Razmišljanja o 2. festivalčiću dječjeg folklornog stvaralaštva “Naše kolo veliko”

Na početku bih se zahvalio svim malim i većim izvođačima, njihovim voditeljima, ravnateljima – predsjednicima što su našli za korisno i opravdano sudjelovati na 2. festivalčiću dječjeg folklornog stvaralaštva „Naše kolo veliko“. Svojim sudjelovanjem opravdali su njegovu egzistenciju i nadam se da će to postati jedna interesantna i vrijedna tradicija svih nas, malih i velikih folkloraša.

Na festivalu je sudjelovalo 9 dječjih vrtića, 9 osnovnih škola i 21 dječja folklorna skupina. Festival se održao u četiri dana od 1.4.- 4.4. 2009. uz sudjelovanje oko 1200 izvođača iz Zagreba i Zagrebačke županije. Nitko nije otkazao nastup u posljednji tren što potvrđuje ozbiljnost svih sudionika.

Prva dva dana malo nas je oneraspoložila kiša da bi zatim sunce stidljivo obasjalo brojne male izvođače u nošnjama. Stvarno mi je bilo jako žao što su baš najmlađi sudionici morali dolaziti po kiši, ali, očigledno, njima to nije bilo pretjerano važno jer nastup je ipak nastup. Kao orgnauzator moram pohvaliti svu djecu sudionike koji su vrlo pristojno i strpljivo čekali na svoj nastup i niti u jednom trenutku nisu pokazali da im je teško ili dosadno.Nitko nije izgubio dio nošnje ili cipelicu. Bravo. Gledalište je bilo ispunjeno, ne do posljednjeg mjesta već do posljednjeg milimetra, a gledatelji su burnim aplauzom pozdravljali svaku skupinu i disciplinirano sjedili do kraja programa. Voditelj programa Frano stvarno se «navodio» kroz ova četiri dana i svojim je originalnim pritupom i dosjetkama bio za svaku pohvalu.

Za razliku od prošle godine, kada je istini za volju bilo scenskih prikaz vrlo upitne etnološke i estetske kvalitete, ove godine se većina sudionika pridržavala postavljenih kriterija glede narodnih ruha, oglavlja, dužine trajanja prikaza i glazbene pratnje. Bilo je slučajeva da su pojedine skupine imale djece starije od deset godina, ali tome ćemo se ozbiljnije posvetiti u organizaciji slijedećeg festivala.

Vjerodostojnost kao ključna riječ u prezentaciji tradicijske građe našla je svoju egzistenciju u primjeni dječjeg folklora (brojalice, rugalice, uspavanke, dječje igre različitih sadržaja, dječji tradicijski instrumenti i nošnje, običaji i opt.) u radu i stvaranju s djecom. Estetika prirodnog, primjerenog i autentično dječjeg vokalno plesnog izražavanja počela je poprimati vrlo jasne obrise koje je usvojila većina voditelja i stvaratelja.

Djeca iz dječjih vrtića ove godine su bila izvrsna a njihovi voditelji skoro su unisono prihvatili primjerene pedagoške i estetske kriterije. Većina ih je koristila dječje instrumente kao glazbenu pratnju, posvetili su se dječjeoj igri kao temelj, za dječje izražavanje. Jedino nije jasno kako su pojedini uspijeli imati kratke nošnje – košuljice. Mislim da bi svaki vrtić trebao dati sašiti dvadesetak suknjica od bijelog platna različitih dužina i to bi vjerojatno riješilo taj problem. Isto tako vrijedno je istaći da su skoro sva djeca točno pjevala što je vrlo zahtjevna aktivnost ako se uzme u obzir da u isto vrijeme izvode pokrete, geste i kreću se po prostoru. Svirka na dječjim insrtumenitma postala je vrlo kvalitetna i smatram da je došlo vrijeme za uvođenje novih tipova dječjih instrumenata i ozbiljnih glazbenih obrada. Možda druge godine pružimo priliku i dječjim orkestrima samostalno nastupanje. Pohvalno je da su pojedini vrtići koristili tamuraške stasve kao pratnju ali to se pokazalo u nekim slučajevima lošim izborom jer svirka tamburaša instiktivno mijenja dječju izražajnost a istini za volju često su tamburaši svirali svoje a djeca izvodila svoje. Djeci treba stabilna glazbena pratnja a to će se osigurati jedino dječjim tradicjskim instrumetima ili redovitom nazočnosti tamburaša na probama što će se rijetko dogoditi.

Velika ljubav i entuzijazam jedini su nažalost motivatori učiteljima da se upuste u «folklornu avanturu». Prepušteni su sami sebima i sve ovisi o njima. Od okupljanja djece, uvježbavanja, pronalaženja glazbene pratnje do posuđivanja narodnih nošnji. U tim uvjetima rada možemo bit i sretni što se prijavilo devet škola uz nadu da će im sudjelovanje na ovom festivalčiću donijeti određenu potvrdu u njihovim sredinama i eventualno značajniju podršku.

Organizator je nastojao osigurati sve uvjete za kvalitetno održavanje festivalčića i svaka dobronamjerna sugestija ili primjedba je dobro došla. Nadam se da će ovaj fetsivalčić postati svojina svih voditelja i stvaratelja s područja dječjeg folklornog stavralaštva i da će ga nastojati promovirati u društvenim i pedgoškim strukturama.

 

Program
1.04.2009.
18.00h

DV “Sesvete“
Područni Novo Brestje
“Imala sam puža muža”
(dječje igre iz Posavine)
Koreografija i voditelj: Natalija Malić
Gl. obrada i voditelji tamb. sastava:
Vedran Kolarić

Djeca su bila primjereno obučena i počešljana. Cijeli prikaz je bio dobro zamišljen sa smislom i ukusom. Autorica je koristila dodatne rekvizite kako bi povećala dinamičnost i likovnost izvedbe u čemu je i uspjela. To su neki detalji koje obično zanemarujemo ali na sceni daju znatan likovni kvalitet. Djeca su točno pjevala, ali su malo destabilizirana svirkom tamburaša. Tamburaši su trebali svirati djeci, a ne sebi samima, tako da su često ispadali iz tempa i ustanovljenog poretka. Ova djeca su bila sasvim zrela da to izvedu i bez glazbene pratnje.

DV Grigora Viteza
(dječje igre iz Podravine)
Koreografija i voditelji: Ksenija Jurišić,
Dubravka Knezović

Najmlađa grupa na festivali došla nam je iz dječjeg vrtića Grigora Viteza. Djeca u dobi od 4 godine izvela su nam dječje igre iz Podravine i priuštila mnogi toga lijepog i spontanog. Tete u nošnjama su bile dobar oslonac djeci ali jedna od njih nije trebala na pozornici pljeskati jer to je publika pogrešno shvatila i počela zajedno s njom pljeskati. U jednom trenutku izvedbe jedna djevojčica je odbacila šlapu i zatim su to pokušala sva djeca. Srećom većina bez uspjeha. To je bio trenutak dječje iskrenosti i spontanosti. Djeca su zadane pjesmice točno izvodila što čime su nas ugodno iznenadila obzirom na njihovu dob. Valja pohvaliti i krojačicu koja je sašila vjerne repliku dječjih narodnih nošnji.

DV „Kolibri“
„Grej, grej sončece“
(igre, pjesme i plesovi iz Čučerja)
Koreografija i voditelj: Snježana Marković i Štefica Sruk
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava: Dražen Šoić

Vjerovali ili ne, na pozornicu je izašlo 50 djece od toga 14 dječačića. Već to je za svaku pohvalu a ono što su nam prikazali upućuju na izuzetno kvalitetan voditeljski i koreografski rad. Autorice su prepoznale vrijednost i sceničnost uspavanki i brojalica i to na vrlo zanimljiv način prikazale. Djevojčice su s lutkama u rukama imitirale uspavljivanje beba da bi zatim došli dječaci i uključili se u slijedeću brojalicu. U brojalici „grej grej sunčece“ vrlo domišljato su stvorene geste i pokreti. Zatim su uslijedili plesovi „Jankić je dojahal“ koji su izvodile djevojčice a dječaci su kao što je to i obično bivalo, sa strane, „dobacivali“ i Rogozek s kojim je završena vrlo uspjela koreografija. Tamburaški sastav je izvrsno pratio djecu, a intonacije su bile primjerne što je omogućilo točan i glasan pjev djece.

DV “Leptir“
Dječje igre iz Posavine
Koreografija i voditelj: Ksenija Moler Korbar
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava:
Ksenija Moler Korbar, Antonija Poljuha

Kratko i slatko. Djeca su bila izvrsno obučena pri čemu se vodila pozornost na poravnane dužine suknji a posebno na oglavlja. Baš su im mame ili voditelji „kose dobro stegli“. Tri tamburaša i orkestar na dječjim tradicijskim instrumenta bio je melem za slušanje i takvom praksom treba nastaviti. Sve igre su korektno prezentirane a dječji izraz se najviše prepoznao u igri Škanjec. Ta je igra baš bila dobro doživljena i prikazana. Voditelji bi trebali malo više posvetiti pjevanju djece koja su isitni za volju točno pjevala ali ipak nedovoljno glasno. Voditeljica na sceni je bila glasnija od svih.

DV „Savica“
„Valentionovo“
(običaj na Valentinovo u Samoboru)
Koreografija i voditelj: Ines Buntić
Voditelj gl. sastava: Ines Buntić

Ova originalna ideja prezentacije običaja Valentinovo koji se kao takav nije pojavio na folklornoj sceni zaslužuje svaku pohvalu. U svojim sam istraživanjima naišao na djelomična kazivanja o dječjim običajima na Valentinovo ali nažalost nisam imao dovoljno upornost sastaviti taj mozaik. No zahvaljujući Ines Buntić vidio sam ga na sceni i to na vrlo interesantan način. Djeca ulaze na sceni i guraju drvene ptičice, ostali unose rekvizite i sjedaju ,baš lijepa onako dječja scenska slika. U sviraju na tradicijskim instrumentima uz korištenje raznih rekvizita, međusobno komuniciraju i s voditeljicom koja je u ovom slučaju imala stvarnu ulogu. Dijalog je dramski osmišljen i dobro je došao da se shvati što je autorica htjela reći. Prije nastupa voditeljica zamolila da li može malo zakaditi pozornicu no poučeni iskustvima s nekih drugih priredaba od toga smo odustali.

OŠ „ Vugrovec – Kašina“
„Savila se bjela, loza vinova“
(dječje igre i pjesme iz Posavine)
Koreografija i voditelj: Snježana Fišter
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava: Vladimir Vuger

Sve dječje igre izvedene su scenski vrlo točno i uigrano. Vidi se dobar pedagoški pristup u stvaranju plesnog i vokalnog izričaja. Izvrstan tamburaški sastav (14 svirača) besprijekorno je pratio djecu. Sve je bilo kako treba do poklona.

OŠ braće Radić
“Šečem, šečem drotičko”
(dječje igre iz Međimurja)
Koreografija i gl.obrada: Jasna Skenderović
Voditelj skupine i gl. sastava:
Ulita Pocedić i Jasna Skenderović

Dobro zamišljen scenski prikaz gdje se voditeljica potrudila u svim segmentima „biti svoja“. U prvom djelu djeca su izvodila dječji folklor Mali bratec Ivo i Drotičko. Tu smo slušali prekrasan milozvuk žveglice i ostalih tradicijskih instrumenata. Jedino se „mali drotić“ nešto utišao tako da ga nismo skoro ni čuli. U plesu Pikuša uključilo se i šest starijih dječaka koji su zajedno s djevojčicama to izveli vrlo uigrano. Starije djevojčice su bile obučene u Međimurske nošnje i bile bose. Mislim da to nije prihvatljivo rješenje! Crne šlape!!!! Prateći orkestar sastojao se od violine i dječjih tradicijskih instrumenata. To može biti jedan od mogućih obrazaca za uspješnu glazbenu pratnju.

OŠ „ Špansko – Oranice“
„Sjedi ježo u oranju“
(dječje igre i pjesme iz Turopolja)
Koreografija i voditelj: Morana Podnar
Gl.obrad i voditelj tamb.sastava: Vedran Kolarić
Tamburaški sastav: KUD- a “Sesvetska sela“

Čim su djeca iskoračila na pozornicu i postavila se na polukrug znao sam da se radi o vrlo dobrom pedagoškom radu. Sve prostorne pozicije djeca su ostvarivala s lakoćom i to vrlo točno. Isto tako kvalitetan rad se osjetio u snažnom folklornom pjevu te u dobro priređenim frizurama i nošnjama. Zadnji ples Seljančica je malo prerađen ali u ovom slučaju to nije smetalo jer zamišljen kraj s pljeskanjem opravdao je tu promjenu. Cijeli prikaz učinio mi se prekratak i mislim da su djeca mogla još što god prikazati.

OŠ „Pušća“
Pjesme i plesovi pušćajnske fare Svetog Jurja
Koreografija: prof. Ivica Ivanković
Voditelj: Anica Kiseljak
Gl.obrada: Mario Pleše
Voditelj tamb. sastava: Denis Kos

Starija školska djeca u dobi od 10 – 14 godina predstavila su nam se za svojim zavičajnim folklorom i to na vjerodostojan način. Vidi se da su bili svoji na svome. Sve plesove su izveli stilski uvjerljivo i ujednačeno. Čak su i drmeš dobro izveli što je vrlo rijedak slučaj za taj uzrast djece. U prostoru su se snalazili kao da su doma a nošnje su lijepo stajale bez obzira što su iz autobusa došli direktno na nastup.

2.04.2009.
18.00h

DV „Petar Pan“
FS „Šestinski kišobrani“
„Mladi Ivek koli vozi“
Tradicijska dječja igra iz zagrebačkog Prigorja
Voditelj: Dijana Pielić Mihelj

Djeca su se na sceni igrala svadbe i za svoju izvedbe zaslužuju sve pohvale kao i njihova voditeljica. Svi bitni momenti svadbe su predstavljeni a djecu su to vrlo uživljeno prezentirala. Ovaj prikaz može poslužiti kao primjer kako se u četiri minute može puno toga vrijednog i lijepog na sceni prikazati. Djeca su bila lijepo obučena a svate su pratili mali svirači na tradicijskim instrumentima.

DV “Budućnost”
Folklorna igraonica “Licitarsko srce”
” Po Prigorju rožice cvetaju”
(dječje igre i pjesme iz Zag. Prigorja)
Koreografija i voditelj: Anita Šipek
Glazbena obrada i voditelj tamb. sastava:
Petar Varga

Ovaj vrlo brojna dječja skupina (četrdesetak djeca) možda jedna od najbrojnijih na festivalu predstavila nam se pjesmom Po prigorju i tradicijskom pjevanom igrom „Lupa , tupa“ i plesom Polka. Vidjeli su se slini napori voditeljice da ovoliko broj djece korektno obuče, postavi frizure, prikupi prigodne rekvizite i instrumente, scenski organizira i sve to uvježba u pokretu i pjesmi. Stoga sve pohvale voditeljici za njen angažman. Djeca su vrlo ujednačeno pjevala, uživljeno imitirala poljske radove sukladno tekstu pjesme jedino što je valjalo izbjeći jest pokušaj plesanja polke. Bilo je ljepše vidjeti poskakivanje djece na glazbu polke čime su vrlo efektno završila svoju točku. Tamburaški sastav je dobro pratio djecu makar mi se više sviđala svirka djece na tradicijskim instrumentima.

DV “Trešnjevka“
„Djeca bi se igrala“
(dječje igre i pjesme iz Posavine)
Koreografija i voditelj: Božica Kuštre

Ovaj vrtić već poduži niz godina ostvaruje vrlo lijepe i upečatljive folklorne nastupe što možemo ponajviše zahvaliti voditeljici Božici Kuštre. Djeca izvrsno pjevaju, dobro se snalaze u prostoru, a dječji sastav na tradicijskim instrumentima s bračem kao melodijskim instrumentom vrlo lijepo je zvučao i dobro pratio djecu. Scenski prikaz je dobro osmišljen.

OŠ „Nad Lipom“
Plesna skupina „Lipići“
„Mlinček“
(pjesme i plesovi iz Hrvatskog Zagorja)
Koreografija i gl.obrada: Nataša Čulibrk
Gordana Ljubešić
Voditelj pjevačkog zbora: Ivana Milić
Tamburaški orkestar
Centra za odgoj i obrazovanje Prekrižje
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava:
Dragan Dević

Bravo i hvala nam što ste došli. Djeca su nam prikazala dva plesa iz Hrvatskog zagorja Staro sito i Mlinček koja su izvrsno prezentirana zahvaljujući prvenstvenom primjerenoj plesnoj fakturi koju su odabrali voditelji. Vrlo vrijedno je istaknuti da su voditelji plesove primjerili mogućnostima djece a da ih pri tome nisu mijenjali njihovo izvornu estetiku. To je put kojim bi se trebali svi kretati u oblikovanju primjerenih plesnih obrazaca. Tamburaški sastav je bio na visini zadataka a isto tako i vokalni sastav. Zahvaljujem se svim voditeljima koji su svoj ogromni trud i rad utkali u djecu i njihov scenski nastup a napose djeci s kojom sam se već na generalnoj probi sprijateljio. Gledajući kako s velikim oduševljenjem ova djeca nastupaju ne mogu se oteti utisku da ima nešto posebno privlačno u narodnim plesovima. Nadam se da će mi svoja iskustva voditeljica Nataša Čulibrk i pismeno dostaviti. Još jednom bravo.

DV “Vrapče“
„Laste prolaze“
(dječje igre i pjesme iz Slavonije)
Koreografija i voditelj: Jadranka Lončarić

Dobro organiziran i primjeren scenski uradak Djeca točno i vrlo lijepo pjevaju dok se u poskočnim koracima nisu baš najbolje snalazila. U igri umro čovjek nje baš estetski primjereno da na pod legne djevojčica. Trebalo je malo više pozornosti posvetiti pravilnoj dužini košuljica, obući i frizurama. Svirka na tradicijskim instrumentima je bila korektna.

OŠ “Prečko”
Dječje igre iz Starog Zagreba
Koreografija i voditelj: Nina Knežević

Djeca su nam se predstavila starim tradicijskim igrama iz Zagreba s originalnim scenskim rješenjima s kojima je autorica pokazala da već nadaleko poznata moja koreografija Lutko, ma ima prostora i za drugačije čitanje izvornih predložaka. Djevojčice su imale dobre prigodne frizure (mora da su lokani frizeri imali posla) a kostime su curice i dječaci znalački nosili. Cijelu izvedbu mali izvođači su prohodali u ritmu što je znak da je voditeljica pokrete i korake primjerila njihovim mogućnostima.

OŠ Josipa Račića
Pjesme i plesovi iz Međimurja
Voditelj: Domagoj Porobić

Uvježbani, prostorno organizirani s dobrim folklornim pjevom daju nadu da u osnovnim školama ipak ima nade za folklor.

OŠ Šestine
Svadbeni običaj iz Šestina
Koreografija i gl.obrada: Mira Kadoić
Voditelj: Mira Kadoić i Vesna Vucelić

Djeca iz Šestina predstavila su nam fragmente šestinske svadbe što je i za očekivati i što je pridonijelo raznolikosti cijeloga programa. Izvrsno obučeni , u originalnim nošnjama bili su praznik za oči. No, čudi izbor folklorne građe i prezentacija tužnijih dijelova svadbenih običaja umjesto veselih. Bez obzira što se radi o vjerodostojnom etnološkom sadržaju valjalo ga je primjeriti djeci i sceni jer bi tako zasigurno veliki trud bio puno bolje prezentiran. Govornici su dobro imitirali ustaljene svadbene monologe dok su „svati“ ipak pretiho pjevali i nisu bili svadbarski raspoloženi.

OŠ “Zapruđe”
“Deca bi se igrala”
(dječje igre iz Posavine)
Koreografija i voditelj:Mirjana Valter
Gl.obrada i voditelj tamb.sastava:
Krešimir Jegić

Konačno sam na sceni ugledao igru Moj prstenak. Ta mi je igra od kada sam je snimio u Martinskoj Vesi ostala u pamćenju jer mi ju je prikazal grupa baka. Sjele bake na pod , jedna je kroz svoj vjenčani prsten provukla špagu i krene pjesma i igra. Zaigrale se bake tako jedno petnaestak minuta i tko zna dokle bi to trajalo da nije ušao mlađi muškarac u sobu i naprasno prekinuo tu idilu s riječima „babe , kaj ste poludele“. Zahvaljujući voditeljici Mirjani Valter konačno sam je vidio na sceni i moram priznati da je to izgledalo vrlo lijepo. Djeca su sve prostorne zadatke vrlo točno izvršavala i bez problema stvarala pravilan polukrug i krug. Što i nije baš lako. Imitacije u igri Djeca bi se igrala dobro su zamišljene i izvedene i sam završetak je bio vrlo atraktivan.

Program
3.04.2009.
19.00h

KUD “Januševec“
“Oj Jezera, misto malo“
(pjesme i plesovi s otoka Murtera)
Koreografija: Šegović Branko
Voditelj: Mihaela Orsag
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava:
Petar Varga

Malo sam bio iznenađen prijavom mojih zagoraca s folklorom Murtera jer mi se ipak učinilo da je to emotivnom i duhovnom smislu pre težak zadatak za vjerodostojnu prezentaciju. No očigledno djeca su djeca ma gdje bila pa je ovaj plesno glazbeni materijal lijepo scenski izveden. Djeca su plesno i vokalno bila ujednačena te su vrlo točno prezentirala zadane predloške. Zvuk tambura je bio ipak malo preoštar za mediteransko milozvučje.

KUD „Čiće“
Pjesme i plesovi iz Moslavine
Koreografija i voditelj: Snježana Pastuović
Gl.obrad i voditelj tamb.sastava: Mario Miković
Izvrsna izvedba.

Ugodno iznenađenje. Vrlo dobar scenski prikaz, dinamički jasno postavljen uz uvažavajući dobnog uzrasta djece Manja djeca su započela s dječjim igrom da bi nakon toga starije djevojčice izvele nekoliko moslavačkih plesova. I to kako? Stilski izvrsno! To je istovremeno najteži i najvažniji dio folklorno pelene reprodukcije i vrlo rijetko se događa da se u potpunosti usvoji i prikaže. Na kraju su prikaz vrlo efektno završile male djevojčice.

KUD “Sesvete”
“Žena muža lepo opravljala”
(pjesme i plesovi iz Hrvatskog zagorja)
Koreografija i voditelj: Katarina Horvatović
Gl.obrada: Nikola Tuškan
Voditelj tamb. sastava: Đuro Horvatović

Dobro pedagoški u folklornom smislu vođena i izvođački nadahnuta djeca. Plesno i vokalno ujednačene kvalitete s vrlo dobrim folklornim pjevom. U drmešu su stvorili izvrsnu atmosferu i nije smetalo što u vrtnjama dječaci podižu noge – kao Prigorci. To bi trebalo popraviti. Frizure su bile izvrsne.

HKUD „Petar Zrinski“
FS Zrinkašići
Dječje igre i pjesme iz Posavine
Koreografija i voditelj: Ljiljana Stanko

Baš dobra dječja izvedbe. Mala djeca u košuljicama, konačno primjeren dužine izvela su nam dječje igre iz Posavine. Dobro zamišljen scenski prikaz s nekoliko zanimljivih autorskih ideja. Na kraju su barem trebali mahnuti publici ili se poklonit jer su zaslužili uživanje u aplauzu.

KUD“Mičevec“
Dječje igre i pjesme iz Podravine
Koreografija i voditelj: Jasna Kirin
Gl.obrada: Ivica Potočnik
Voditelj tamb.sastava: Vladimir Štarkelj

Opet sam ostao ugodno iznenađen s jednom izvedbom. Očigledno ne poznajem u potpunosti folklornu kvalitetu u zagrebačkoj župšaniji. Izvrsna koreografija i izvedba. Dva mala vilolinista uz pratnju tamburaša izvrsno su muzicirala baš pravo po domači. Vidjeli smo i zanimljivo dobro postavljen dinamički razvoj scesnkih događanja. Djeca su vrlo uživljeno sve to izvodila pogalvito igre imitacije i stvorila pravi dječji scenski ugođaj.

36. KUD Ščitarjevo
Pjesme i plesovi Hrvatskog Zagorja
Koreografija i voditelj: Emilija Đurić
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava: Vlatka Antolović

Smatram da je izbor plesova za ovu djecu ipak bio pretežak i da ona nisu u poptunosti uspjela ovladati niti plesnim korakom a niti plesnim stilom. Treba više pozornosti posvetiti plesnoj tehnici i scenskom ponašanju.

KUD “Ivanić”
“Tak su se naši stari igrali“
(folklor okolice Ivanić-Grada)
Koreografija:Ivica Gregurec
Voditelji: I.Gregurec, S. Emm, S. Fabijanić
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava: I.Gregurec

Vrlo brojan dječji ansambl izveo je vrlo ujednačeno sve zadane plesno glazbene predloške. Mislim da je to najveća vrijednost jer toliko broj djece prostorno i izvođački ujednačiti prava je mudrost. Stoga sve pohvale za pedagoški rad. Scenski prikaz je bio primjeren i korektan a vrlo lijepo je otpjevana uvodna pjesma Lutko moja lučice.

KUD „Kupinečki Kraljevec“
Pjesme i plesovi kraljevečkog kraja
Koreografija i voditelj: Morena Kovać
Gl.obrada: Nikica Valentić
Voditelj tamb. sastava: Morena Kovać

Praznik za oči. Djeca su prekrasno izgledala na sceni i znala su nositi narodne nošnje. U dva prezentirana plesa Repa i Tri koraka pokazala su nam plesnu ujednačenost i izražajnost. Mislim da bi trebalo ipak malo skratiti duljinu trajanja ova dva plesa i možda eventualno dodati još jedan.

HKUD “Prigorec“
“Međimurje kak’ si lepo zeleno“
(dječje igre, pjesme i plesovi iz Međimurja)
Koreografija i voditelj: Dejan Pilatuš
Gl.obrada: Marijan Makar
Voditelj tamb. sastava: Marijan Sivoš

Prikaz je započeo na vrlo zanimljiv način. Dječaci ulaze na pozornicu preskačući jedan preko drugog.Zatim nastavljaju s igrom prasičkanje a to po mojem mišljenju ne bi trebalo stavljati na scenu. To su sportske igre i mjesto im je u Brođancima. U nastavku djeca su dosta ujednačeno otplesala nekoliko međimurskih plesova ali smatram da ih podosta ima koji nisu usvojila plesni stil čardaša. Makar im je voditelj to se jasno da vidjeti nastojao isti prenijeti. Djeca imaju znatan izvođački potencijala ali smatram da bi izbor plesne građe trebalo primjeriti prosječnim mogućnostima grupe. Koreografija je prostorno i dinamički uravnotežena.

KUD “Januševec“
„Imala sam puža muža“
Koreografija: Boris Harfman
Voditelj: Mihaela Orsag
Gl.obrada: Zoran Jakunić
Voditelj tamb. sastava: Petar Varga

Razigrano i uvjerljivo. U scesnko prikazu zastupljeni su različiti sadržaji iz dječjeg folklora. Dobro zamišljen scenski prikaz . Na kraju kad trojica dječaka se igraju igre Bicikl očito da zadnji dječak koji bi morao gurnuti nos u stražnjicu drugog dječaka to ne radi ili neuvjerljivo čini. To bi možda trebalo potaknuti autora na izostavljanje te igre jer očigledno s estetskog aspekta nije prihvatljiva. U narodu je to možda imalo smisla ali u današnje vrijeme sumnjam. Uostalom tu sam igru postavio u svojoj koreografiji u HKUD Željezničar davne 1986. godine i isto je teško bilo naći dragovoljca.

KUD “Preporod“ “Došla je vrana“
(pjesme i plesovi Hrvatskog Zagorja)
Koreografija i voditelj: Željka Panian
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava:
Zoran Jakunić

U prvom djelu scensokog prikaza kada je autorica prezentirala dječji folklor zaslužuje najviše ocjene. Uživljeno s izvanrednim folklornim pjevom. No u drugom djelu plesovi Jelica, Išla žena, Drmeš i Pod mostec nisu bili tako uvjerljivi. Djeca su manje-više uvježnabo izvodila zadane plesova ali je nestala ona početna opuštenost. Drmeš ova djeca nisu mogla dobro izvesti i trebalo ga je izostavit. Neznam zašto se u plesu Pod mostec hodalo kad je to bila prilika za podizanje dinamičke liniej koreografije prema završetku. Sam kraj s izlaženjem djece na rampu dobro je zamišljen i izveden.

Program
4.04.2009.
19.00h

KUU „Prigorec“
Dječje igre i pjesme iz Podravine
Voditelj: Željka Panian

Prikaz je započeo s igrom imitacije Paun pase i odmah se vidjelo da autorica poznaje zakonitosti scene stavljajući glavnog glumca u centar a ostale na polukrug kako bi publika vidjela njegove imitacije . Nakon toga uslijedilo je nekoliko zanimljivih dječjih igra s pjevanjem i završetak s poljupcem. Igru Mi imamo dvore trebalo je izvesti samo jedanput. Primjeren scenski prikaz koji je i bez glazbene pratnje zahvaljujući dječjem angažmanu i dobrom pjevanju bio interesantan.

Ethno Dječji ansambl
Dječje igre iz Jezera (otok Murter)
Voditelj: Nataša Rukavina
Bez komentara.

KUD Driejnek
„Lepi moj vrtić“
(dječje igre i pjesme iz Međimurja)
Koreografija i voditelji: Katarina Horvatović,
Gl.obrada i voditelj tamb.sastava:
Damir Vidović i Antonija Lisčak

Zanimljiv početak. Prvo s brojalicom započinje jedna grupa a zatim redom druge i na kraju svi završe u jedan glas. Potom nam je djevojčica započela pjevat pjesmicu Lepi moj vrtić ograjen da bi se ostali nadovezali. Igre Mali bratec Ivo i Vrapček se je ženil izvedene su vrlo uvježbani i disciplinirano. Scenska obrada dječje igre Cin, can cvrgudan spada u vrlo kvalitetan scenski uradak gdje su djeca imitirala pokretima sadržaj pjesme i vrlo efektno završila točku. Izvrsno folklorno pjevanje.

HKD Braće Radića – FD Lajbeki
“Nevaljala dica“
(dječje igre i pjesme iz Baranje)
Koreografija: Goran Knežević
Gl.obrada: Krešimir Jegić
Učitelj narodnog plesa: Mirjana Valter
Voditelj tamb.sastava: Krešimir Jegić

Kako nemam praksu komentirati moje koreografije ovog puta ću napraviti izuzetak jer su ova djeca zaslužila sve pohvale za svoju izvedbu. Uigrani i raspoloženi u likovno zanimljivo postavljenoj kostimografiji ostvarila su izvrsnu scensku prezentaciju. Dvoglasno pjevanje u pjesmi „Posijala baba tikve“ nije bilo neophodno.

KUD “Prigorski zdenac“ „Čoro, čoro“
(dječje igre i pjesme iz Posavine)
Koreografija i voditelj: Snježana Marković
Gl.obrada i voditelj tamburaškog sastava: Danko Mazut

Razmišljao sam što da napišem o ovoj izvedbi i ništa mi suvislo nije padalo na pamet. Naime, nedvojbeno je da su djeca dobro uvježbana i pripremljena ali kao da i svakom j prikazanoj igri – plesu nešto nedostajalo.Igru Ćoro dječaci su izveli na stražnjoj strani pozornice pa nismo mogli vidjeti točno o čemu se radi. Zatim su djevojčica izvele igru Sedam godin’ okolo u donjem desnom dijelu pozornice gdje se nisu mogle dobro rasplesti u kolu. U igra imitacije Djeca bi se igrala pokazivači pokreta bili su smješteni u krugu pa ih nismo od druge djece mogli vidjeti. Ples Repa je prikazna u dvije inačice koje nisu bile dovoljno atraktivne za kraj točke. Mišljenja sam da bi s malim korekcijama ova točka mogla bit vrlo zanimljiva i dobra.

KUD „ Kraluš“
„Vrapček se je ženil“
(dječje igre, pjesme i plesovi iz Međimurja)
Koreografija: Boris Harfman
Voditelj: Nataša Gluić
Gl.obrada: Dražen Šoić
Voditelj tamb. sastava: Zoran Jakunić

Brojalica Prvo leto služim je koreografski vrlo dobro razrađena a imitacije su bile vrlo interesantne i vrlo uživljeno izvedene. Isto tako se dobro uklopila i slijedeća pjesma Drtoš išel po svetu. Zatim su uslijedili plesovi Naša Rega i Igra kolo te ples Polka. Mišljenja sma da Polka s plesnog i glazbenog aspekta ne spada u ovu koreografiju i predlažem da se izostavi. Izmjenom šešira dječaka točka je vrlo efektno završena. Ova točka je trajala 7 minuta i 40 sekundi.

KUD “Mihovil Krušlin“
„Igrajmo se lončića“
(dječje igre i pjesme iz Slavonije)
Koreografija i voditelj: Katarina Horvatović
Gl.obrada i voditelj tamburaškog sastava: Petar Varga

Ovaj ansambl ima sve atribute male folklorne institucije. Djeca su nosila prekrsne dječje nošnje (jagodice) i sve izvela uvježbano i ujednačeno. Izvedbu je pratio tamburaški sastav i dječaci na samici i gajdama. To je s zvučnog aspekta bilo osvježenje večeri. Prikaz je prostorno i dinamički dobro postavljen.

KUD “Bukovac”
Pjesme i plesovi iz Hrvatskog Zagorja
Koreografija i voditelj: Morena Kovač
Gl.obrada: Dražen Varga
Voditelj tamb. sastava:
Željko Kravarščan

Dobar primjer kako se radi primjereno s djecom. Tijekom cijele izvedbe djeca su izvodila dječje pjesmice i kretala se po zadanim prostornim formacijama u hodajućem i šetanom koraku. Čak su i ples Pod mostec izvela na isti način što upućuje na zaključak da je voditeljica nastojala sve držati pod kontrolom i pod svaku cijenu izbjeći plesnu disharmoniju. Sve zadano djeca su izvela s lakoćom i pri tom bila opuštena i razigrana.

ZFA dr. I. Ivančana
“Na drvenom konjicu”
(dječje igre i pjesme iz Slavonije)
Koreografija: Ana Marić
Gl.obrada: Marijan Makar
Voditelj: Ana Marić
Voditelj tamb.sastava: Marijan Makar

Autorica je nastojala stvorit vlastitu scensku kompoziciju od dobro izabranih motiva slavonskog dječjeg folklora. U tome je većim djelom uspjela jedino na kraju je ipak trebala malo potjerati «konjiće» i ujednačiti njihov korak. Skupina je dobro pedagoški vođena s lijepim dječjim pjevom i dobrim snalaženjem u prostoru.

 

HKDP”Bosiljak”
“Pujo, hajo“
Igre, pjesme i plesovi iz Međimurja
Koreografija i voditelj:Snježana Marković
Gl.obrada i voditelj tamb. sastava: Dražen Šoić

Dobar kanoniziranje izabrane građe i dobra izvedba. Jedino slabo mjesto je sam kraj koji je došao neočekivano s obzirom na razvoj scenskog događanja. Mislim da su završni ples trebali svi izvesti, a ne samo starije djevočice.

Ethno Dječji ansambl
“Cungere- ica – ca“
(dječje igre i plesovi iz Podravine)
Koreografija: Goran Knežević
Voditelj: Đurđica Svaton
Gl.obrada: Dražen Varga
Bez komentara.