Izvješće o nastupu dječjih folklornih skupina na 23. gradskoj smotri folklora,

održanoj 19.03.2023.s početkom u 17.00, u dvorani Gorica, u Velikoj Gorici

 

UVOD

Sa velikim uživanjem sam odgledao cijeli koncert i bez obzira što je trajao 2 sata mogu kazati kao su dječje izvedbe bile uvježbane, interesantne, raznolike i što je najvažnije manje-više u zadanom vremenskom okviru do 5 minuta. Taj vremenski kriterij treba u svakom slučaju zadržati, a to sugeriram i ostalim organizatorima dječjih smotri jer tako se stvaraju gledljivi i zanimljivi programi, a to između ostalog pridonosi popularizaciji dječjeg folklornog stvaralaštva. Gledalište je bilo ispunjeno do posljednjeg mjesta. Sve smo dobro čuli što smo trebali čuti i isto tako vidjeli. Kao član prosudbene komisije imao sam sve uvjete za nesmetano praćenje programa koji je tekao bez zastoja i čak se voditeljica programa sa svojim kratkim najavama dobro uklopila u taj ritam.

Malo statistike. Na ovogodišnjoj smotri je sudjelovalo14 Društava sa 21 skupinom-izvedbom. Program je izvodilo 489 djece (329 djevojčica, 56 dječaka i 104 svirača/ica). Na prošlogodišnjoj smotri sudjelovalo je 12 društava i 19 skupina, a broj izvođača je iznosio 417 (246, 51,120) . Dakle prema podacima broj izvođača te broj Društava i skupina je u porastu što nas izuzetno veseli i možemo kazati kako korona ipak nije negativno utjecala na brojnost dječjih folklornih skupina u Velikogoričkom kraju. Za to su dakako, po mojemu mišljenju, najzaslužniji naši vrijedni folklorni voditelji koji svojim entuzijazmom, upornošću i znanjem okupljaju djecu, osmišljeno i angažirano vode probe te kroz raznorazne aktivnosti stvaraju kod djece osjećaj pripadnosti Društvu, folkloru i stvaraju ih dionicima i čuvarima naše tradicijske baštine.

Izvedeno je pet scenskih prikaza iz Međimurja, četiri prikaza iz Slavonija; po dva iz Posavine, Podravine i Turopolja; po jedan iz Istre, Moslavine, Hrvatskog Zagorja, Zagrebačkog prigorja, Bilogore i Dalmacije. Mislim da bi se na idućim smotrama trebalo navoditi da li se radi o praizvedbenoj koreografiji jer to je na neki način potvrda angažiranosti rada Društva, voditelja i koreografa, a istovremeno značajan prinos u popularizaciji i očuvanju tradicijske baštine. Isto tako predlažem umjesto godina izvođača navođenje dobnih skupina – mlađa folklorna skupina ( do 10 godina), starija folklorna skupina (10-14) i kombinirana folklorna skupina (svi uzrasti) jer bi se tada točnije pratila i procjenjivala njihova postignuća.

Na velikogoričkoj folklornoj sceni godinama egzistira čvrst i nepromjenjiv stav glede urednosti malih folkloraša, izbora narodnih nošnji i kostimografije. I ove godine sve skupine zaslužuju pohvale jer se vidi da je svatko nastojao u okviru svojim mogućnosti postići najvišu razinu urednosti, glede frizura, odjeće i obuće ali na kraju ipak sve određuje otrcano pravilo „koliko para toliko muzike. No, makar ne moram to posebno isticati ali kostimografija i ljepota slavonskih narodnih nošnji koji su nosila djeca FA Turopolje bio je impresivan. Da to je Tomislav Miličević

Glazbenici su također vrlo korektno odradili svoj posao. Pratili su pažljivo djecu i nastojali su biti dio dječje atmosfere bez obzira na godine i sviračko umijeće. Aranžmani su bili usklađeni i primjereni predlošcima iz dječjeg folklora. Dominirala je svirka na tamburama, no konačno se pojavilo i suvislo muziciranje na dječjim tradicijskim instrumentima. Dok je nekoliko skupina to učinilo sporadično više zbog slike i atmosfere djece iz OSS Buševec su ozbiljno muzirala i izvrsno se uskladila s tamburašima i pjevačima. Pohvale voditeljima. Nadamo se da je to početak ozbiljnijeg i češćeg korištenja dječjih tradicijskih instrumenata.

O vokalnom izričaju sve najbolje. Nisam čuo falš ton. Tu i tamo su se pjevači nakratko razišli u tempu s tamburašima ali to nije bio plod neuvježbanosti već vjerojatno utjecaj adrenalina i velike želje za što boljim nastupom. U nekoliko slučajeva djeca su pjevala preglasnim tonom nastojeći valjda oponašati uzore iz odraslog folklora što svakako treba izbjegavati. Što zbog očuvanja glasnica što zbog uha gledatelja. Treba težiti melozvučnom i ugodnom tonu i prirodnosti dječjeg glasa, a ne glasnoći jer se zna pretjerati i tada pjevanje prelazi u „deranje“. A to svako ne želimo slušati.

Osim kostimografskog, glazbenog i vokalnog izričaja moram naglasiti i da je plesna uvježbanost, a poglavito kretanje na sceni i postavljanje na ustaljene geometrijske likove (kolo, poluotvoreno kolo, zmijoliko kolo, linije ) bilo u podosta slučajeva savršeno izvedeno. To je na sreću svih nas rezultiralo vrlo ujednačenom kvalitetom i vrlo teško će biti procijeniti tko je tu bio NAJ.

Na kraju ovog uvoda još jednom ponavljam ovakav koncert je kulturološki, umjetnički i scenski vrijedan jer smo vidjeli ljepotu, znanje, umješnost, razigranost i radost. To je univerzalna vrijednost. Dječje stvaralaštvo i postignuća nisu, dječja – manje vrijedna ili samo za djecu i roditelje, već svojom kvalitetom staju uz bok „odraslima“i vjerujem da ću dočekati trenutak kad će to biti shvaćeno i društveno prihvaćeno.

Ovo izvješće ima za cilj analizirati folklorne koreografije s pedagoško, etnokoreološkog i sceničnog aspekta te procijeniti kvalitetu voditeljskog rada i kao takvo namijenjeno je folklornim koreografima i voditeljima dok su sva djeca bila izvrsna i vjerno su slijedila zamisli i djelovanje svojih voditelja.

STRUČNO IZVJEŠĆE

1. KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 2 – 6 godina
OKRENITE SE PILIĆI MOJI (Slavonija)
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Snježana Pastuović
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijerka: Snježana Pastuović
Tamburaški sastav: 9 tamburaša
Izvođački sastav 10 djevojčica
Vrijeme trajanja izvedbe: 3.41
Primjeren izbor folklorne građe. Pohvala za uvrštavanje dječjih igra koje su vrlo rijetko ili se nisu Do sada izvodile na sceni. Plesna izvedba djevojčica bila je u skladu s značajkama koje krase dječji folklor. Spontano, veselo i razigrano. Pjevanje točno i kretanje po sceni organizirano. Ovaj scenski prikaz je lijepo i sadržajno osmišljen. Zasigurno s većim brojem djece postigla bi se i veselija atmosfera na sceni.

2. KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 3 – 7 godina
SAVILA SE BIJELA LOZA VINOVA (Pjesme i plesovi Posavine)
Autorica koreografije voditeljica skupine i pjevanja: Doriana Crnić Vlahovac
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Matija Galeković
Garderobijerka: Marica Cvetnić
Tamburaški sastav: 9 tamburaša
Izvođački sastav 17 djevojčica i 4 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 3.54
Na početku sve pohvale Društvu za očitu uspješnost u animaciji tolikog borja djece u svijet folklora. Koreografkinja se odlučila na iskorak iz dječjeg folklora i pokušala je s djecom uvježbati narodne plesove Repa, Opa cupa skoči i dječju igru s pjevanjem Savila se bijela loza vinova. Rezultat toga izbora je bio je predvidiv. U oba plesa su djeca lijepo i točno pjevala ali bilo je određenog nesklada u izvedbi plesnih koraka. Dok su dječjoj igri Savila se bijela loza vinova skladno koračali, pjevali i organizirano se kretali u prostoru. To je to. Obratiti pažnju na primjerenost u izboru plesne građe.

3. FA „TUROPOLJE“, Velika Gorica, djeca 3 – 8 godina
PJESME I PLESOVI SLAVONIJE (Slavonija)
Autorica koreografije: Ana Kunić
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: S. Kačurov i M.Glagolić
Voditelj skupine: A. Kunović, L.Glagolić
Garderobijer: Tomislav Miličević
Tamburaški sastav: 9 tamburaša
Izvođački sastav 32 djevojčice i 4 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 5.55
Što kazati kad vidiš na sceni 36 djece prekrasno i raznoliko obučene, a sve u „autentičnim“ dječjim narodnim nošnjama uz sjajna kostimografska i likovna rješenja. Bravo za Tomicu i bravo za djecu. Djeca su izvela slavonske narodne plesove u kojima je pjevanje bilo izvrsno dok u plesu mlađa djeca imaju prostora za napredak. Po meni trebalo je mlađima omogućite dječji folklor, a starijima narodne plesove tada bi ova izvedba bila u svim segmentima izvrsna.

4. KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 3 – 10 godina
IŠLI SMO U ŠKOLICU (Igre i plesovi Dalmacije)
Autor koreografije, voditeljica skupine, pjevanja i garderobijerka: Mirjana Jakunić
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Željko Grozaj
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav 25 djevojčica i 5 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.00
Očita je bila namjera autorice da u prvom plesu Išli smo u školu malo razigra scenu i djecu je raspodijelila u razne prostorne formacije, koje su djeca uspjela održat, ali mišljenja sam da se trebalo držati plesnih parova kao temeljne formacije ovog plesa. Već u narednom plesu Pljeskom, pljeskom tata gre vidjeli smo ono što taj plesa priopćuje, a to su“ lipe“ postole. Naredne dječje igre s pjevanjem „Naokolo šalata“ i Kolo, kolo bit će pir izvedeni uživljeno i skladno. Sam kraj izvedbe je lijepo osmišljen i izveden.

5. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 4 –8 godina
PRVO LETO SLUŽIM (igre, pjesme i plesovi Međimurja)
Autorica koreografije i Voditelj skupine: Maja Kovačević Šubić
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Garderobijerka: Karmela Kos
Tamburaški sastav: 12 tamburaša
Izvođački sastav 21 djevojčica i 1 dječak
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.54
Konačno i dječji tradicijski instrumenti i to u „prvom redu“. Slušali smo svirku na tradicijskim instrumentima usklađenu s tamburama i pjevačima. Čestitam. U brojalici Prvo leto služim jako dobro je to osmišljeno i super je zvučalo. Na početku su nam djeca izvela pokretnu igru s pjevanjem Ide cug gdje su bila maksimalno ujednačena ali ipak je trebalo malo ubrzati taj cug. Ples Sejala je baba tikve izveden je ujednačeno. Točno pjevanje i organizirano kretanje u prostoru.

6. KUD „VELIKA MLAKA“, Velika Mlaka, djeca 4 – 8 godina
STRINO RODO (igre, pjesme i plesovi Slavonije)
Autorica koreografije, voditeljica skupine i pjevanja: Ana Marija Žugaj
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Nikola Biondić
Garderobijerke: Karla Knežević i Matea Petravić,
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav: 8 djevojčica
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.13
Vesela dječica, uspješno su izvodila svoj program. Bez obzira što ih je bilo malo ali su bili srčani i veliki kao da ih je sto. Izvodili su dječje igre s pjevanjem i to je sve izgledalo vrlo interesantno i scenično. U želji da što glasnije pjevaju povremeno im je intonacija malkice porasla ali nije smetalo. Lijepi dječji prikaz i izvedba.

7. KUD „KRAVARSKO“, Kravarsko, djeca 4 – 9 godina
ZGINULA JE PIKUŠA (Međimurje)
Autorica koreografije, voditeljica skupine i pjevanja: Donatela Šušnić
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Danijel Petrac
Garderobijerka: Anka Petrac
Tamburaški sastav: 6 tamburaša
Izvođački sastav: 14 djevojčica
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.00
Djeca su izvela nekoliko međimurskih narodnih plesova Pikuša, Klinček, Došla sma vam japa dimo i još jedan ples koji nisam do sada vidio ali je jako zanimljivi i lijepo izveden. Voditeljica se držala primjerenosti i odabrala plesove koje su sva djeca mogla savladati dok je složenije plesove raspodijelila u dvije skupine prema mogućnostima. Djeca su u plesu bila usklađena i ujednačena i dobro se skretala po sceni čak su i distance između plesnih parova besprijekorno održavane. Na stilu treba poraditi -više čardaša, a manje poskakivanja.

8. FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 5 – 9 godina
ŠILO BODILO (dječje igre, pjesme i plesovi Istre)
Autorice koreografije i garderobijerka: Ljiljana Rak
Autorica glazbene obrade: Ksenija Lučan
Voditeljica skupine: Ljiljana Rak i Ksenija Lučan
Voditeljica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj glazbenog sastava: Dražen Lučan
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav: 16 djevojčica i 8 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.30
Ovu ili sličnu točku sam već vidio u izvedbi ovog ansambla na nekoj od prethodnih smotri i mogu kazati kako u njoj ima prekrasnih detalja i zamisli ali i ponekih po meni propusta. Prvo , nošnje su super rekonstruirane – možda ima među njima i originala te lijepo stoje na djeci. Kao da su ponaosob šivane. Djeca su izvodila svoj program uvježbano i ujednačeno. Vodilo se računa i o primjernosti tako da su ples Kvato pasi izvodila djeca koja su to savladala dok su se ostali igrali sa strane. No u toj izvedbi je trebalo biti malo više Istre ako ne u igri i plesu, a ono bar u pjesmi i glazbenoj pratnji. Primjerice u pjesmi Opaj, opaj nedostajao je drugi glas. Možda i svirka na dvojnicama-mihu (sopilama) za vrijeme izvedbe koraka iz baluna. S tim detaljima upotpunila bi se etnokoreološka vjerodostojnost prikaza.

9. KUD „NOVA ZORA“, Donja Lomnica, djeca 4 – 11 godina
Autorica koreografije, voditeljica skupine i pjevanja: Blaženka Horvat Smolković
Voditelj glazbenog sastava: Ivan Gledec.
Tamburaški sastav: 9 tamburaša
Izvođački sastav: 29 djece (dio je bio pod maskama i nisam mogao utvrditi spol)
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.09
Scenski prikaz je započet s dječjom igrom s pjevanjem Vrapček se je ženil. Djeca su na scenu ulazila u koloni i zanjihavala se gornjim djelom tijela. Zadnji dio kolone nešto se je teže uklopio u tu harmoniju i pomalo je utjecao i ostale. Potom su na scenu stupila starija djeca zamaskirana i izvela nam pokladarsku pjesmicu Tu za repu tu za len. Izveli su visoke skokove za dugi len i nabijali nogama o pod za debelu repu to je bilo ujednačeno izvedeno. Možda ej trebalo biše improvizacije odnosno „raspustiti“ djecu na sceni jer tako dobivamo fašničko veselje. Obično se djeci zacrne lica ili stavi nekakvo pokrivalo kako bi bila neprepoznatljiva jer to je i cilj maškaranja. Zatim su izvedene dječje igre s pjevanjem Cigani se skitaju i Igra kolo. Otpjevano lijepim glasom u dobrim tempima i skladnom kretanju po prostoru scene.

10. KUD „GRADIĆI“, Gradići, djeca 5 – 11 godina
JEDJOKALO, DVONJKALO, TRONJKALO, ŽARI ŽEŽI A ONDA MJEŽI (Dječje igre i plesovi Bilogore)
Autorica koreografije, voditeljica skupine i pjevanja i garderobijerka: Blaženka Horvat Smolković
Autor glazbene obrade i voditelja glazbenog sastava: Dario Lucić
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav: 13 djevojčica i 3 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.30
Na početku smo vidjeli igri Jednjokalo, i to upravo onako kako se igralo na guvnu. Vrlo uživljeno. U igri Šiči mali vrapčić čuli smo lijepi dječji pjev, vidjeli nadahnute imitacije naslovljene u tekstu pjesme. Dječja igra Savila se bijela loza vinova izvedena je usklađeno i ujednačeno. Kraj lijepo osmišljen uz izgovaranje uvodnog teksta Jednjokalo….

11. KUD „ŠČITARJEVO“, Ščitarjevo, djeca 5 – 12 godina
STARA STUPA STALNO LUPA (dječje igre i plesovi Moslavine)
Autorica koreografije i voditeljica skupine: Vera Filipović
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijerka: Branka Tretinjak
Tamburaški sastav: 6 tamburaša
Izvođački sastav: 8 djevojčica i 8 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.50
Uredna točka, novi materijal i izvedba u svim segmentima. Djeca su bila organizirana u prostoru, ujednačena u pokretu i koraku. Tempa su izvrsno pogođena. Vidne su i koreografske sličice koje su bile u funkcije dječje igre i plesa. Djevojčica koja je pjevala pjesmicu Ja sam mala princeza bila je vrlo uživljena i lijepo je otpjevala tu melodiju ali po meni trebalo ju je kostimografski upečatljivije izdvojiti, možda je ipak odjenuti u „gradski“ kostim i dati joj u tekstu naslovljenu opremu.

12. KUD „SLAVUJ“ Bukevje, djeca 6 do 11 godina
SAD IDEMO DOLE V POSAVINU ( Posavina, Martinska Ves)
Autorica koreografije, voditeljica skupine i voditeljica pjevanja: Jasmina Podlejan
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: OSS Buševec Zoran Jakinić
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav: 14 djevojčica i 1 dječak
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.13
Uvodna scenska slika, razvedena i razigrana obećavala je pravi dječji folklor. Početna brojalica je pre kratko trajala, trebalo ju je malo produžiti jer scenska slika i svirka s ptičicama su bile stvarno zanimljive. Zatim smo gledali dvije dječje igre s pjevanjem Čoro i ‘Ko je moje guske krao i to je bilo lijepo i uživljeno izvedeno. Zatim je izveden ples Repa, bez pjevanja ali i bez meni poznate plesne figure. Svirka na rifljači uz tamburaša dobro je zvučala. Na kraju je ujednačeno i vrlo efektno izveden šetano kolo I ja jesam posavačko dete.

13. KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 7 – 13 godina
ZGINULA JE PIKUŠA (Međimurje)
Autorica koreografije, voditeljica skupine i garderobijerka: Snježana Pastuović
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Tamburaški sastav: 6 tamburaša
Izvođački sastav: 15 djevojčica i 2 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.46
Djeca su izvela brojalicu Pujo , hajo, dječje igre s pjevanjem Cvrgudan i Vrapček te narodne plesove Klinček stoji pod oblokom, Regica i Zginula je pikuša. Izuzetno uredna izvedba u svim segmentima. Djeca su se točno postavljala na zadane scenske crteže, ujednačeno izvodila pokrete i korake, te vrlo melodično pjevala. Koreografske sličice su se skladno pretakale i temapa su bila dobro postavljena jedino je ples Zginula je pikuša izveden u prebrzom tempu. Pre naglo se krenulo u taj tempo i to bi svakako treba umiriti. Nastaviti tako i dalje.

14. KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 8 – 12 godina
TRI GUSKE BIJELE (Pjesme i plesovi Podravine)
Autor koreografije, voditelj skupine i voditelj pjevanja: Dejan Pilatuš
Autor glazbene obrade: Željko Kravaršćan
Voditelj glazbenog sastava: Matija Galeković i Željko Kravarščan
Garderobijerka: Marica Cvetnić
Tamburaški sastav: 12 tamburaša
Izvođački sastav: 16 djevojčica i 2 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.50
Uvodna igra Šiblike je lijepo otpjevana ali u igri nismo naslutili njen temeljni sadržaj. U dječjoj igri Tri guske bijele lijepo je osmišljena scenska dualnost, jedni na polukrugu, a drugi unutar kruga izvode lančane prohode. Grizlica je točno izvedena. U polki djeca su plesala ujednačeno ali previše na prednjem djelu stopala treba to spustiti na koljena. Uz temperamentu muziku možda bi bolji odgovor na sceni uredan nered i svaki par u svoju stranu. Djeca su lijepo i točno pjevala i zatvarala krug kao da je šestarom iscrtan.

15. FA „TUROPOLJE“, Velika Gorica, djeca 9 – 10 godina
PLESOVI MEĐIMURJA (Međimurje)
Autori koreografije: Marija Miličević
Autor glazbene obrade: Stevko Kačurov i Matija Glagolić
Voditeljica skupine: Antonio Kaiser
Voditelj glazbenog sastava: S.Kačurov i M.Glagolić
Garderobijer: Tomislav Miličević
Tamburaški sastav: 9 tamburaša
Izvođački sastav: 12 djevojčica
Vrijeme trajanja izvedbe: 5.24
Izvrsna kostimografija. Raznolika i neuobičajena za folklornu scenu ali itekako prava međimurska. To bi trebali slijediti i ostali kostimografi. Djevojčice su vrlo samouvjereno izvodile međimurske plesove i to Zginula je pikuša, Julivoida, Raca plava po ravi, Klinček stoji pod oblokom, Lepe naše senokoše, Išla sam Vam japa dimo. Izvedba je bila ujednačena s usvojenim međimurskim plesnim akcentima. Možda u ponekim momentima i prenaglašeno (Klinček). Točno pjevanje i kretanje po prostoru scene.

16. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 9 –12 godina
AJDE ANO POLAGANO (Brodsko Posavlje)
Autorica koreografije: Maja Kovačević Šubić
Autor glazbene obrade, voditelj glazbenog sastava i voditelj pjevanja: Zoran Jakunić
Voditeljica skupine: Kristina Janjić
Garderobijerka: Karmela Kos
Tamburaški sastav: 1 gajdaš i 1 samičar
Izvođački sastav: 20 djevojčica i 1 dječak
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.20
Ovu izvrsnu točku sam već vidio u izvedbo ove skupine i onda, a i sada mogu kazati kako se radi lijepom koreografskom uratku i izvrsnoj izvedbi. Tu moram pohvaliti i glazbenike na tradicijskim instrumentima – dvojnice, gajde i samica. Pjesma moćna, kretanje u prostoru scene točno, ujednačeni u pokretu i koraku. Izvrsno.

17. KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 10 – 14 godina
SADILA SEM ROGOZEK (Pjesme i plesovi Zagrebačkog prigorja)
Autor koreografije, voditeljica skupine i pjevanja: Karla Šiprak
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijerka: Karla Šiprak
Tamburaški sastav: 7 tamburaša
Izvođački sastav:10 djevojčica i 2 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.18
Djeca su izvela tri prigorska narodna plesa Rogozek, Sukačko i Polku. Sve plesovi e su izveli prema izvornim predlošcima no nedostajalo je čvrstine i žustrine koja krasi te plesove. Isto tako u tim plesovima se najviše ogleda drmešarski stil i način plesa. Zatezanje koljena i vertikalni pomaci koje zasigurno treba nastojati usvojiti kad se „laćamo Prigorja“. Srećom tempa su izvrsno posložena tako da su djeca dobro funkcionirala u izvedbi. Djeca pjevaju lijepim bojom glasa. Koreografija je skladna i primjerena etnokoreološkom predlošku i mogućnostima djece.

18. KUD „KRAVARSKO“, Kravarsko, djeca 10 do 14
AJDE DOMA DEKLE MILE (Pjesme i plesovi Podravine)
Autor koreografije, voditeljica skupine i pjevanja: Maja Kovačević Šubić
Autor glazbene obrade i voditelj glazbenog sastava: Danijel Petrac
Garderobijerka: Anka Petrac
Tamburaški sastav: 6 tamburaša
Izvođački sastav: 16 djevojčica
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.45
Lijepo osmišljen scenski prikaz. Ujednačeno, uigrano i lijepo. Djevojčice su na početku izvele igru imitacije Jelena je kruva pekla, ples Grizlicu, kolo Lepa Anka kolo vodi, Polku, pjesmu i Čardaš. To je podosta raznolik i vrlo zahtjevan program ali djevojčice su djelovale raspoloženo i svo vrijeme su dominanto i uživljeno izvodile program. Svoju plesnu kvalitetu obogatile su i zrelim pjevanjem što je cijeli prikaz dodatno osnažilo.

19. FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 10 – 14 godina
DJEVOJČICA KOLO VODI (Pjesme i plesovi Turopolja)
Autorice koreografije: Ljiljana Rak
Autorica glazbene obrade: Ksenija Lučan
Voditeljica skupine: Ljiljana Rak i Ksenija Lučan
Voditeljica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj glazbenog sastava: Dražen Lučan
Garderobijerka: Ljiljana Rak
Tamburaški sastav: 6 tamburaša
Izvođački sastav: 11 djevojčica i 4 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.13
Na početku su četiri dječaka izvrsno otpjevala prvih nekoliko kitica šetanog kola Judica se šeče da bi im se potom pridružile djevojčice koje su i naslovljene u stihu pjesme. Zatim su svi zajedno izveli kolo Djevojčica kolo vodi po meni izvrsno. Kako šetano kolo može biti izvrsno zapitali bi se nadobudni? Djeca su se uspravno držala u svakom momentu bila jednaka u međusobnoj distanci, odmjerena duljina koraka i moćna pjesma. Sa tim ostvarenjima mogu se rijetki podičiti. Drmeš također izveden na krugu u ispravnim koracima. Ovo je obrazac kako treba stvarati koreografije za djecu uz korištenje primjeni narodnih plesova. Koreografija koja omogućuje izričaj, a ne da ga sputava.

20. KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 14 do 15 godina
PJESME I PLESOVI HRVATSKOG ZAGORJA (Hrvatsko Zagorje)
Autorica koreografije: Franciska Štarkelj
Voditeljica skupine: Ana Klenović
Autor glazbene obrade: Ivan Potočnik
Voditeljica pjevanja i garderobijerka: Viktorija Rulek
Voditelj glazbenog sastava: Jasmin Ramić
Tamburaški sastav: 10 tamburaša
Izvođački sastav: 7 djevojčica i 3 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.46
Djeca su nam izvela plesove Hrvatskog zagorja: Oj, Jelo, Žena muža i Pod mostec. Klasičan zagorski plesni materijal . Sve plesovi su izvedeni korektno, u skladu s predlošcima no još ima prostore za usvajanje stila plesa jer zagorci plešu „kumečki“ – pri zemlji i uz tresak o pod. Na početku u pjevanju pjesme Oj, Jelo dogodio se je nejasan drugi glas. Svakako bi to trebalo bolje utvrditi. U plesu Pod mostec vidjeli smo zanimljiva koreografska rješenja i djeca su to izvodila u estetičnom plesnom trku.

21. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 12 – 15 godina
PLESOVI VUKOMERIĆA (Turopolje)
Autor koreografije: Mojmir Golemac
Autor glazbene obrade, voditelj glazbenog sastava i voditelj pjevanja: Zoran Jakunić
Voditeljica skupine: Kristina Janjić i Tibor Predrag
Garderobijerka: Karmela Kos
Tamburaški sastav: 10 tamburaša
Izvođački sastav: 12 djevojčica i 8 dječaka
Vrijeme trajanja izvedbe: 4.47
Brojni i mješoviti plesni sastav izveo je vrlo zrelo ovo folklornu točku koja je u svojoj suštini bila istovremeno i jednostavna ali i zahtjevna. Prvo kad 8 dječaka savlada plesne korake polke i drmeša to je veliki uspjeh, a isto tako kad takav ansambl savršeno djeluje u prostoru i vremenu tome treba odati priznanje. Stilski akcent dobro pogođen, koreografija u skladu s izvornim predlošcima. „Domaći“ Drmeš – Polka – Drmeš i to je sasvim dosta za izvrstan nastup.

Temeljem zahtjeva organizatora smotre izdvojio sam pet izvedbi prema slijedećim kriterijima:
– trajanje u izvedbe do 5 minuta
– točnost u izvedbi
– autorski pečat
– koreografije koje nisam do sada vidio

1. FA Šiljakovina – Turopolje
2. KUD Kravarsko – Podravina
3. OSS Buševec – Međimurje
4. KUD Ščitarjevo – Moslavina
5. KUD Čiče – Međimurje