Stručni izvještaj o nastupu dječjih folklornih skupina, održanom 27.05.2017. s početkom u 11.00 u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog.

 

Stručni izvještaj o nastupu dječjih folklornih skupina, održanom 27.05.2017. s početkom u 11.00 u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Sudjelovalo je 159 izvođača i 50 tamburaša – glazbenika. Gledalište je na početku bilo ispunjeno, a na kraju poluprazno?? U programu je trebalo navesti kod pojedinih koreografija etnoregije. Duljina trajanja izvedbi je bila u granicama dogovorenog, a koncert je bio optimalne duljine trajanja.

Kulturno umjetničko društvo Dragutin Domjanić, Adamovec
Mlađa dječja folklorna skupina
Mi smo djeca vesela – igre i plesovi Slavonije (praizvedba)
Autorica koreografije: Lidija Krnjak
Autor glazbene obrade: Zlatko Marković
Voditeljica skupine: Lidija Krnjak
Voditelj tamburaškog sastava: Zlatko Marković
Voditeljica pjevanja: Lidija Krnjak
Garderobijerke: Lidija Krnjak i Monika Pustički

Primjerne izbor folklorne građe za ovaj uzrast djece. Djeca su se solidno snalazila na sceni i prikazala dječje na dječji način. Sadržaj igra su nam lijepo predstavili, a tada više nije bitno tko s kojom nogom započinje. Pohvalno i tako treba nastaviti. Da je bio veći broj djece utisak bi zasigurno još bolji.

Kulturno umjetničko društvo Dragutin Domjanić, Adamovec
Starija dječja folklorna skupina
Pasem konja kraj mjeseca – pjesme i plesovi Bilogore (praizvedba)
Autorica koreografije: Vlatka Hlišć
Autor glazbene obrade: Zlatko Marković
Voditeljica skupine: Lidija Krnjak
Voditelj tamburaškog sastava: Zlatko Marković
Voditeljica pjevanja: Lidija Krnjak
Garderobijerke: Lidija Krnjak i Monika Pustički

Uvodno šetano kolo izvedeno je ujednačeno ali pokreti nogu naprijed natrag bili se predugački tako da se izgubila potrebna finoća i sklad šetanog kola. Ples skupljate se djevojčice izveden je u skladu s izvornim predloškom. Konačno sam to dočekao na zagrebačkoj folklornoj sceni. Ples Taraban ujednačen na prigodnim formacijama ali trebalo je prikazati i formaciju „puža“ tipičnu za ovaj ples. U plesu Kozatuš vidjeli smo izvedbu u (pre) polaganom tempu, a nismo vidjeli klasične varijacije a i b teme. Svakako bi to trebalo izvoditi u bržem tempu i u puno veselijoj atmosferi uostalom koja i krasi taj ples. Prostorno korektno postavljeno, dinamika scenskih događanja nije išla progresivnom linijom prema kraju.

Folklorna skupina Kolo
Mlađa dječja folklorna skupina
Tancaj, tancaj črni kos – dječje igrice, brojalice i plesovi Brdovečkog prigorja
Autor koreografije: Vladimir Kuraja
Autor glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditeljice skupine: Vesna Milinković i Ružica Klindžić
Voditelj glazbenog sastava: Mario Sorić

Djeca su nam na scenu radost i osmijeh. Baš su bila prava djeca ali gdjekog i „malo previše“. Izvodeći segmente dječjeg folklora djeca su bila opuštena i vjerodostojna. Šteta što su dobili zadaći izvesti narodne plesove Tancaj crni kos i Klop polku jer to nije primjereno njima i podosta je narušilo vjerodostojnost i kvalitetu cijele izvedbe. Vlakić su djeca zdušno izvodila i to je bio dobar izbor za kraj izvedbe.

Kulturno umjetnička udruga Prigorec, Sesvetski Kraljevec
Mlađa dječja folklorna skupina
Alaj ću se naigrati jule (praizvedba)
Prilagodila za scenu: Lorena Ćorić
Voditeljica skupine: Lorena Ćorić
voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Garderobijerke: Vinka Mareković i Ljerkica Ćorić

Uvodne dječje igre s pjevanjem izveden su sigurno i s dobrim kretanjem po sceni i skladnim pokretima ruku i nogu. Ples Jule izveden je ujednačeno ali slobodnu nogu ne treba toliko visoko odizati od poda i to izvoditi mehanički izvan stilske fakture. Šetano kolo Vrbičica također je lijepo i ujednačeno izvedeno. Koreografija primjerena ali izgubila se dobro započeta dinamika nakon vesele igre Lončića jer ples Jula i Vrbičica nisu ostvarili potrebnu progresiju dinamike prema kraju.

Kulturno umjetnička udruga Prigorec, Sesvetski Kraljevec
Starija dječja folklorna skupina
Tancala bi al’ ne mogu
Autor koreografije: Branimir Milas
Autor glazbene obrade: Mario Pleše
Voditeljica skupine: Lorena Ćorić
voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Garderobijerke: Vinka Mareković i Ljerkica Ćorić

Plesovi sesvetskog kraja izvedeni su uigrano i ujednačeno. Tu i tamo se javila neka disharmonija primjerice jedan plesni par u polki nikako da pogodi pravu nogu ali to se događa i nije odraz uvježbanosti skupine. Na sceni su djeca djelovala organizirano i dobro su se postavljala na zadane scenske pozicije. Koreografija primjerena ali po mom mišljenju bilo dobro skratiti ples Tancala bi ali ne mogu i Drmeš tada bi to bio jedan vrlo pitak koreografski uradak.

Kulturno umjetničko društvo Sesvete
Ide cug – dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja (praizvedba)
Autorica koreografije: Ivana Balen
Autor glazbene obrade: Vedran Kolarić
Voditeljica skupine: Ivana Balen
učiteljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
l Voditelj glazbenog sastava: Vedran Kolarić
l Voditeljica pjevanja: Ivana Balen
l Garderobijerka: Jasna Dročić

Skladno u svim segmentima izvedbe. Uigrani u plesu i pokretu, s točnim kretanjem i pozicioniranjem na sceni. Konačno sam vidio i ples Sejala je baba lena u pravoj fakturi. Dječaci u igri „tačke“ nisu trebali prolaziti ispred izvođača za vrijeme tog plesa jer su nam uskratili uživanje u lijepoj izvedbi. Potom je izveden ples Pikuša – korak – pljesak – izlazak. Dobro pogođeno u prostoru i vremenu. Jedino bi za vrijeme dječje igre Oj suza suzena djecu trebalo postaviti u dvije kose linije, a ne u okomite na publiku jer onda vidimo samo prvo dvoje djece a ostale ne. Hoćemo vidjeti svu djecu.

Kulturno umjetnička udruga Staro Brestje
Mlađa dječja folklorna skupina
lDošla je vrana
Autorica koreografije: Snježana Marković
lAutor glazbene obrade: Mladen Trčak
Voditeljica skupine: Snježana Marković
učiteljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj glazbenog sastava: Mladen Trčak

Vidjeli smo dječje brojalice i pjesmice i ples iz Hrvatskog zagorja. U prikazu dječjeg folklora djeca su bili svoji na svome i dočarala su nam svojom izvedbom potrebnu atmosferu. U plesu Pod mostec djeca su „samo“ trčala a trebaju plesati u trčnom koraku. No za to ima vremena. Tijekom cijele izvedbe djeca su se točno pozicionirala na sceni.

Kulturno umjetnička udruga Staro Brestje
Starija dječja folklorna skupina
Brala sam žito i pšenicu
Autorica koreografije: Snježana Marković
Autor glazbene obrade: Mladen Trčak
Voditeljica skupine: Snježana Marković
učiteljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj glazbenog sastava: Mladen Trčak
Voditeljica pjevanja: Sanda Bajuk Sivoš

Lijepa uvodna scena sa dobro osmišljenim prohodima Ivančica. U igri Brala sam žito i pšenicu pogođen je dobar tempu i djeca su to baš lijepo i veselo izvodila. U plesu Grizlica sve je štimalo, a najviše zbog toga što je autorica mudro izabrala primjeren plesni obrazac što je rijedak slučaj. U dječjoj igri Kvocalica početna dijagonala nije se postavila po sredini scene već previše desno gledajući iz publike ali nakon prijelaza u poprečnu liniju mogli smo lijepo vidjeti „kvocalicu“ koja uspjela natraške prohodati po rukama ostale djece. Završetak sa šetanim kolom Skupljate se djevojčice (koje kao takvo nije prikazano u izvorišnom obliku) bio je dobar za kraj. Koreografski primjereno i korektno.

Kulturno umjetničko društvo Horvati
Mlađa dječja folklorna skupina
Grličica grče – pjesme i plesovi Horvata i okolice (praizvedba)
Autorica koreografije: Snježana Župančić Maslać
Autor glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditeljica skupine: Snježana Župančić Maslać
Voditelj tamburaškog sastava: Nikola Biondić
Voditeljica pjevanja: Snježana Župančić Maslać
Garderobijerka: Snježana Župančić Maslać
Kulturno umjetničko društvo Horvati

Četiri djevojčice uz pratnju primaša izvele su uvodnom pjesmu. Potom su na scenu ušle ostale djevojčice skandirajući govorkalicu pri čemu su vrlo ujednačeno koračala i kretala se po prostoru. Naredne dječjim igrama s pjevanjem „Igra kolo“ i „…Cipelice“ izvedene su u veselom pokretu i atmosferi. Sugeriram da se postavljanje izvođača na okomite linije prema publici izbjegavaju. Bolje rješenje su kose linije jer tada vidimo sve izvođače. U plesu drmeš nastavio se dobar tempo ali djeca nisu bila posve ujednačena i vidi se da je to ipak još uvijek za njih prezahtjevan ples. Koreografski je sve, osim navedenog, postavljeno korektno s dobrom dinamičkom progresijom od početka prema kraju.
Starija dječja folklorna skupina

Rega vredna dva korbača – pjesme i plesovi Međimurja (praizvedba)
Autorica koreografije: Snježana Župančić Maslać
Autor glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditeljica skupine: Snježana Župančić Maslać
Voditelj tamburaškog sastava: Nikola Biondić
Voditeljica pjevanja: Snježana Župančić Maslać
Garderobijerka: Snježana Župančić Maslać

Osam djevojčica izvodilo je međimurske plesove. U koraku ujednačeno a u prostoru organizirano. U nekim plesovima je postavljen malo prebrz tempo tako da se pomalo gubila „međimurština“ ali je bilo efektno. Šteta što nije bilo više izvođača.

Folklorni ansambl Zagreb – Markovac
Mlađa dječja folklorna skupina
U Ivana zelena livada
dječje igre s pjevanjem i plesovi iz Slavonije (praizvedba)
Autorica koreografije: Mara Modrić
Autori glazbene obrade: Mara Modrić i Zoran Jakunić
Voditeljica skupine: Mara Modrić
Samičara uvježbao: Zoran Jakunić
Voditeljica pjevanja: Mara Modrić
Garderobijeri: Nina Šarić i Marko Švenda

Moram na početku pohvaliti sastav – dječji instrumenti te samica, bugarija i frula. Značajno su pridonijeli vedroj dječjoj atmosferi kakvu očekujemo.
Dječje igre s pjevanjem, izvedene su (dječji) upravo kako bi djeca te dobi trebala izvoditi. Opušteno , na kružnici ili liniji i na kraju „…da se bolje ljube“ . Točka. Kraj. Super. Nije mi jasno zašto su poslije toga izvedeni plesovi Kalendara i Tape koje ne odgovaraju niti uzrastu, a niti su logičan nastavak prethodno dobro osmišljenoj koreografiji za djecu. Što se htjelo ne znam, ali svakako nepotrebno.