PETAK, 31. ožujka 2017. (18.00 sati)

IZVJEŠĆE ČLANA STRUČNOG POVJERENSTVA
OSVRT NA GLAZBENO VOKALNI IZRIČAJ

DV PIPI DUGA ČARAPA – „Jas pak nekaj mam“
(dječje igre s pjevanjem iz Hrv.zagorja)
Nastup najmanjih, pjevanjem je bio primjeren uzrastu. Mala terca kao osnova melodije, potpuno je prirodna i primjerena. Veći izvođači, složeniju melodiju, pjevali su u nedefiniranom tonalitetu, bez instrumentalne pratnje. Solisti su bili pouzdani i intonativno čisti. Zabrinjava pjevanje u dubljem registru što dječjim glasnicama može biti naporno i riskantno.

DV GRIGORA VITEZA – „Hote si“
(dječje igre s pjevanjem iz Međimurja)

Ritamski točna i sigurna izvedba pjevača i malih svirača. Pjevanje je bilo intonacijski spontano, započinjanjem u djeci primjerenom tonalitetu i registru pjevanja. Zbog preglasnog isforsiranog pjevanja, koje je zbog mogućnosti oštećenja opasno po dječje glasnice, nisu svi pjevači pjevali u istom tonalitetu. Melodija pjesme Mali bratec Ivo, iz istih razloga, nije bila točna.

DV BUDUĆNOST – „Kolo“
(dječje igre s pjevanjem iz Hrvatskog primorja)
Iako su počeli s pjevanjem pretiho, kasnije su se intonativno ujednačili. Dječja uzbuđenost često rezultira previsokim falš pjevanjem pojedinaca, ali to je samo pokazatelj koliko im je stalo do nastupa i koliko mu se vesele. Solist je bio intonativno i ritamski točan, ali pretih. Potrebno je obratiti pozornost na veću uvježbanost sviranja točnog ritma jer pruža temelj cijeloj izvedbi.
Za svaku je pohvalu instrumentalni uvod koji ujedno služi i kao intonacija za zapjev, ali bi bilo bolje da je to izvedeno bračem koji svira u prvoj oktavi u kojoj pjevaju djeca. Druga je pjesma započela bez instrumentalnog uvoda koji je bio potreban zbog intonacije. Instrumentalni sastav je bio fleksibilan u pratnji pjevača, ali proba više, rezultirala bi i većom sigurnosti u aranžman i redoslijed pjesama.

DV SESVETE – „Vrapčić“
(dječje igre s pjevanjem iz Bilogore)
Kako nije bilo intonacije flautom, koja je pratila pjevanje, solistica je započela pjevanje u svom tonalitetu. Bilo bi potrebno u prijelazima iz pjesme u pjesmu odsvirati kratki uvod radi intonacije. Isto tako, kod sviranja udaraljkama treba biti dosljedan u sviranju doba, ritma ili ritamskih fraza.

DV MALEŠNICA – „Mi smo djeca vesela“
(dječje igre s pjevanjem iz Slavonije)
Iako su u početku mali pjevači bili „ raštimani“, kasnije su se prilagodili tonalitetu harmonike. Izvrsno izvježbana modulacija u tonalitet subdominante i vraćanje u osnovni. Posljednja je pjesma bila tempom i tonalitetom neujednačena.
Pohvala harmonikašici koja je svaki puta dala intonaciju i sigurno i točno svirala.

DFA SESVETSKA SELA -„Cin, can cvrgudan“
(dječje igre iz Međimurja)
Intonativno i ritamski točno i sigurno pjevanje, dobre dikcije i dovoljne glasnoće.
U pjesmi Lepe naše senokoše začuđujuća ritamska preciznost. Bravo za uvježbanost!
Instrumentalni sastav je nakon nesigurnog početka pokazao preciznost u usporavanjima i ubrzavanjima i ujednačenost. Pohvala za bogati aranžman.

DV IVANE BRLIĆ MAŽURANIĆ – „Prošel je prošel pisani Vuzem“
(dječja igra s pjevanjem, Jurjevski običaji iz Turopolja)
Nesigurni početak nakon kojeg je intonacija korigirana kad su bolje čuli harmoniku. Zadnja pjesma nije bila otpjevana u tonalitetu u kojem je svirala harmonika iz praktičnog razloga – c2 je djeci te dobi previsok. Opseg glasa pjevača je individualan pa bi na to trebalo obratiti pozornost ako se radi o skupini pjevača.
Za pohvalu je harmonikaška pratnja koja je davala intonaciju prije svake pjesme, ali je sviranje bilo pretiho da bi se ostvarila tonalitetna podrška pjevačima. Potrebno je provjeriti akorde u trećoj pjesmi.

KUD „CROATIA“ – „Na drvenom konjicu“
(dječje igre s pjevanjem iz Slavonije)
Intonativno čist i dovoljno glasan pjevački nastup tete u prvoj pjesmi. Kvartet solistica ( a capella) nakon male nesigurnosti i traženje zajedničkog tonaliteta ( jer nije bilo intonacije), lijepo i precizno pjevaju. Ansambl je, u pjevačkom smislu, uvježban, siguran i dobro se prebacuje u točan tonalitet uz tamburaški sastav.
Klasični instrumentalni aranžman izveden je kompaktno i diskretno, primjereno prigodi.

HKUD „PETAR ZRINSKI“ – Vrbovec – „Prvo leto služim“
(dječje igre s pjevanjem iz Međimurja)
Solist na početku pjevao je sigurno, intonativno i ritamski točno.
Odgovori skupine isto su bili točni i precizni. Ansambl pjeva razgovjetno i dovoljno glasno.
Pohvala za instrumentalni uvod koji služi intonaciji, kao i za međuigre na prijelazima pjesama. Možda razmisliti o tome da je laga čela primjerenija za sviranje melodije uz djecu – pjevače.

 

SUBOTA, 1. travnja 2017. (11.00 sati)

KUD SESVETE -” Ruža, ruža ima puža muža”,
(dječje igre i pjesme iz Posavine)
Ansambl mlađeg dječjeg uzrasta, nastupio je bez tete na pozornici, samostalno, uvježbano i sigurno, bez kolebanja. Iako nije bilo instrumentalne pratnje, uglavnom su se držali istog tonaliteta. Velika pohvala malim sviračima koji su ritamski vrlo precizno odsvirali svoju dionicu.

KUD „IVANIĆ“ – IVANIĆ GRAD – „Prelice se spominjale“
(dječje igre i pjesme iz Moslavine)
Do izražaja je došao siguran nastup i veliki pjevački potencijal ansambla. Intonacija, ritam i dikcija otpjevanih pjesama su izvedeni točno, osim završetaka nekih fraza u kojima tonovi moraju biti dovoljno dugo izdržani kod svih pjevača jednako.
Potrebno je prilagoditi tonalitete pjesama mogućnostima djece. U pjesmama Ja sam cura malena i Seljančice malena koje su bile u A duru, završni tonovi fraza su bili u maloj oktavi (tonika – a mali) koje djeca nisu mogla otpjevati pa su zvučala izvan tonaliteta. Primjereno je svirati melodiju uz dječje pjevanje, bračem, a ne bisernicom radi lage.
Možda bi koja proba više za instrumentalni sastav rezultirala uvježbanijim počecima, tempima i prijelazima između pjesama.

DV ŠPANSKO – „Mi smo djeca vesela“
(dječje igre i pjesme iz Slavonije)
Mali, a dobro pjevački uvježbani izvođači. U početku bez intonacije, intonativno spontana glazbena igra, različite intonacije. Kasnije, dobri i točni pjevački upadi. Svirači ritamskih dječjih udaraljki su bili točni i preciznih početaka.
Za svaku je pohvalu instrumentalni početak koji je služio intonaciji, ali je izvođen bisernicama koje zvuče oktavu više od realne dječje lage.

DV VRAPČE – „Kolo naokolo“
(dječje igre s pjevanjem iz Dalmacije)
Intonativno spontana dječja igra, politonalitetna, nekima preduboke lage. U pjesmi Konac, konac, pjevaju i plešu pa im ponestaje zraka. Iako uzrastom mali, na kraju su nadvladali veliku pozornicu i uspješno nastupili.

DV TREŠNJEVKA – „A mi ćemo cincele”
(dječje igre s pjevanjem iz Dalmacije)
Ritamski i intonacijski točno otpjevano. Oduševila je različitost dinamike pjevanja u posljednjoj pjesmi! Bravo za tete i male izvođače! Svirači dječjih instrumenata su bili precizni i koncentrirani u sviranju zamišljenog aranžmana. Dobro uvježbani, sigurni, uspješni izvođači, a tako mali!
Pohvala za intonaciju prije zapjeva i instrumentalnu pratnju melodijom u dječjoj lagi.

OŠ PREČKO – „Cug“
(dječje igre s pjevanjem iz Međimurja)
Siguran i uvježban nastup. U pjesmi Zginula je pikuša, su precizno i kompaktno izvodili ritamske obrasce. Svi prijelazi su bili dobro, sigurno i točno izvedeni. Tonalitet pjesme Lepe naše senokoše ( Am) je prenizak jer završava tonom a mali, a to je djeci koja ga inače mogu intonirati, uz ples (zadihanost) i uzbuđenost nastupom, problematično.
Violina koja je u realnom registru bila podrška melodiji, svirala je sigurno i točno s uvježbanim prijelazima.

OŠ SAMOBOR – „Ko je moje guske krao“
(dječje igre s pjevanjem iz Posavine)
Dvije solistice u prvoj pjesmi, bile su sigurne, glasne, dobre dikcije i točne intonacije. Pjesma Tko je moje guske krao započinje uzvikom i nakon njega je pjevanje bez intonacije bilo dobro, ali kako se priključio orkestar, u drugom tonalitetu, nastala je kratkotrajna politonalitetnost. Međutim, pohvaljujem pjevače koji su se brzo uštimali i došli u pravu intonaciju. Trebalo bi obratiti pozornost na ovakve slučajeve pa nakon uzvika u pjevačkoj dionici ostaviti jedan takt pauze kako bi bugarija barem akordom ( ili cijeli orkestar) dali intonaciju. U ostalim prijelazima bilo je instrumentalne međuigre koja je služila intonaciji.
Instrumentalni ansambl u samom početku nije bio skupa, no brzo su se ujednačili i svirali bez greške. Čestitam voditelju koji je ove školske godine osnovani tamburaški sastavl doveo u stanje mogućnosti nastupa već u proljeće.

OŠ TITUŠA BREZOVAČKOG – Mi smo seke bosonoge
(dječje igre i pjesme iz Slavonije)
Solisti su na početku nastupa bili složni i točni. Djevojčice, intonativno precizne. Ansambl je pokazao dobru uvježbanost i interpretacijsku vokalnu sigurnost i odlučnost.
Pohvala za instrumentalni uvod u službi intonacije i kompaktnost u nastupu školskog orkestra. Potrebno je malo obratiti pažnju na bugariju.

SKUD FA “Ivan Goran Kovačić” – “Šečem, šečem drotičko”
(dječje igre s pjevanjem iz Međimurja)
Djevojčice i solistica u prvoj pjesmi, bez instumentalne pratnje, bile su relativno točne u intonaciji, s manjim intervalskim odstupanjima. Kasnije, cijeli je nastup bio pjevački siguran i točan, uvježbanih prijelaza.
Tamburaški je sastav pokazao osobine izvrsnog korepetitora – nježno sviranje, gusti trzaj, prilagodba tempa i dinamike solistima ( pr. Šećem, šećem drotičko), dobri i sigurni prijelazi s instrumentalnom međuigrom u službi intonacije, kompaktni. Na takav način odsviran bogati aranžman, bilo je uživanje slušati.

 

SUBOTA, 1. travnja 2017. (18.00 sati)

KUD „Zlatko Baloković“-Krapinske toplice – „Šiš miš de stojiš?“
(dječje pjesme i igre iz Hrvatskog zagorja)
Svi izvođači su bili intonacijski i ritamski točni, precizni u zajedničkim počecima – odgovorima. Ansambl je dobro uvježban.
Nakon nesigurnog početka, instrumentalni sastav je bio ujednačen i točan. Pohvala podržavanju melodije bračem ( uz bisernicu).

KUD „IVANČICE“ , Kutina – „En-ten-tini“
(dječje igre s pjevanjem iz Moslavine)
Kompliciranu melodiju, tešku djeci za pjevanje u tom tempu mali su izvođači otpjevali uz malu pomoć tete, izvrsno! Solistica je bila točna i precizna iako je za pretpostaviti da je bila prehlađena.
Tamburaški sastav bio je kompaktan i uvježban u pratnji pjevača.

KUD PRESLICA, Blato -„Lutkice draga“
(dječje igre s pjevanjem iz Starog Zagreba)
Pjevači su intonativno i ritamski točno otpjevali pjesme responzorijalnog tipa, bez obzira što su bili različitog uzrasta. U pjesmi Lutko, lutko ma, posebno dobra je bila dikcija.
Tamburaški sastav je bio složan, šteta što nije bilo i berde (kako svira na tešku dobu, puno znači malim pjevačima za pjevanje, a i za plesanje).

ZFA DR. IVANA IVANČANA – „Taši, taši kolo“
(dječje igre s pjevanjem iz Baranje)
Nakon kolebljivog početka pjevača, uspostavio se tempo kojeg su dobro slijedili. Bili su uvježbani u prijelazima iz pjesme u pjesmu.
Tamburaški sastav je bio diskretan, nenametljivog početka kako i treba kod ulaska u pjevačku dionicu. Poneki svirači su bili malo iznenađeni naglim završetkom. Pohvala aranžmanu u kojem brač podržava pjevačku melodiju. U instrumentalnoj međuigri, potrebno je provjeriti akorde bugarije.

HKD BRAĆE RADIĆA, Dječja folklorna družina Lajbeki – „Ide cug“
(dječje igre s pjevanjem iz Međimuja)
Početna pjesma bila je a capella, a svi su izvođači pjevali točno, u istom tonalitetu, prilagođenom uzrastu. Solistica je od uzbuđenja bila malo izvan tonaliteta instrumentalne pratnje, ali se hrabro držala.
Dobar instrumentalni sastav, ne preglasan, dinamički osjetljiv na soliste. Pohvala za intonaciju pjevačima prije zapjeva i aranžmanu koji završava frazu do kraja iako su pjevači – plesači izašli s pozornice.

KUD ZVIR – Cin cilin
(dječje igre iz grobničkog kraja)
Iako je cijeli nastup izveden bez instrumentalne pratnje, ansambl je kompaktan u tempu, dinamici i tonalitetu unatoč igrama i pjesmama responzorijalnog tipa.

DFA KUD-a „Željezničar“ – Mali gizdelin
(pjesme i plesovi Splita i Kaštela)
Ansambl bolje pjeva u višoj intonaciji. Iako započinju izvan tonaliteta, brzo prihvaćaju točnu intonaciju uz sviranje instrumentalnog sastava.
Pohvala za intonaciju pjevačima ( možda bolje bračem, nego bisernicom). Iako su se stišali kod pjevačkog sola, još su uvijek bili preglasni, ali točni.

KUD BRATINEČKO SRCE , Bratina – „OJ, lepi Ivo moj“
(dječje igre s pjevanjem iz Podravine)
Složni u tempu, dinamici i agogici ( usporavanju).
Instrumentalni ansambl se dobro držao unatoč nesigurnoj bugariji i berdama na prijelazima i promjenama tempa.

OSS BUŠEVEC – „Vrapček se je ženil“
(dječje igre s pjevanjem iz Međimurja)
Nakon početne neuštimanosti solistica u pjevanju i sviranju violine, ansambl je dobro pjevao uz instrumentalni sastav. Šteta što vokalne sposobnosti malih pjevača nisu mogle doći do punog izražaja zbog neprimjerenih tonaliteta uzrastu. Ton a mali ( u pjesmi Mali bratec Ivo i svim ostalim pjesmama u D duru) je djeci te dobi teško pjevati u statičnom položaju, a kamo li u plesu.
Instrumentalni sastav je bio tih, ritamski točan.