9. festivalčić dječjeg folklornog stvaralaštva „Naše kolo veliko“

Zagreb, 11. i 12. ožujka 2016., Centar za kulturu Trešnjevka

IZVJEŠĆE ČLANA STRUČNOG POVJERENSTVA

OSVRT NA NOŠNJE I KOSTIME SUDIONIKA FESTIVALČIĆA

UVOD

Prilikom praćenja izvedbi i pisanja ovog osvrta, posebna pažnja se obraćala na sljedeće naputke organizatora:

  • djevojčice trebaju imati zalizanu kosu te jednu ili dvije pletenice – kike; ako je kosa kratka, onda pomoću gela mora biti priljubljena uz glavu
  • košuljice trebaju sezati do sredine potkoljenice
  • prije nastupa treba nastojati poravnati duljinu košuljica tako da donji rub svih bude jednako udaljen od poda
  • djeca na nogama moraju nositi crne šlapice ili biti bosa

 

Dvije osnovne vrste tradicijske odjeće u koju su djeca bila odjevena jesu košuljice i/ili narodne nošnje. Pri tome se pod “nošnjama”, za potrebe ovog osvrta, podrazumijevaju:

  • scenski kostimi izrađeni po uzoru na originalne “dječje” nošnje ili narodne nošnje “za odrasle”
  • “dječje” verzije narodnih nošnji određenih krajeva (tj. značajno pojednostavljena nošnja kakvu su inače nosile odrasle osobe)
  • “nošnje za djecu”, koje su iste kao i “nošnje za odrasle”, ali su izrađene u “manjem mjerilu”
  • sve ostale odjevne “kombinacije” koje su napravljene i izgledaju tradicijski, a nisu košuljice

11.ožujka 2016. (petak) u 18 sati

DJEČJI VRTIĆ “PIPI DUGA ČARAPA”
“Dječje igre s pjevanjem iz Legrada”
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Lidija Mikulan Sraka

Primjereno odjevena grupa koja je visok dojam autentičnosti postigla time što su djeca nastupila bosa. Košuljice su bile dobre duljine, a jedina veća primjedba mogla bi se uputiti zbog toga što su nekolicini dječaka gaća/hlače bile mrvicu preduge. Frizure su bile uredne, u skladu sa “folkloraškom” praksom.
Uredno odjevena voditeljica grupe aktivno je i nenametljivo sudjelovala u izvedbi.
Grupa je nastupila bez pratnje glazbenog sastava.
Premda su djeca na pozornici izgledala vrlo uredno, ubuduće bi svakako trebalo voditi računa o tome da majice koje nose ispod nošnji (ako ih nose) budu isključivo bijele boje.

KUD “SESVETE”
mlađa dječja folklorna skupina
“Čvorak, čvorak, slušaj sada”
dječje igre i pjesme iz Slavonije
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Ivana Balen
Garderobijerka: Jasna Dročić

Starije djevojčice bile su odjevene u nošnje, a mlađe djevojčice u košuljice. Sve je bilo izglačano i dobro pripremljeno za nastup, no ipak su se “potkrale” dvije košuljice koje su pomalo odudarale od ostalih (jedna je bila preduga, a druga prekratka).
Dječaci su nosili “standardnu” kombinaciju – gaće i košulju – te su, kao i djevojčice, na pozornici izgledali vrlo uredno.
Frizure su bile ujednačene i uređene na tradicijski način, a za svaku je pohvalu i to što su djeca nastupila bosa, zbog čega su djelovala autentično.

DJEČJI VRTIĆ “BUDUĆNOST”
“Vel’ka repa, mali klin”
dječje maškare iz Međimurja
Autorice koreografije i voditeljice skupine: Anita Šipek i Snježana Muretić
Autor glazbene obrade: Petar Varga

Šaroliko odjevena skupina, posve u skladu sa naslovom koreografije. Publici je prezentiran tradicijski način maskiranja u Međimurju (primjetan je romski “štih”), a cijela je točka, u likovnom smislu, djelovala izuzetno razigrano. Baš onako – uvjerljivo fašnički.
Dojam bi bio još bolji da se malo više pažnje posvetilo odabiru obuće.
Isto tako, šteta što svirači nisu nosili šešire jer bi ta “sitnica” upotpunila vrlo zanimljivu sveukupnu sliku.

DJEČJI VRTIĆ GRIGORA VITEZA
“Nek’ nam cvate život mlad”
dječje igre s pjevanjem iz Zagreba
Autorice koreografije i voditeljice skupine: Natalija Duvančić i Dubravka Knezović

Vrlo uredno i ujednačeno odjevena grupa koja je na pozornicu uvjerljivo donijela “duh” starog Zagreba. Ubuduće bi trebalo malo pažljivije poravnati donje rubove suknjica na jednaku udaljenost od poda, ali taj “previd” je tek neznatno umanjio inače odličan ukupan dojam.
Svaku pohvalu zaslužuje obuća koja je bila posve ujednačena i primjerena za ovaj nastup.

DJEČJI VRTIĆ “SESVETE”
“Sve ptičice zapjevale”
dječje igre s pjevanjem iz Hrvatskog zagorja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Natalija Malić
Glazbena obrada i glazbena pratnja: Snježana Petej

Iako su sve djevojčice nosile uredno i izglačano ruho, nekoliko košuljica je ipak bilo neadekvatne duljine (bile su ili preduge ili prekratke). Svi ostali aspekti odijevanja bili su u redu, a naročito valja pohvaliti odluku voditeljice da djeca nastupe bosa jer se time postigla viša razina autentičnosti.
Dječaci su bili odjeveni primjereno, a takve su bile i frizure (i muške i ženske).
Voditeljice grupe su aktivno sudjelovale u izvedbi, bile su vrlo korektno obučene u zagorske narodne nošnje, a jedina stvar na koju bi u budućnosti trebale obratiti pažnju jest malo pažljivije uređivanje tradicijskih frizura.

DJEČJI VRTIĆ “MARKUŠEVEC”
“Ko je moje guske krao”
dječje igre s pjevanjem iz Posavine
Autorice koreografije i voditeljice skupine: Anita Andrašek i Smiljana Špoljar

Dječaci su bili odjeveni u gaće i košulje, a djevojčice u košuljice adekvatnih duljina. Vrlo uredno i primjereno ovom nastupu.
Frizure su bile ujednačene i uređene na tradicijski način.
Odabiru obuće ubuduće bi trebalo posvetiti malo više pažnje – iako su djeca bila obuvena u ujednačene šlapice i opanke, spomenuti opanci nisu u potpunosti odgovarali posavskom podneblju.
Voditeljice grupe bile su prikladno odjevene u posavske nošnje te su svojom pojavom na sceni lijepo upotpunile scensku sliku.

KUD “SLOGA”, Veliko Trgovišće
dječja folklorna grupa “Tičeki”
“Ja sam mali miš”
dječje igre, pjesme i plesovi iz Hrvatskog zagorja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Iva Cvetko
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Stjepan Kahlina

Grupa iz Velikog Trgovišća je vrlo kreativnim i inovativnim odabirom ruha pokazala nekoliko varijanti zagorske nošnje koje se na “folklornoj sceni” ne viđaju često. Kombinacijom raznobojnih pregača i mašni na pletenicama stvorena je vrlo upečatljiva scenska slika, a unatoč toj “šarolikosti” nimalo nije narušen dojam urednosti i preglednosti.
Malo više pažnje treba posvetiti ujednačavanju obuće, ali svi drugi aspekti odijevanja kod ove grupe su jednostavno odlični.
Svaku pohvalu zaslužuju i reprezentativno odjeveni svirači/ce.

KUU “STARO BRESTJE”
“Igrajmo se lončića”
dječje igre s pjevanjem iz Slavonije
Autorica koreografije i voditeljica: Snježana Marković
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Marijan Sivoš

Skupina sastavljena samo od djevojčica bila je odjevena u izglačane i čiste košuljice, od kojih su sve, nažalost, bile predugačke.
Frizure su bile uređene sukladno “folkloraškoj” praksi, a odabir obuće – premda se “potkralo” nekoliko vidljivo suvremenih šlapica – također je bio primjeren ovom nastupu.
Glazbeni sastav je bio odjeven vrlo uredno, premda bi svirači/ce ostavili puno bolji dojam da su bili odjeveni u neku prepoznatljivu varijantu slavonske nošnje.

DFA “SESVETSKA SELA”
“Međimurski dečji svati”
igra svadbe iz Međimurja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Morana Podnar
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Vedran Kolarić

Primjereno odjevena djeca nosila su “dječje” varijante međimurske nošnje. Odabiru ruha i njegovoj urednosti nema se što prigovoriti, a isto vrijedi i za frizure. Jedino na što treba obratiti pozornost jest odabir i (ne)ujednačenost obuće.
Posebnu pažnju plijenila su djeca koja su igrala određene svatovske “uloge”, a cjelokupna scenska slika bila je vrlo efektna – sve je djelovalo vrlo razigrano i bogato koloritom.
Svirači su bili uredno odjeveni, ali izgledali bi uvjerljivije da su na glave stavili šešire.
12. ožujka 2016. (subota) u 11 sati

DJEČJI VRTIĆ “MALEŠNICA”
“Dječje igre s pjevanjem iz Posavine”
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Ljiljana Jungić
Voditelj tamburaškog sastava: Karlo Mikačić

Sve djevojčice bile su odjevene u košuljice, koje su – osim nekolicine prekratkih – bile adekvatne duljine. Frizure su bile primjereno uređene.
Dječaci su nosili “kombinaciju” gaće-košulja, a svakako treba pohvaliti to što su svi bili uredno ošišani.
Premda je ruho bilo vrlo uredno i dobro pripremljeno, obuća je bila neujednačena pa bi joj u budućnosti trebalo posvetiti više pažnje.
Tamburaši su također bili uredno odjeveni, no cjelokupna slika bi sasvim sigurno djelovala potpunije da su obukli neku poznatiju varijantu posavske nošnje (npr. iz Posavskih Brega).

DJEČJI VRTIĆ IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ
“Jelena je kruva pekla”
dječja igra iz Podravine
Autorice koreografije i voditeljice skupine: Biserka Detelj Kisić i Mira Boban Majić
Glazbena pratnja: Nataša Pavlešen Topolko

Vrlo uredno odjevena skupina. Dječaci su bili obučeni u gaće i košulje, a djevojčice u košuljice, od kojih su sve bile dobre duljine i međusobno poravnate. Frizure su također bile uredne i uređene na način primjeren jednom “folklornom” nastupu, a djeca su – što je vrlo pohvalno – nastupila bosa.
Pohvale zaslužuju i voditeljice grupe koje su aktivno sudjelovale u izvedbi i koje su gotovo besprijekorno bile odjevene u poznate nošnje iz Koprivničkog Ivanca.

DJEČJI VRTIĆ “VRAPČE”
“Dili, dili dana”
dječje igre s pjevanjem iz Hrvatskog zagorja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Jadranka Lončarić

Ova je grupa bila sastavljena od djevojčica odjevenih u košuljice i jednog dječaka obučenog u gaće i košulju. Sve košuljice su bile uredne i međusobno dobro poravnate, ali su, u isto vrijeme, bile i vidljivo predugačke.
Frizure su bile primjereno uređene.
Grupa je na pozornici djelovala vrlo uvjerljivo i – zahvaljujući tome što su djeca bila razigrana, što su nastupila bosa i što nije bilo glazbene pratnje – publika je mogla steći dojam da gleda autentičnu dječju igru na dvorištu.

DFA “SESVETSKA SELA”
“Ide vlak teretnjak”
dječje igre i pjesme iz Slavonije
Autorica koreografije: Morana Podnar
Voditeljica skupine: Irena Lacić
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Vedran Kolarić

Premda se urednosti košuljica koje su djevojčice nosile ne može ništa prigovoriti, ipak ostaje problem njihove duljine – naime, gotovo sve su bile predugačke. S druge strane, dječaci (odjeveni u gaće i košulje) nisu imali značajnijih problema sa veličinom odjeće. Problema nije bilo ni sa odabirom obuće, budući da su djeca nastupila bosa.
Frizure su bile uređene na tradicijski način i međusobno ujednačene.
Svirači/ce su bili uredno odjeveni, no ipak se – zbog toga što nisu nosili slavonske nošnje – nisu uspjeli potpuno “uklopiti” u cjelokupnu scensku sliku.

OSNOVNA ŠKOLA “PREČKO”
“Pucika je mala”
dječje igre s pjevanjem iz varaždinskog kraja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Nina Knežević

I djevojčice i dječaci nosili su “dječje” nošnje primjerene regiji čiji su folklor izvodili na sceni. Ruho je bilo vrlo uredno, izglačano i – očito – pažljivo pripremljeno za ovaj nastup, a bilo je vidljivo da je puno pažnje posvećeno i prikladno uređenim frizurama.
Više pažnje ubuduće treba posvetiti i obući, tj. njenom ujednačavanju.
Točka je izvedena bez glazbene pratnje, a male plesačice i plesači su, unatoč tome što su izvodili uglavnom igre, u pojedinim trenucima na sceni ostavljali dojam kao da nastupa neki odrasli ansambl.

ZAGREBAČKI FOLKLORNI ANSAMBL DR. IVANA IVANČANA
“Sedi maček na stazici”
dječje igre s pjevanjem iz Podravine
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Andrea Kager
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Marko First

Tijekom nastupa ove grupe bila je vidljiva posvećenost detaljima. Starije djevojčice nosile su primjerene nošnje, a donji rubovi suknji i pregača bili su im poravnati na jednaku udaljenost od poda. Sve košuljice koje su nosile mlađe djevojčice bile su adekvatne duljine, sa međusobno poravnatim donjim rubovima. Frizure su bile odlično uređene.
Dječaci su također bili uredno odjeveni i ošišani.
Što se obuće tiče, sva djeca su nosila jednoobrazne crne šlapice. Vrlo pohvalno, tim više što je ovo jedna od zaista rijetkih dječjih folklornih grupa koje kontinuirano vode računa o ujednačenosti obuće na svojim nastupima.
Glazbeni sastav bio je uredno odjeven u prikladne podravske nošnje, a scenska slika bi bila potpuna da su tamburaši na glave stavili šešire.

HKUD “PETAR ZRINSKI”, Vrbovec
“Lilice na pašu”
dječje igre s pjevanjem iz vrbovečkog kraja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Ljiljana Stanko

Zanimljiva upotreba nošnji za naglašavanje pojedinih scenskih slika i koreografskih crteža. Ne samo da su djevojčice kostimografski bile “podijeljene” na mlađe (odjevene u košuljice) i starije (odjevene u nošnje), već se o njihovom ruhu očito vodilo računa i prilikom određivanja koja će se nalaziti na kojoj poziciji. Dječaci su nosili kombinacije gaće-košulja i gaće-košulja-prsluk, a cjelokupna slika je bila vrlo uredna.
Malo više pažnje treba posvetiti poravnavanju košuljica i odabiru obuće, no frizurama se ne može ništa prigovoriti.

HKPD “BOSILJAK”, Čučerje
“Ja pletem vinac”
dječje igre s pjevanjem iz Slavonije
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Snježana Marković
Glazbena obrada i voditelj tamburaškog sastava: Dražen Šoić i Luka Ivančan

Nošnje i košuljice koje su nosile djevojčice bile su uredne, adekvatne veličine i dobro međusobno poravnate, a ženske frizure bile su uređene na tradicijski način, sa jasno uočljivim slavonskim “štihom”.
Dječaci su također bili uredno odjeveni, no neki od njih imali su vidljivo suvremene frizure, koje bi u budućnosti bilo dobro “sakriti” šeširima. Isto tako, trebalo bi uskladiti i obuću.
Svirači/ce su bili odjeveni primjereno ovoj izvedbi, no ruho bi im djelovalo “kompletnije” da su muški članovi glazbenog sastava na glavama nosili šokačke šešire.
Scenske slike koje su se izmjenjivale tijekom izvedbe djelovale su uredno i pregledno.

DJEČJI VRTIĆ “TREŠNJEVKA”
“Ajd’ da igramo”
dječje igre s pjevanjem iz Posavine
Autorice koreografije i voditeljice skupine: Božena Kuštre i Vesna Veron

Dječaci obučeni u gaće i košulje te djevojčice obučene u košuljice predstavili su nam nekoliko dječjih igara s pjevanjem iz Posavine. Ruho malih izvođača bilo je uredno, izglačano i dobro pripremljeno za nastup, a takve su bile i frizure.
Scenske slike su bile pregledne, a više pažnje trebalo bi posvetiti odabiru i jednoobraznosti obuće.
Voditeljice grupe aktivno su sudjelovale u izvedbi i bile su lijepo obučene u posavske nošnje, no, nažalost, frizure im nisu bile uređene na tradicijski način, a ta “sitnica” bi znatno pridonijela da ukupni dojam bude još bolji.

 

12. ožujka 2016. (subota) u 18 sati

KUD “PRESLICA”, Blato
“Jana se okrenula”
dječje igre s pjevanjem iz Posavine
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Đurđica Svaton
Autor glazbene obrade: Nikola Tuškan
Voditelj tamburaškog sastava: Dražen Šoić

Osobitu pohvalu zaslužuju odlično uređene i ujednačene ženske frizure, a s jednakom pažnjom očito je bilo pripremljeno i dječje ruho. Jedini vidljivi propust bile su dvije predugačke košuljice.
Odabiru obuće ne može se ništa prigovoriti – sva djeca nosila su jednoobrazne crne šlapice, bez ikakvih obilježja suvremene obuće.
Svirači/ce su bili odjeveni u jednu od manje “eksponiranih” varijanti posavske nošnje, no ipak primjereno izvedbi ove koreografije.

FA “TUROPOLJE”
“Oj, ptičice lastavčice”
dječje igre s pjevanjem iz Slavonije
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Vera Filipović
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Tomislav Mlinarić

Mali izvođači/ce nosili su odlično pripremljene narodne nošnje, ali je, nažalost, u isto vrijeme bilo jasno vidljivo da je pojedinim djevojčicama ruho preveliko (donji rubovi suknji su im se vukli po podu). S druge strane, frizure su svim djevojčicama bile izuzetne – pažljivo uređene na način koji potpuno odgovara slavonskom podneblju.
Obuća nije bila ujednačena pa bi o tome ubuduće trebalo voditi računa.
Dječaci su bili odjeveni u gaće i košulje, a glazbeni sastav u reprezentativne primjerke slavonskih nošnji. Jedina stvar na koju bi mali plesači i njihovi stariji kolege svirači trebali obratiti pažnju jest da ipak malo čvršće stegnu tkanice.

KUD “IVANČICE”, Kutina
“Guščice gdje ste”
dječje igre s pjevanjem iz Moslavine
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Katica Tomac
Autor glazbene obrade i glazbeni voditelj: Damir Kralj

Grupa iz Kutine predstavila se u dobrom svjetlu. Djevojčice su nosile više varijanti moslavačke “dječje” nošnje i košuljice, a dječaci gaće i košulje. Frizure su, u skladu s odjećom, bile primjereno pripremljene i vrlo uredne.
Više pažnje trebalo bi posvetiti obući (koja je bila neujednačena), a možda bi, s obzirom na temu i “radnju” koreografije, trebalo razmisliti i o tome da djeca budu obučena u “jednostavnije” varijante tradicijskog ruha.
Glazbeni sastav je bio uredno odjeven.

HKD BRAĆE RADIĆA
dječja folklorna družina “Lajbeki”
Vrbenski vlašići”
Autori koreografije: Mirjana Valter i Damir Kremenić
Voditeljica skupine: Mirjana Valter
Voditeljica glazbene skupine: Dora Valter

Odlično odjevena skupina. Košuljice (za mlađu djecu) i nošnje (za stariju djecu) bile su besprijekorno pripremljene, a isto se može reći i za frizure.
Mali izvođači/ce bili su obuveni u jednoobrazne crne šlapice, a posebno treba spomenuti trojicu dječaka koji su, odjeveni u “dječje verzije” krčke nošnje, na trenutke djelovali kao da je riječ o odraslim plesačima.
Dvije starije djevojke koje su aktivno sudjelovale u izvedbi bile su reprezentativno odjevene u prikladne nošnje.

KUD “HORVATI”, Horvati
“Pujo, hajo, dete malo”
dječje igre i pjesme iz Međimurja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Snježana Župančić Maslać
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Nikola Biondić

Skupina sastavljena samo od djevojčica bila je odjevena u lijepo pripremljene “dječje” međimurske nošnje. Premda bi uređenju frizura i odabiru obuće bilo dobro posvetiti malo više pozornosti, apsolutnu pohvalu zaslužuju tibeti, tj. izuzetno uredan način na koji su vezani/stegnuti (što je s djecom vrlo teško postići, zbog njihove gracilne tjelesne građe).

Glazbeni sastav je bio odjeven na adekvatan način.

KUD “ZVIR”
“Ča to šuška, ča to gre”
dječje igre iz grobničkog kraja
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Martina Mičetić

Uz to što su na pozornici bili uživljeni u svoju izvedbu, mali izvođači/ce iz Jelenja su djelovali autentično i zbog sjajno pripremljenih narodnih nošnji koje su nosili. Naime, bili su obučeni u nekoliko raznih varijanti “dječje” nošnje iz svog kraja, čime se izbjegla “uniformiranost” na sceni.
Više pozornosti trebalo bi usmjeriti na odabir obuće i poravnavanje donjih rubova suknji na jednaku udaljenost od poda. S druge strane, frizurama se nema što za prigovoriti, a cjelokupna slika je djelovala vrlo razigrano i veselo. Baš kako i priliči dječjoj igri.

KUD “BRATINEČKO SRCE”, Bratina
“Na sajmeni dan”
dječje igre s pjevanjem iz Bratine
Autorica koreografije: Snježana Skenderović
Voditeljica skupine: Mateja Turk
Autor glazbene obrade: Mario Kambić
Voditeljica glazbenog sastava: Mateja Čačković

Ako izuzmemo činjenicu da su tri djevojčice imale prekratke košuljice, ovu grupu bismo mogli opisati kao odlično odjevenu. Djeca su nosila nekoliko različitih varijanti nošnje iz svog kraja, pri čemu cjelokupna slika, iako šarolika, nije djelovala nimalo neuredno. Temeljem nastupa na prošlim Festivalčićima, moglo bi se reći da je “specijalnost” ove grupa stvaranje koreografsko-kostimografskog “organiziranog nereda” na pozornici. Međutim, više pažnje treba posvetiti odabiru obuće.
Muške frizure su bile uredne, a ženske lijepo uređene na tradicijski način.
Glazbeni sastav također je bio uredno i primjereno odjeven u nekoliko varijanti nošnje iz bratinečkog kraja, a da su muški članovi sastava kojim slučajem na glavama nosili šešire, moglo bi se reći da su svirači/ce bili odjeveni reprezentativno.

OSS BUŠEVEC
“Sedi maček na stazici”
dječje igre iz Podravine
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Maja Kovačević
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Zoran Jakunić
Voditelj pjevanja: Bojan Pogrmilović

Dječaci su bili obučeni u uredne i izglačane gaće i košulje, a djevojčice su odjenule “dječje” podravske nošnje, od kojih su sve bile vrlo dobro pripremljene za nastup. Jedino na što bi trebalo obratiti pozornost je duljina pregača i njihovo međusobno poravnavanje.
Muške i ženske frizure bile su uredne i potpuno primjerene ovakvom “folklornom” nastupu, a djeca su nosila ujednačene crne šlapice bez vidljivih obilježja suvremene obuće. Za svaku pohvalu.
Svirači su također bili izuzetno uredno odjeveni, no prava je šteta – kad je već tolik trud uložen u odijevanje malih plesačica i plesača – što su nosili samo gaće, košulje i čizme, a ne “kompletne” podravske nošnje.

SKUD “IVAN GORAN KOVAČIĆ”
“Hajd’ pogodi tko je to”
dječje igre s pjevanjem iz Posavine
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Irena Lacić
Autor glazbene obrade i voditelj tamburaškog sastava: Mario Pleše

Često korišteno “kostimografsko rješenje” da djevojčice nose košuljice, a dječaci “kombinaciju” gaće-košulja, moglo se vidjeti i tijekom nastupa ove grupe. Dječje ruho je bilo vrlo uredno, čisto i izglačano te primjereno ovoj koreografiji. Međutim, rijetko je koja košuljica bila adekvatne duljine (gotovo sve su bile ili prekratke ili predugačke). Pažljivije je trebalo i odabrati/ujednačiti obuću.
Frizure su bile uredne i uređene sukladno prihvaćenoj “folkloraškoj” praksi.
Glazbeni sastav je bio odjeven izuzetno uredno, no definitivno bi bilo bolje da su svirači/ca odjenuli neku lako prepoznatljivu varijantu posavske nošnje.
Budući da su mali plesači/ce nosili isključivo bijele odjevne predmete, koreografske slike su lijepo dolazile do izražaja te su bile vrlo pregledne.

Goran Škrlec, dipl. etnolog i antropolog