnu igru dvoje mladih iz Hercegovine. Prilično zahtjevna koreografija izvedena je na jednom mjestu na pozornici, a gotovo cijelo vrijeme su se izvodili okreti i figure koji zahtijevaju i snagu i plesno umijeće. Plesač se u ovom slučaju vještije nosio sa zadanim plesnim figurama, plesačici je nedostajalo malo lakoće u okretima, visine u skokovima i čvršćeg i uspravnijeg držanja.

Jutta Binder-Schoretits-Michael Navratil, Čardaš (Srednje Gradišće, Austrija)
Koreografija: Jutta Binder-Schoretits-Michael Navratil

Neobičan i simpatičan ulazak na scenu, gluma i međusobna komunikacija plesnih partnera je ovu izvedbu istaknula od drugih, i time je osvojila treće mjesto na ovom natjecanju. Plesni par je skladno izmjenjivao elemente i figure, kretao se prostorom scene i komunicirao s orkestrom koji je na lijep način uklopljen u točku.

Jana Kukulić-Marko Huđ, Zagorski drmeš
Koreografija: Tihomir Kukulić

Mladi plesači su vrlo spretno izveli svoj igrokaz, a i odlično otplesali nekoliko varijanti drmeša, a meni je osobno najdojmljiviji bio brdovečki. Plesni pokreti su bili vrlo energični i cijelo vrijeme prilično ujednačeni, a prostor scene je bio ispunjen. U ovoj izvedbi se istaknula plesačica svojim držanjem, plesnim umijećem i glumom, te time zaslužila nagradu za najbolju plesačicu ovog natjecanja.

Stjepan Perko
Selektor HDFKiV