Izvještaj o nastupu dječjih folklornih skupina na 39. smotri zagrebačkih folklornih amatera,14. 05.2106. u maloj dvorani V. Lisinskog s početkom u 11.00

U programu je sudjelovalo 175 djece izvođača i 60 svirača. Svi su se pridržavali dogovorenog vremena trajanja točke i to je program učinilo zanimljivim i gledljivim. Djeca su se izmjenjivala na sceni bez nepotrebnih kašnjenja. Gledalište je bilo ispunjeno. Ovom prilikom valja istači da se većina roditelja zadržala u svojim stolicama od početka do kraja i nije bilo većih seoba i izlazaka iz dvorane između točaka. To je veliki napredak u odnosu na prošlu godinu. Imao sam sve uvjete za nesmetano praćenje programa čak i mineralnu vodu. Jedino je nedostajala čaša.
Stručni izvještaj se ne odnosi na djecu kao izvođače, jer sva su pokazala veliko htjenje i radost prilikom nastupanja i stoga zaslužuju sve pohvale, već na voditeljski rad i koreografsko stvaralaštvo.

Hrvatsko kulturno prosvjetno društvo Bosiljak, Čučerje
Mlađa dječja folklorna skupina
Ja pletem vinac – dječje pjesme i plesovi Slavonije
Autor/ica koreografije: Snježana Marković
Autor/ica glazbene obrade: Dražen Šoić i Luka Ivančan
Voditelj/ica skupine: Snježana Marković – učitelj dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV) Voditelj/ica tamburaškog sastava: Dražen Šoić
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Marković Garderobijeri: Snježana Marković i Maja Gabud

Primjerena koreografija i izbor dječjih tradicijskih igara s pjevanjem. Djeca su bila uvježbana za izvođenje tog programa. No, ističem i nekoliko detalja. U uvodnoj dječjoj igri s pjevanjem Ja pletem vinac nedostajalo je malo više dječjeg raspoloženja. U igri Gdje su bila curice djeca su vrlo „ozbiljno“ držala (djevojčice) ruke na bokovima, a dječaci „čvrsto“ priljubljene na leđima, to nije bilo potrebno. Dječja igra s pjevanjem Igra kolo dobro je scenski osmišljena. U dječjoj igri imitacije Ja sam momak siromah sviran je prebrz tempo za dječake, a i djevojčice, tako da nisu stigli pravilno ritmički izvoditi skakutavi korak.

Hrvatsko kulturno prosvjetno društvo Bosiljak, Čučerje
Starija dječja folklorna skupina Mala Posavina (praizvedba)
Autor/ica koreografije: Nikolina Šturlić
Autor/ica glazbene obrade: Dražen Šoić Voditelj/ica skupine: Nikolina Šturlić – učitelj dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Dražen Šoić Voditelj/ica pjevanja: Ambrozije Puškarić Garderobijeri: Nikolina Šturlić i Maja Gabud

Gledali smo klasične posavske plesove: šetano kolo „I ja jesam posavčko dete“, Staro sito, Repa i Drmeš. Primjetna je bila razlika u vrsnoći – točnosti plesanja između pojedinih plesača/ica. Staro sito i Repa izvedeni su u tom smislu koliko toliko ujednačeno ali nedostajala je čvrstine u plesu. U plesu drmeš trebalo je postići kod svih plesni obrazac Ta, ta-te. Šetani korak je ujednačeno izvođen.
Vidjela su se nastojanja da se točka uljepša koreografskim rješenjima no to nije dalo očekivan rezultat jer izvedba nije bila na toj razini. U drmešu sam vidio izvođenje vrtnje u „polučučnju“ to svakako treba ubuduće maknuti. Drmeš je bio predugačak s nepotrebnim izmjenjivanim sporih i brzih tema što je taj atraktivna ples uvelo u dosadu. Trebalo je izbor plesova odnosno figura primjeriti plesnim mogućnostima ove skupine djece.

Folklorni ansambl Zagreb – Markovac
Mlađa dječja folklorna skupina Baba kulin vari – dječje igre s pjevanjem iz Dalmacije (praizvedba) Autor/ica koreografije: Mara Modrić
Autor/ica glazbene obrade: Mara Modrić i Entoni Sošić
Voditelj/ica skupine: Mara Modrić Voditelj/ica tamburaškog sastava: Zoran Jakunić
Voditelj/ica pjevanja: Mara Modrić Garderobijeri: Emina Basara i Marko Švenda

Ovo je bio primjer uspješnog odabira primjerena folklorne građe prema mogućnostima djece. Djeca, su skoro sve izvela točno i usklađeno, a da su pri tom bila sigurna i opuštena. Koreografija primjerena, sve na kružnici i polukrugu i valja naglasiti da su se djeca točno postavljala na te pozicije, što je veliki uspjeh za tu dob djece. Jedino se vidjela mala neujednačenost u poskočnim koracima kod dječje igre s pjevanjem Anđeli, anđeli to je trebalo ipak izvesti u hodajućem koraku.

Kulturno umjetničko društvo Horvati
Starija dječja folklorna skupina
Titrala se lipa Mara, dvima trima jabukama – pjesme i plesovi Požege i okolice (praizvedba)
Autor/ica koreografije: Snježana Župančić Maslać
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditelj/ica skupine: Snježana Župančić Maslać Voditelj/ica tamburaškog sastava: Nikola Biondić
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Župančić Maslać
Garderobijeri: Snježana Župančić Maslać

Nastupilo je 8 djevojčica. Plesovi su izvedeni ujednačeno s vidnim stilskim značajkama. Koreografija je bila u duhu narodnih crteža: krug , zmijoliko kretanje. Slušali smo vokalno nadmetanje tamburaša i djevojaka što mi se kao ideja svidjelo ali mi se nije svidio tekst napjeva, po meni nije bio primjeren za djecu.

Kulturno umjetničko društvo Orač, Demerje
Mlađa dječja folklorna skupina Vrapček se je ženil – dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja
Autor/ica koreografije: Vlatka Hlišć
Autor/ica glazbene obrade: Mladen Trčak
Voditelj/ica skupine: Verica Radić
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Mario Belan
Voditelj/ica pjevanja: Verica Radić
Garderobijeri: Vesna Šantek

Primjereno i ujednačeno. Djeca s lijepim scenskim držanjem i ponašanjem. Sigurna u kretanju po prostoru. Plesovi točno prezentirani prema izvornim predlošcima. Koreografija usklađena u prostoru i vremenu. Imitacije treba malo opustiti bile su isuviše ujednačene. Trebalo je malo bolje osmisliti ulazak djece u čučnjevima kad izvode „prežmeknjene“ korake. To je bilo podosta nezgrapno i neujednačeno. Glazbena tempa izvrsna.

Hrvatsko seljačko pjevačko društvo Podgorac, Gračani
Kombinirana dječja folklorna skupina Cupni nogom – slavonska kola
Autor/ica koreografije: Sandra Sekula
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Banić
Voditelj/ica skupine: Goran Sekula i Ana Vincek
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Nikola Banić
Voditelj/ica pjevanja: Pavo Begovac
Garderobijeri: Ana Vincek

Neprimjeren izbor građe za ovaj kombiniran uzrast djece. Starija djeca su još koliko toliko savladala zadan plesne obrasce dok mlađi, očekivano, to nisu bilu u stanju. Trebalo ih je razdvojiti i mlađima dati primjerene sadržaje, a starijoj djeci plesove. Ovako je to izgledalo podosta neuvježbano. Povesti računa o primjerenom izboru građe prema prosječnim mogućnostima djece s kojima se radi.

Folklorni ansambl SKUD-a Ivan Goran Kovačić
Mlađa dječja folklorna skupina Hajd’ pogodi tko je to – dječje igre i pjesme iz Posavine
Autor/ica koreografije: Irena Lacić
Autor/ica glazbene obrade: Mario Pleše
Voditelj/ica skupine: Irena Lacić
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Mario Pleše
Voditelj/ica pjevanja: Irena Lacić Garderobijeri: Anita Huđek

Djeca su svoj proigram izvela sigurno i podosta nadahnuto. Stvorene je vedra i vesela atmosfera. Izvedba dječje igre s pjevanjem Ćoro, baš je dobro izgledala i zvučala. Ples Imala sam puža muža se izvodi u dvije inačice, a u svojoj strukturi je primjeren djecu. Autorica je od tog plesa napravila malu scensku priču vezujući se na sadržaj teksta. Maštovito, ali ja ne bi. Vjerodostojnost. Dječje igre s pjevanjem, Škanjec i Burmutica izvedene su uživljeno i scenski dojmljivo. Izveden je i meni izuzetno dragi ples Jabučica ali na toj kružnoj formaciji, možda zbog nedovoljnog broj djeca ili… nisu se dobro vidjeli zanimljivi detalji tog plesa.

Folklorni ansambl SKUD-a Ivan Goran Kovačić
Starija dječja folklorna skupina Kukuvača zakukuje – pjesme i plesovi Zagorja (praizvedba)
Autor/ica koreografije: Irena Lacić
Autor/ica glazbene obrade: Mario Pleše Voditelj/ica skupine: Irena Lacić
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Mario Pleše
Voditelj/ica pjevanja: Irena Lacić Garderobijeri: Anita Huđek

Djeca su zagorske plesove izvela ujednačeno i stilski vrlo točno. U izvođenju plesa Šroteš konačno sam vidio ispravan korak s povlačenjem nogu. U narednim plesovima je sve bilo uredno i tečno se odvijalo. U drugoj Polki na početku dogodila se neujednačenost ali to je bilo vjerojatno slučajno jer poslije je sve bilo kakao treba. U plesu Pod mostec bilo je više trke nego plesa. Tijelo treba biti uspravljeno, a ne pognuto prema naprijed. Zrela i snažna izvedba.

Folklorni ansambl Marija Magdalena
Mlađa dječja folklorna skupina Gdje si bila curice – dječje igre iz Slavonije (praizvedba)
Autor/ica koreografije: Martina Židak
Autor/ica glazbene obrade: Josip Pustički Voditelj/ica skupine: Martina Židak
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Josip Pustički
Voditelj/ica pjevanja: Martina Židak

Ovi mali vrtičanci su stvarno bili krasni. I pokazali koliko se ljepote skriva u dječjem srcu samo treba to znati potražiti i motivirati. Pažljivo izabrane dječje igre primjerene njihovoj dobi utjecale su na njihovo dobro izvođenje i dobro scensko raspoloženje. A tek kako su zdužno djeca sve to izvodila. U prikazu natopljenim iskrenim dječjim emocijama sve ostalo postaje nevažno. To je bio primjer kako s vrtičancima treba raditi i stvarati.

Zagrebački folklorni ansambl dr. Ivana Ivančana
Kombinirana dječja folklorna skupina
Za onom gorom zelenom – dječje igre, pjesme i plesovi Bilogore (praizvedba)
Autor/ica koreografije: Andrea Kager
Autor/ica glazbene obrade: Marko First Voditelj/ica skupine: Andrea Kager – učiteljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj/ica tamburaškog sastava: Marko First
Voditelj/ica pjevanja: Andrea Kager
Garderobijeri: Andrea Kager, Martina Rašić, Tomislav Miličević

Prvi dio izvedbe posvećen je dječjim igrama s pjevanjem i to su djeca izvela raspoloženo i sigurno. Točno u koraku i pokretu te scenskom kretanju, i prema zapisima. Zatim su na scenu ušli stariji izvođači s pjesmom i plesom Igrajte se djevojčice, a potom izveli Nijemo kolo , Ples Traban i Dudašku karu. Nijemo kolo je prekratko trajalo i nismo doživjeli neophodnu gradaciju u tempu izvođenja. U Plesu Kozatuš došlo je nesuglasja u pozicijama. Navedeni plesovi izvedeni su stilski ujednačeno, a cijela izvedba ansambla je djelovala kompaktno i moćno.