Stručni izvještaj o nastupu dječjih folklornih skupina FA SKUD-a Ivan Goran Kovačić , održanom 28.05.2017. s početkom u 19.00 u Centru za kulturu Trešnjevka

U programu je sudjelovalo 94 djece – izvođača i 12 tamburaša – glazbenika. Gledalište je bilo većim dijelom ispunjeno. Duljina trajanja programa je bila 51 minutu. Predstavile su nam se tri dječje skupine raspoređene prema dobnom uzrastu. Program je dobro postavljen i osmišljen, odvijao se bez zastoja i čekanja.
1. UVODNA PJESMA 2 min
pripremile Anita Huđek I Irena Lacić

2. Ajde druge da igramo
pjesme i plesovi Slavonije
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
Uvodno šetanko kolo izvedeno je baš po slavonski, kako treba. Ostali plesovi su izvedeni ujednačeno ali stilski je trebalo to bolje dotjerati poglavito u izvedbi Šokačkog kola, Kalendarima i Doratu. U izvedbi plesova Šmit i Ćire vidjeli smo tu finu i ujednačenu vertikalu. Koreografija je primjerena uzrastu i „naslonjena“ na izvorne prostorne crteže.

3. Mi smo seke bosonoge
Dječje igre, pjesme i plesovi Slavonije
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
Primjereno u izboru građe i scenskoj obradi. Djeca su to srčano i sigurno izvodila. Poglavito je to došlo do izražaja u igri Gdje si bila Curice i govorkalici Ivo i Mara, jedino je nedostajao pravi poljubac. Šteta.

4. Šećem, šećem drotičko
dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
trajanje 5.30 min
PRAIZVEDBA
Na početku izvedbe nekolicina djece u košuljicama i jedna djevojčica obučena u narodnu nošnju izveli su nam dječju igru s pjevanjem Pi, pi. Djeca u ulozi „pilića“ a starija djevojčica u ulozi „koke“. To je bilo domišljato i lijepo izvedeno. Zatim su nam na scenu doše starije djevojčice i izvele dječju pjesmicu Oj suza suzena pri čemu su se kretale po prostoru i „klimale“ glavama. Nisam vidio smisao tome jer nema subjekta kome je to upućeno. U narednoj dječjoj igri Šečem šečem drotičko slušali smo lijep i točan pjev malog drotića i ostalih izvođača. U dječjoj igri s pjevanjem Ide cug nije trebalo stupati već kliziti poput vlaka, a i malo više glasovnog oponašnja (hu, hu, šu,šu ) zvukova koje proizvodi vlak doprinijelo bi vedroj atmosferi koja krasi ovu igru. Možda bi jedan vlakić bio bolje rješenje. Na kraju smo vidjeli u veselom tempu i izričaju dječju igru s pjevanjem Mali bratec Ivo. Koreografija je korektno posložena u prostoru, možda bi trebalo više autorskog u scenskoj obradi pojedinih dječjih igara.

5. Kukuvača zakukuje
pjesme i plesovi Hrv. Zagorja
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
Ovo je jedna vrlo korektna koreografija kako u scenskom postavi tako i u izboru građe. Plesovi su prezentirani u duhu zagorskog folklora, djeca starijeg uzrasta su to izvela vrlo ujednačeno i homogeno.

6. „Sjedi ježo“
Dječje igre iz Turopolja
Koreografija: Anita Huđek
Glazbena obrada: Mario Pleše
PRAIZVEDBA

Na početku je dvoje djece hodajući pjevušilo pjesmu Seljančice malena … Nisam shvatio smisao. Potom smo gledali izvedbu dječje igru s pjevanjem Stjepane bane simpatično ali ipak je moglo biti malo usklađenije. U dječoj igri s pjevanjem Sjedi ježo , jež je trebao biti malo aktivniji i razigraniji u svojim imitacijama a djeca na polukrugu više promatrati te imitacije, a manje naglašeno se zakretati gornjim dijelom tijela.

8. Hajd’ pogodi tko je to
Dječje igre, pjesme i plesovi Posavine
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
Na početku smo gledali vrlo razigranu izvedbu dječje igre s pjevanjem „Ćoro“, a potom scenski osmišljenu sličicu na temu pjesme Imala sam puža muža. Igru Jabučica trebalo je ipak izvesti na polukrugu jer ovako je djelovalo malo gužvasto. Igra Kvočke odlična. Vidjeli smo smisao igre. Škanjec je baš temperamentno nastojao izvaditi piliće iz kola. Igra burmutica izveden je u veselom tempu i bio je dobar odabir za efektan završetak.

9. Glazbeni intermezzo

10. Svi u kolu mirno stojte
dječje igre, pjesme i plesovi Podravine
koreografija Irena Lacić
glazb. obrada Mario Pleše
Ovu sam solidnu koreografiju već prokomentirao i mogu kazati da je izvedba bila na visokoj razini. Djeca ujednačena u koraku i pokretu. Dobro pozicioniranje i kretanje na sceni. Drmeš je sad osmišljen i izveden kako treba, primjeren dobi izvođača. Šećer na kraju i to je to.

Temeljem duljine trajanja i kvalitete izvedbe programa mogu konstatirati kako su ispunjeni uvjeti za dobivanje statusa dječji folklorni ansambl.