Smotra, FA SKUD-a I.G.Kovačić

Smotra, FA SKUD-a I.G.Kovačić

11.06.2018.

Stručni izvještaj o nastupu FA SKUD-a
Ivan Goran Kovačić
u sklopu 41. smotre zagrebačkih folklornih amatera
održanom 9.06.2018., u 19.30 sati, u Hrvatskom narodnom kazalištu

 

Velika je čast nazočiti 70 godišnjici djelovanja ovog našeg vrsnog folklornog ansambla i još jednom koristim priliku čestitati goranovcima na važnom, vrijednom i velikom jubileju. Program je izvelo: 27 plesačica, 16 plesača i 19 glazbenika/ica. Ukupno 62 izvođača/ice. Izvedeno je 11 folklornih koreografija, 1 tamburaški interemeco, 1 vokalna izvedba i 1 mješovita glazbena izvedba (tamburaši i ženski vokalni sastav). Gledali smo jednu praizvedbenu folklornu točku „Krošonske konte i baloni“ i 4 premjerna naslova. Jedan vokalni i glazbeni broj naslovljeni su kao praizvedba. Program je izveden u dva dijela i trajao je ukupno 112 minuta. Gledalište je bilo ispunjeno. Program je započet sa video projekcijom fotografija raspoređenih po godinama od osnutka pa do danas uz prigodnu naraciju. Slikovito, zažeto i prigodno. Prije početak koncerta lijepo priređene mlade folklorašice dijelile su prigodni katalog posvećen navedenom jubileju u kojemu su navedeni brojni podaci o dosadašnjem djelovanju društva.

Ples i stil
Plesni koraci i figure su izvedene ujednačeno, cijeli ansambl djelovao je uigrano i kompaktno. U Vrlici tempa u pojednim dijelovima točke treba ipak usporiti i otežati korak. U izvedbi krčkog folklora poglavito kod momaka ima prostora za napredak glede sitnog prebiranja i estetici pokreta tijela i ruku. U hercegovačko linđu nedostaje prepoznatljiv vertikalni akcent u izvedbi osnovnog koraka, a u prigorskom drmešu koraci (vertikalni pomaci) su nedovoljno snažni, a intenzitet vrtnje bi trebao biti okretniji. U izvedbi istarskog, moslavačkog i folklora Korduna pogođena je plesno stilska komponenta.

Vrsnoća koreografija
Vidjeli smo različite pristupe u koreografiranju i svaki od njih je s etnokoreloškog aspekta vjerodostojan s većom ili manjom autorskom intervencijom. Još uvijek koreografska estetika Zvonimira Ljevakovića je bila dominantna ali i ostali autorski radovi vrijedni su pažnje i aplauza.

Praizvedbene koreografije
Praizvedbena koreografija Ivice Ivankovića „Krošonske konte i baloni“ vjerno u cijelosti dočarava folklorne tradicije mjesta Kršana u Istri. Nemam primjedbi. I u toj točki najbolje je pogođen plesni stil i atmosfera.

Koncepcija i zahtjevnost programa
Program je koncipiran u klasičnom formatu možda je prvi dio prošao u pomalo komornom tonu dok je drugi dio bio atraktivniji. Već stavljanje koreografija Z. Ljevakovića na program, upućuje na kompleksnost programa i možemo kazati da se radi o vrlo zahtjevnom folklornom programu.

Umjetnički dojam
Lijepo, životno i vrlo raspoloženo, upravo onako kako očekujemo na slavljeničkom koncertu. Posebno me se dojmila izvedba istarskog i moslavačkog folklora.

Svečani cjelovečernji plesni koncert povodom 70. obljetnice
Folklornog ansambla Ivan Goran Kovačić
(1948-2018)

1. dio
1. „Tko j’ za kolo, nek ide u kolo“
Pjesme i plesovi sjeverne Moslavine
Koreografija: Valentina Šepak Molnar
Glazbena obrada: Alan Kanski

2. „Kršonske konte i baloni“ – praizvedba
Koreografija: Ivica Ivanković, prof.
Glazbena obrada: Alan Kanski
3. „Po zelinskom kraju“
Koreografija: Ivica Ivanković
Glazbena obrada: Alan Kanski

4. „Vrličko kolo“
Koreografija: Zvonimir Ljevaković
Glazbena obrada: Zvonimir Ljevaković

5. Zagroski muzikaši
Gl. Obrada: Alana Kanski

6. „Zorica se danom zabeljava“
-dio svadbenog običaja Lukinić brda- Vukomeričke gorice
Koreografija: Tomislav Milićević
Glazbena obrada: Ivica Potočnik

2. dio:
1. „Ej, otvarajte kapiju i vrata“
Svadbeni običaj Hrvata iz mađarske Podravine
Koreografija: Jozsef Szavai
Glazbena obrada: Mario Pleše

2. „Krčki tanac“ – praizvedba
Koreografija: Zvonimir Ljevaković
Glazbena obrada: Branko Meglajec

3. „Kordunaške uspomene“ – praizvedba
Koreografija : Ivica Ivanković, prof.
Glazbena obrada: Branko Ivanković

4. Oj, de, oj, devojko
Gl. priredio:
Tomislav Habulin

5.„Drmeš“ – praizvedba
Koreografija: Zvonimir Ljevaković
Glazbena obrada: Zvonimir Ljevaković

6. „Divojku za ruku, rumenu jabuku“
okolica Neuma
Koreografija: Vido Bagur

7.Mužikom češ Orehovec
Gl. obrada: Dražen Varga

8. „Prigorski plesovi“
Koreografija: Zvonimir Ljevaković
Glazbena obrada: Zvonimir Ljevaković

2018-06-13T07:17:51+00:00