Svojevremeno sam napisao metaforu „Zagreb nije pao“, misleći pri tom na uspješnu obranu od diktiranih i dobro usklađenih napada „bivših“ centara moći  na demokratski izabrane pojedince u zagrebačkom folklornom amaterizmu  i  „običnu udrugu“ –  Hrvatsko društvo folklornih koreografa i voditelja. Danas mogu sa velikim zadovoljstvom napisati „ Zagreb je procvao“ jer prateći nastupe amatera na 38. smotri zagrebačkih folklornih amatera osjetio sam onaj iskreni i snažan amaterski zanos i strast kako kod voditelja tako i kod izvođača. Konačno možemo govoriti u ujedinjenoj amaterskoj zajednici koju su godinama vrlo uspješno rastakali  mediokriteti, licemjeri  i neznalice, želeći u razjedinjenoj zajednici ostvarivati svoje sebične i jeftine benefite.  No i tome je došao kraj, a najviše zbog stručnog i nepristrano vrednovanje nastupa amatera na Smotri folklora, transparentnog financiranja folklornih skupina, kvalitetne logistike od strane krovne organizacije ZAFAZ-a, suradnje  na stručnoj razni ZAFAZ-a s Hrvatskim društvom folklornih koreografa i voditelja,  te upornim i predanim nastojanjima u očuvanju stečenih vrijednosti,  predsjednika vijeća za kulturno umjetnički amaterizam  gosp. Andrije Ivančana.

Završna večer (najbolje izvedbe) 38. smotre folklora održala se 25.10.2015. u Velikoj dvorani Vatroslav Lisinskog s početkom u 19.00. Gledalište je bilo u cijelosti ispunjeno, dakle oko 2000 gledatelja. Program su svojim dolaskom uveličali gradonačelnik Grada Zagreba gospodin Milan Bandić i  pročelnik Ureda za obrazovanje kulturu i sport – gosp.Ivica Lovrić. Na početku programa je predsjednik ZAFAZ-a gosp. Drago Topolovec pozdravio prisutne i pozvao gradonačelnika gosp, Milana Bandića koji je „iskoristio svoju priliku“ i potom uručio nagrade za najbolja koreografska praizvedbena djela. Nagrade su zasluženo osvojili Mirjana Valter (dječji folklor) za koreografiju „Kume, kume, kolko ima sati ?“   i Katarina Horvatović (folklor odraslih) za koreografiju „Ispod Duba stoljetnoga krade Veles mladog Boga“ (pokupski običaji i plesovi). Isto tako uručene su nagrade za najuspješnije tamburaške sastave sa drugog natjecanju tamburaških sastava održanog  8.06.2015.  u Zagrebu; 1. mjesto HKUD Čučerje – voditelj Dražen Šoić; 2. mjesto FA Zagreb Markovac – voditelj Zoran Jakunić; 3. mjesto KUD Dragutin Domjanić – voditelj Mario Pleše.

U program Završne večeri uvrštene su izvedbe  šest dječjih i sedam odraslih folklornih ansambala. Program je  efektivno trajao 90 minuta, što je optimalno vrijeme trajanja i toga se treba i ubuduće pridržavati. Svi su se nastojali predstaviti u što većem broju i u što kvalitetnijem izdanju. Osjetio se taj pozitivni naboj i želja za prestižem kod svih izvođača. To je ono za čim smo svi žudili proteklih godina. Među najboljima se pokazati kao najbolji, a odluku prepustili snazi pljeska. U takvim okolnostima svi sudionici mogu kazati da su bili naj, a to je za amaterizam najbolja motivacija. Moram istaknuti da su dječji ansambli bili puno uvjerljiviji nego prošle godine. To me izuzetno veseli i čini ponosnim, a poglavito činjenica da su svi voditelji usvojili moje prijedloge vezane uz nastup na završnoj smotri. Odrasli ansambli su bili izvrsni, ali ipak plesačice iz Horvata donijeli su najsnažniju energiju i temperament. Isto tako valja istaknuti brojnost pratećih tamburaških sastava, nerijetko ih je bilo više nego plesača. Očigledno da se i na tom području glazbenog stvaralaštva situacija razvija nabolje.

Organizacija cijelog događaja bila je na visini događaja (koncepcija programa, ispunjeno gledalište, simpatičan i raspoložen voditeljski par, konferansa jasna i dobro osmišljena)  jedino što treba ubuduće izbjeći, jest postavljanje mikrofona prije svake izvedbe jer to je donekle usporilo dinamiku koncerta, smanjilo početni intenzitet svake točke i oduzelo dragocjenih desetak minuta što je puno za ovakav koncert. Smatram da je ovakva koncepcija smotre (isti članovi stručnih komisija po pojedinim kategorijama izvođača, jednaki uvjeti za sve izvođače, stimuliranje praizvedbenih djela i ost.) potiče razvoj folklornog  amaterizma u sociološkom i stvaralačkom pogledu, ne unosi nemir i zlu krv među amatere i potiče zajedništvo kao najvredniju komponentu amaterizma.
Sve u svemu, gledali smo jedan izvrstan folklorni koncert koji može biti na ponos Grada Zagreba.

ali

U posljednje vrijeme slušam, a i čitam podosta negativnih reakcija na procjenu izvedbi na našim županijskim  i tzv. državnim smotrama. Tu se događaju blago rečeno čudne stvari koje će ako se nastave u tom smjeru razvijati u velikoj mjeri dovesti u pitanje legitimnost takvih događanja, a istovremeno podosta naštetiti amaterskoj zajednici u cijelosti. Nisam gledao pa nemam pravo pisati o tome ali gdje ima dima tu ima i vatre. Pričekati ću, i kad pročitam službene izvještaje komisije s „državnih smotri“ onda ću reagirati ako to bude potrebno. Ovom prilikom bih sugerirao svim Zajednicama – Savezima KUD-a u Hrvatskoj da se povedu za primjerom ZAFAZ-a (Zajednice folklornih amatera Grada Zagreba) čiji su predstavnici na vrijeme shvatili i prihvatili suradnju s Hrvatskim društvom folklornih koreografa i voditelja te u usvojili kriterije struke kao temelj svog rada. Naravno da se ti kriteriji mogu i moraju prilagoditi lokalnim specifičnostima, ali jedino primjenom – kriterija – omogućiti će se transparentno i pošteno valoriziranje amaterskog djelovanja i stvaralaštva. Ali i tu postoji jedan segment, koji je prevažan i bez kojega sve pada u vodu. To je  stručnost i pravičnost  stručnih komisija u procjeni folklornih izvedbi i koreografija. Grad Zagreb se opredijelio za selektore Hrvatskog društva folklornih koreografa i voditelja, i nakon nastupa  62 folklorne skupine (djeca,odrasli) nije bila upućena niti jedna usmena ili pisana primjedba na njihove  procjene vrsnoće nastupa. Topla voda je izmišljena i samo je treba primijeniti.