10.05.2017.

Stručno izvješće (ples i koreografija) o nastupu DFA Sesvetska sela održan 6.5.2017. s početkom u 18.00, u dvorani Narodnog sveučilišta Sesvete

 

Program je trajao 51 minutu. Izvedeno je 6 folklornih koreografija (dvije praizvedbe), dva tamburaška intermezza i jedan vokalni broj. Program su izvodile tri folklorne skupine raspoređene prema dobnim uzrastima. Ukupno 59 djece – plesača i 14 svirača. Veći dio koreografija iz programa već sam prokomentirao tako da ću se pri opisu istih osvrnuti samo na izvedbu. U programu nisu navedeni voditelji skupina???
Program
„Kukuvačica lado“
Vokalni broj
Gl. Obrada: Mario Pleše

„Skupljajte se djevojčice“
Pjesme i plesovi iz Bilogore
Koreografija: Morana Podnar i Andrea Kager
Gl. Obrada: Vedran Kolarić i Mario Pleše

Djeca su bila uvježbana i ujednačena prilikom izvođenja zadanih plesova. Točno su se pozicionirala i kretala po sceni. Plesni obrasci i figure su manje više izvedeni u skladu s izvornim predlošcima. Poneki detalji. Ples Skupljate se djevojčice je izveden izvan izvorne fakture. Pri plesu Taraban treba u jednom trenutku izvesti i „puž“ kao zaštitni znak tog plesa. U nijemom kolu zadnji plesač treba puno snažnije naglašavati korake. Kozatuš je vrlo ujednačeno izveden što je uspjeh, obzirom na zahtjevnost plesa stime da bi u B djelu plesa nakon prva dva skoka trebalo izvesti lijeva, desna, lijeva, s izbacivanjem nogu, a ne samo napraviti tri sunožna doskoka. Dudaška kara izvedena je točno .

„Ide vlak teretnjak“
Dječje igre, pjesme i plesovi Slavonije
Koreografija: Morana Podnar
Glazbena obrada: Vedran Kolarić

Primjeren izbor dječjih igara s pjevanjem. Djeca su to izvela srčano i razigrano. Tempa su dobro postavljena baš po mjeri djece. Na sceni su se djeca povremeno „gužvala“ i gubila zadanu formaciju – kružnicu. Kraj je ostao u zraku- gdje je poljubac – to je prepoznatljiv i logičan završetak.

U gajdaša gajde ječe
Tamburaški intermezzo
Glazbena obrada: Mario Pleše

Jurjevo je, Jurjevo
Dječji jurjevski običaji Hrvatskog zagorja
Koreografija: Andrea Kager
GL. Obrada: Mario Pleše

Uvodna scena je odisala Jurjevom i šteta što su Juro i jurjašice otišle i nisu se više pojavile. Trebalo im je dati više vremena na sceni jer koreografija nosi naslov Jurjevo je, Jurjevo. Naredni plesovi Žena išla, Oberštajer, Krajc polka i Polka – Drmeš izvedeni su u skladu s izvornim predlošcima i to vrlo ujednačeno i blisko zagorskom stilu plesanja. Dinamika izvedbe je dobro postavljena.

Srečali smo ježa
Dječje igre i plesovi iz Međimurja
Koreografija: Morana Podnar
Glazbena obrada: Vedran Kolarić

Ujednačeni i organizirano izvođenje. Lijepo scensko držanje. Vrlo točno kretanje u prostoru i međusobna komunikacija. Možda u imitacijama dati više prostora individualnim nadahnuću. Scenski prikaz je skladan u prostoru i vremenu.

Tko je moje guske krao
Dječje igre, pjesme i plesovi iz Posavine – praizvedba
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Vedran Kolarić

I u ovoj izvedbi, zahvaljujući primjerenom izbor građe, „djeca su mogla biti djeca“. Složna i vesela.U dječjoj igri s pjevanje Moj prstenak .. nedostaje špaga. Ima primjerenijih glazbenih brojeva za izlazak sa scene od drmeša.

Podravski venčec
Tamburaški intermezzo
Glazbena obrada: Mario Pleše

Postojale cure oko kola
Pjesme i plesovi iz Podravine – praizvedba
Koreografija: Andrea Kager
Glazbena obrada: Mario Pleše

Uvodna dječje igra Savorovo sokolovo nije igra biranja već spretnosti. Dijete iz centra kruga nastoji pobjeći iz kruga i zatim lovi drugo dijete koje ide u centara kola. Pri izvođenju plesa Ja sam crni ja plesači su pokazali lijepo držanje i točne distance između parova. No nema poljupca, a to je smisao tog plesa. Pljesak rukama nije adekvatna zamjena. Postojale cure oko kola i Grizlica izveden se ujednačeno i točno. Vertikalne pomake u drmešu (ta-te ta) nisu svi plesači usvojili. U drugom dijelu drmeša nedostajalo je podravske žestine. Udarci nogama u pod. Završna slika s pljeskanjem nije baš najjasnija. Kome se plješće – gajdašu???
Ako je gajdašu, onda je trebalo dati prostora za njegovu solo svirku ili primjerenu scensku aktivnost kako bi to imalo smisla. Sličnu završnu sliku smo vidjeli i u koreografiji Bilogore.

Temeljem duljine trajanja programa i kvalitete izvedbi mogu konstatirati da su ispunjeni svi kriteriji za zadržavanje statusa Dječji folklorni ansambl.