Zagreb 22.5.2018.

Stručno izvješće o nastupu dječjeg folklornog ansambla KUD-a Sesvetska Sela u sklopu 41.smotre folklornog amaterizma Grada Zagreba,
održanom 19.5.2018. s početkom u 19.30 , u dvorani Preporod, Dugo Selo

Program je izvelo 63 djece izvođača (52 djevojčice i 11 dječaka), podijeljenih u tri starosne skupine i 13 glazbenika, u trajanju od 47 minuta. Od toga, uvodna pjesma – 1.20 minuta, glazbeni intermeco – 5 minuta, i plesno glazbeni program 40.40 min. Predstavnica ansambla je u sklopu programa, nakon uvodne pjesme održala kratku najavu u trajanju od 1.37 minuta što svakako nije primjereno i u skladu s postavljenim kriterijima za održavanje ovakvih programa na Smotri. Ansambl je izveo dva praizvedbena djela. Koreografija Ražanačko kolo, autora Branka Šegovića, kao takva je već postavljena u odraslom ansamblu Društva i stoga se ne može nasloviti kao praizvedba, što je navedeno u programu.
Voditeljice dječjih skupina su Andrea Kager, Morana Podnar, Martina Rašić, i voditelj pjevanja Tomislav Habulin; voditelji tamburaških sastava Mario Pleše, Vedran Kolarić. Garderobijeri Matca Ozimc, Ines Miklaužić i Franka Hruška.

Većim djelom vodilo se računa o prosječnim plesnim mogućnostima djece i uvažavala su se opće prihvaćena pedagoška načela.

Starija dječja skupina
Scensko držanje, kretanje formacija u prostoru i plesna ujednačenost bile su na visokoj razini. U izvedbi plesnog folklora Hrv. zagorja čak je postignut i stilski akcenta. U izvedbi ražanačkog kola većina šestodijelnih (različitih) ritmičkih struktura izvođene su u točnom tempu. Još da je nešto više natopljeno sa stilom dinarskog kraja bila bi to točka za pet. Naime djevojčice su tu izvodile u povišenoj plesnoj poziciji trebalo je malo više se spustiti – „sjesti na stopala“.

Srednja dječja skupina
Uigrana s vrlo jasno definiranim pokretima, koracima i gestama. Možda čak i pretjerano tako da smo vidjeli dječji folklor ali nešto manje dječjeg u dječjem. Pozicioniranje i prohodi po prostoru scene su bili vrlo jasni i scenski uravnoteženi. U plesnom folkloru ujednačeni čak možda i previše.

Najmlađi
U izvedbi dječjeg folklora iz Slavonije, djeca su bila djeca i pružila sve ono što očekujemo u djece tog uzrasta. Opuštenost, radost i uživljenost, a istovremeno i vrlo složno kretanje po sceni. Možda je sam početak mogao biti sigurniji u igri Ide vlak teretnjak ali obzirom na koncepciju točke nije smetalo. U drugoj izvedbi Dalmatinskog folklora malo se ipak pretjeralo s brojem dječjim igara s pjevanjem što se vidjelo u izvedbi djece. Da je sve završilo s Cincele i skokić to bi bilo to. Sve poslije je bilo suvišno. Ali djeca su u tom složenijim programu zadane elemente izvodila podosta ujednačeno. Uvodna pjesma Cinguli rajguli „otela se kontroli što se tiče tempa“. Tamburašima treba naglasiti da je njihova uloga pratiti djecu.

Koreografije
Folklorna građa korištena u koreografijama spada u naslovljene etno regije. Sve koreografije su „pismene“ i sa sitnim korekcijama, mogle bi imati podužu opstojnost na sceni.

Program je koncipiran u klasičnom formatu s dobro postavljenom progresijom dinamike i općeg utiska. Obzirom na složenost građe i koreografska rješenja spada u podosta zahtjevnu kategoriju.

Dojam.
Nakon odgledanog koncerta, laknulo mi je, jer ansambl je bio uspješniji nego lani i nadam se da će se taj pozitivan trend nastaviti i narednih godina. Plesovi iz Hrvatskog zagorja bili su najupečatljivija točka.

Nekoliko riječi i o praizvedbenim koreografijama.

PROGRAM:

Sve ptičice zapjevale – pjesma iz Hrvatskog zagorja
Lepo moje bratinečko polje – pjesme i plesovi iz Bratine
Koreografija i voditelj: Andrea Kager (učiteljica dječjeg folklora prema HDFKiV)
Glazbena obrada i voditelj orkestra: Mario Pleše

Ide vlak teretnjak – dječje igre iz Slavonije
Koreografija: Morana Podnar
Voditelj: Martina Rašić
Glazbena obrada i voditelj orkestra: Vedran Kolarić

„Cin, can, cvrgudan“ – dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja
Koreografija: Morana Podnar
Voditeljica: Morana Podnar (učiteljica dječjeg folklora prema HDFKiV)
Glazbena obrada: Mario Pleše
Voditelj orkestra: Vedran Kolarić

Stari spletokol – melodije županjskog kraja
Glazbena obrada: Antun Nikolić – Tuca
Ražanačko kolo
Koreografija: Branko Šegović

„Cancaj mede crni kos“ – dječje igre, pjesme i plesovi Dalmacije – praizvedba
Koreografija i voditeljica: Martina Rašić
Koreografija je temeljena na dječjim igrama s pjevanjem i tu se nema što prigovarati. U crtežima i pozicijama primjerna dobi djece no ipak malo prezahtjevna u broju igara i kreacijama koje su djeca trebala ostvariti. Kao takva je scenski opravdana i vjerujem da će već iduće godine ta ista djeca naravno malo starija, biti puno sigurnija.

Lepi Ivo moj – dječje igre, pjesme i plesovi Podravine – praizvedba
Koreografija: Morana Podnar
Voditeljica: Morana Podnar (učiteljica dječjeg folklora prema HDFKiV)
Glazbena obrada i voditelj orkestra: Vedran Kolarić
Uvodna dječja igra biranja Srebrna kola, zlaten kotač zanimljivo je scenski razrađena. Sačuvala se bit igre, a istovremeno se postigao estetičan prikaz izvan standardne formacije. U dječjoj igri biranja Kaj se vam hoće ….možda je ipak djecu trebalo postaviti u dijagonalne linije, bila bi punija scena, a i vidjeli bi sve izvođač. No, i ovim vertikalnim linijama u odnosu na publiku bila je izražena ujednačenost kretanja, linija djece, naprijed – nazad. U igri Svi u kolu….umjesto remena – šibe vidjeli smo zelenu granu i to mi se učinilo baš pedagoški primjerena alternativa. Valja napomenuti da u toj igri dijete koje nosi grančicu treba istu staviti u ruku jednom djetetu i odšetati do svog mjesta, a dijete koje je dobilo grančicu započinje iznenada šibati dijete sa svoje desne strane koje se spašava bijegom oko kola na svoju poziciju. Ovom priliko vidjeli smo da dijete koje nosi šibu – grančicu odjednom počne „šibati“ dijete koje stoji na krugu. To bi svakako trebalo promijeniti i uskladiti s izvornim sadržajem i predloškom. Potom je započeo ples Grizlica. Ujednačeno i odjednom kraj. Svakako, preprano odnosno neočekivano. To bi trebalo doraditi. Postepeno okretanje djevojčica – lijepo izvedeno, ali u ovoj koncepciji samosvrhovito i po meni nepotrebno.

„Sveti Juraj vu zelenju“ – pjesme i plesovi Hrvatskog zagorja
Koreografija i voditelj: Andrea Kager (učiteljica dječjeg folklora prema HDFKiV)
Glazbena obrada i voditelj orkestra: Mario Pleše

Temeljem duljine trajanja i kvalitete izvedbe programa, ansambl i nadalje može zadržati status DJEČJI FOLKLORNI ANSAMBL.