PLESNA MANIFESTACIJA
DRMEŠ-DA. 11.06.2021.

Nakon dugo vremena ponovo su se okupili izvođači amateri na priredbi koja je imala i svoj virtualni oblik u vrijeme „lockdowna“. Poznati ambijent, isti uvjeti za sve, ushit izvedbe „uživo“ pred publikom neke su od stvari koje doprinose održivosti, ali i razvoju folklornih izvedbi. Svaka izvedba ima svoju priču – svaka priča nosi radost plesa!
Kako to obično biva, a u natjecanju plesnih parova je to posebno vidljivo – vrag je u detaljima! Uz dosta estetizacije i plesne improvizacije moram spomenuti da su si koreografi dali oduška pa su u svoje koreografije utkali i svoje plesno poznavanje i drugih krajeva koristeći povremeno elemente i figure koji ustvari uopće ne pripadaju plesnoj regiji koja je prikazana. Međutim, moram priznati da je u velikoj većini slučajeva to znalački „ukomponirano“. Ipak, kao što to uvijek biva, neki su bili malo bolji, rekao bih ovom prigodom – iskusniji i profesionalniji! Moja je poruka stoga sljedeća – plešite za sebe, a ne samo za publiku i onda će to publika prepoznati!
Nakon završenih izvedbi stručno povjerenstvo odlučilo je da je najbolja izvedba bio „Sabljarićev drmeš“ u izvedbi Pavle Maslać i Ivana Šintića. Odmah iza nje kao drugoplasirana izvedba kola iz Bosanske Posavine Ivone Kubale i Marka Boroša, a trećeplasirana koreografija zagorskih „Svatovskih funcutarija“ u izvedbi Ive Cvetko i Tomislava Čorka. Kao najimpresivniju ovogodišnja plesačica pokazala se Nirvana Sesvečan u izvedbi „Coprnice“ iz vrbovečkog kraja, dok je najupečatljiviji plesač bio Josip Klarin u izvedbi plesa iz Jezera „Balarin“.

Kao i uvijek priredbu prati i revijalni program u kojem su nastupili Ženska vokalna skupina „Klencerice“ u izvedbi nekoliko folklornih napjeva, plesni par Ružica Kotarski – Rudolf Županec, članovi KUD-a Zabok, koji su izveli Krajc polku iz Hrvatskog Zagorja u koreografiji Senke Jurine te Ida Kukulić i Tihomir Kukulić koji su izveli zagorski tanec u koreografiji Tihomira Kukulića „Špelancija na pravišću“.

1. Dora Tuđa- Ivan Bartol-Herz
Četiri pasa (Korčula)
Koreografija: Senka Jurina
Glazbena obrada: Zdravko Završki
Ansambl Zabok

Sasvim je jasno da breme pada na prve izvođače pa tako i trema. Rekao bih malo previše ukočeno pa svakako ima prostora za napredak. S obzirom na puno prikazanih plesnih figura povremeno se gubila sinkronizacija u koracima između plesačice i plesača. Malo je nedorečen završetak koreografije.

 

2. Laura Hek – Flavio Belac
Narodni ples Štajeriš (Istra)
Koreografija: Laura Hek, Alanis Lušetić
FD Pazin

Teško je uspoređivati stilizaciju i izvornost. Ovo je u stvari nesputana izvornost prenesena na scenu i kao takav ikonski prikaz ima svoju vrijednost i kvalitetu. S druge strane dinamika linija nije izražena, a boljim korištenjem scenskog prostora i izvedba će biti još bolja.

 

3. Nirvana Sesvečan – David Ivoš
Narodni ples Coprnica (vrbovečki kraj) Koreografija: Ljiljana Stanko i Nirvana Sesvečan Gl.obrada: Daniel Blagec HKUD “Petar Zrinski”, Vrbovec

Jako zgodna točka. Dobro uigran par iako plesačica svojom izražajnošću dominira u izvedbi dok je plesač nešto najzamjetniji. Vesela izvedba s puno duha s simpatičnim završetkom.

 

4. Pavla Maslać- Ivan Šintić
Sabljarićev drmeš (karlovački kraj)
Koreografija: Snježana Župančić Maslać
Gl. obrada: Mario Pleše
KUD „Horvati“

Odmah se vidi da su to plesači koji imaju puno scenskih „utakmica u nogama“. Takav, lepršav i poletan, bio je i njihov nastup. Kao što sam naveo u uvodnom slovu, u koreografiji se pojavljuju različite figure i elementi koje možda ne bismo svrstali u karlovački kraj, međutim u izvedbi ovih plesača to je maestralno ukomponirano i izvedeno. Drugo, međutim, nisam od njih niti očekivao!

 

5. Alanis Lušetić -Teo Zgrablić
Narodni ples Bašovijen (Istra)
Koreografija:
Alanis Lušetić, Teo Zgrablić
FD Pazin

Ovo je vrlo sličan obrazac prema kojem je plesao i prvi par iz Pazina. Obrazac je sličan, ali ovaj plesni par je ipak malo samozatajniji. Izvedba je ovog puta prilično statična pa se i scena povremeno doima prazna. Sam stil izvedbe je neupitan iako je par povremeno malo neusklađen.

 

6. Ivona Kubala – Marko Boroš
Kolo (Bosanska Posavina)
Gl. matrica: HKUD „Napredak Odžak“
Koreografija: Gordan Vrankovečki
FA Zagreb Markovac

Vrlo dobro! Dobra dinamika, dobra koreografija, dobra izvedba. Poznavajući izvedbe izvornih skupina mogu reći da je ovo stilski vrlo blizu. Sugerirao bih malo opušteniji ples, ali i slobodnije vertikalno gibanje te ipak malo više radnje u prednjem djelu pozornice.

 

7. Luna Klarin – Josip Klarin
„Balarina nika’ dosta“ Narodni ples Balarin
Koreografija: Nenad Milin
KUD „ Koledišće“, Jezera

Zanimljiv mladi par koji predstavlja budućnost KUD-a iz Jezera. Iako je vidljivo da im nedostaje iskustva za svaku je pohvalu uopće njihov dolazak i predstavljanje pred publikom. Djevojka pokazuje više treme dok je mladić hrabriji i nesputano vodi djevojku. Iako je izvedba prilično neujednačena, složili smo se su pokupili brojne simpatije za svoju izvedbu. Stilski pod palicom svog učitelja Nenada Milina ovi plesači mogu samo napredovati!

 

8. Ivana Zglavnik – Ivan Ilakovac
Narodni ples Banijski drmeš (Moščenica, Banija)
Gl. obrada: Mario Tuđina
Koreografija: Gordan Vrankovečki
FA Zagreb Markovac

Koreografija koju su vrlo dobro izveli energični plesači fragmentarno je sastavljena od više elemenata različitog etnografskog porijekla koji se vole svesti pod nazivnik Banije. Dodatno naglašeni ritam upečatljivo nosi plesače, a dojma sam da je plesačica nešto sigurnija u izvedbi. Dinamika te pokrivenost scene su vrlo dobri.

 

9. Patricija Fuček – Borna Šimunic
„Preko Drave“
Narodni ples Podravska polka
(Podravina, Đurđevac)
Koreografija: Kristina Benko Markovica

Po mom mišljenju najinteresantniji zaplet. Jedna lijepa priča ispričana plesom u tri minute. Plesali su s guštom. Za sebe. Stilski uvjerljivo i jasno.

 

10. Josipa Turković – Krunoslav Žunec
Narodni ples Svatovska polka (Jaskansko polja, Bratina)
Koreografija: Snježana Skenderović
KUD „Bratinečko srce“

Iako malo nesigurnog početka, koreografija ima finu gradaciju koju stilski prate i plesač i plesačica. Mišljenja sam da je ponegdje trebalo jače naglasiti korak, ali sve u svemu vrlo suveren i uvjerljiv nastup. Prikaz jako bogat raznolikim figurama ukomponiranih u polku.

 

11. Iva Cvetko – Tomislav Čorak
“Svatovske huncutarije” Narodni ples Polka (Hrvatsko zagorje)
Koreografija: Iva Cvetko, Tomislav Čorak
Glazbena obrada: Martin Durbek

Skoro profesionalni nastup s puno glume i mimike u kojem se plesač svojski trudi uhvatiti razigranu plesačicu. Izvedba koja također ima odličnu priču koju znalački „pričaju“ iskusni plesači koji ujedno i uživaju u plesu. U cijelom ushitu malo su se i pogubili pa i kraj točke mogao biti i nešto ranije. Puna pozornica, stil vrlo dobar i jako veselo!

 

12. Manda Pozaić- Petar Deak
Drmeš (Zagrebačko prigorje)
Koreografija: Senka Jurina
Glazbena obrada: Zdravko Završki
Ansambl Zabok

Uz manje nesigurnosti plesači su prikazali nekoliko fragmenata drmeša zagrebačkog Prigorja. Solidna izvedba u smislenoj koreografiji, međutim moram spomenuti da plesači iako ritmički ispravno drmeš plešu s kontra naglaskom što u stvari karakterizira plesove istog naziva na području Hrvatskog Zagorja.

Goran Ivan Matoš