Stručno izvješće o nastupu dječjih folklornih skupina na 46. Smotri zagrebačkih folklornih amatera odraženoj

u maloj dvorani KD V. Lisinski, 1.6.2024. s početkom u 11.00

 

S velikom znatiželjom uputio sam se na koncert dječjih folklornih skupina jer me zanima brojčano stanje, kvaliteta i koreografsko stvaralaštvo s djecom. Izvedeno je 11 folklornih izvedbi iz sedam Kulturno umjetničkih društava. Program je trajao 75 minuta. Sudjelovalo 157 djevojčica, 34 dječaka i 52 tamburaša. Ukupno 243 izvođača. Prosječno 22 izvođača po skupini. U programu nisu kod svih skupina navedene etno regije, a trebale su, jer bez toga nema folklora i adekvatne stručne procjene. Gledalište je bilo ispunjeno, a publika je vrlo korektno pljeskala svim izvođačima i nije se vidno izlazilo iz gledališta za vrijeme koncerta. Stručna komisija je imala sve potrebne uvjete za nesmetano praćenje programa.

1. Kulturno umjetničko društvo Frankopan – Remete – Mlađa dječja folklorna skupina
Savila se bijela loza vinova
Autori koreografije: Mario Jagarinec i Antonija Miškulin Tot
Autor glazbene obrade: Dražen Šoić
Voditelj skupine: Mario Jagarinec
Voditelj glazbenog sastava: Dražen Šoić
Voditelj pjevanja: Matija Čabrajec
Garderobijeri: Mario Jagarinec i Mia Stunković
Program je izvelo 11 djevojčica, 4 dječaka i 12 tamburaša
Koreografija:
Djeca su izvodila svoj program na zamišljenoj kružnici „kolu“ i poluotvorenom kolu. Dobro je rješenje da se dječje igre s pjevanjem ‘Ko je moje guske krao i „Sjedi ježo“ izvedu na polukrugu, jer tada vidimo i pojedince koji su u tom momentu „u centru pažnje“. Dinamika točke je bila u uzlaznoj progresiji kako se i očekuje.
Izvedba:
Djeca su se točno kretala u prostoru i postavljala na zadane crteže (kolo, otvoreno kolo). Ujednačena izvedba. Dječak koji je glumio „Ježa“ pokazao je vrlo zanimljive geste i pokrete. U dječjoj igri Škanjec, „škanjec“ se nije baš previše potrudio ukrasti koje pile.

2. Kulturno umjetničko društvo Frankopan – Remete – Starija dječja folklorna skupina
Klinček stoji pod oblokom
Autori koreografije: Mario Jagarinec i Antonija Miškulin Tot
Autor glazbene obrade: Dražen Šoić
Voditelj skupine: Mario Jagarinec
Voditelj glazbenog sastava: Dražen Šoić
Voditelj pjevanja: Matija Čabrajec
Garderobijeri: Mario Jagarinec i Mia Stunković
Program je izvelo 12 djevojčica i 12 tamburaša(svirali i u prethodnoj točci)
Koreografija: izvedba na zamišljenoj kružnici. Skladna promjena scenskih slika i plesova. Dinamika dobro pogođena.
Izvedba: Ujednačeno. Stilski usvojeno. Točno kretanje u prostoru.

3. Kulturno umjetničko društvo Kašina – Mlađa dječja folklorna skupina
Jel je trden taj vaš most – dječje igre i pjesme iz Podravine (praizvedba)
Autorica koreografije: Eva Đuran Filipčić
Autor glazbene obrade: Vid Šarkanj
Voditeljice skupine: Eva Đuran Filipčić i Stela Baričević
Voditelj glazbenog sastava: Vice Zirdum
Voditeljice pjevanja: Eva Đuran Filipčić i Stela Baričević
Garderobijerka: Laura Buntak
Program je izvelo 14 djevojčica, 4 dječaka i 7 tamburaša

Koreografija: vidjeli smo nekoliko različitih prostornih formacija, kolo, linije i solističko kretanje u prostoru. Postignuta je željena dinamika od polaganog prema bržem na kraju. Sam kraj i izlazak sa scene je lijepo osmišljen.
Izvedba: primjeren izbor građe i djeca su to solidno usvojila. Uspješnije stariji od mlađih što je i iza očekivati. Djeca vrtičkog uzrasta ipak trebaju imati voditeljicu na sceni.

4. Kulturno umjetničko društvo Kašina – Starija dječja folklorna skupina
Po Prigorju – dječje pjesme i plesovi Prigorja (praizvedba)
Autorica koreografije: Eva Đuran Filipčić
Autor glazbene obrade: Vid Šarkanj
Voditeljice skupine: Eva Đuran Filipčić i Stela Baričević
Voditelj glazbenog sastava: Vice Zirdum
Voditeljice pjevanja: Eva Đuran Filipčić i Stela Baričević
Garderobijerka: Laura Buntak
Program je izvelo 13 djevojčica, 2 dječaka i 7 tamburaša (svirali i prethodnoj točci).
Koreografija: uvršteno je ipak previše plesova za ovaj izvođački kadar. Plesovi su postavljeni u skladu s etnokoreološkim predlošcima, kružnica i otvorena kružnica. Polka se ne izvodi u četvorkama. Dinamika točke se izgubila i nije tekla scenski očekivano.
Izvedba: Djeca su bila podosta ujednačena. U Drmešu treba smanjiti vertikalne odskoke, u Polki uvježbati šimi pokret, a za vrijeme plesa „Tancala…“ kazati djecu da podignu glave.

5. Zagrebački folklorni ansambl dr. Ivana Ivančana – Mlađa dječja folklorna skupina
Kusoli, rasoli – dječje igre, pjesme i plesovi Slavonije
Autorica koreografije: Martina Balija
Autor glazbene obrade: Marko First
Voditeljica skupine: Martina Balija
voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj glazbenog sastava: Marko First
Voditeljica pjevanja: Martina Balija
Garderobijerka: Lucija Starčević
Program je izvelo 13 djevojčica, 1 dječak i 8 tamburaša
Koreografija: ostvaren je logičan slijed postavljanja građe i scenska dinamika. Prostorne formacije u ravnoteži.
Izvedba: djeca su bila ujednačena u izvedbi. Izabrane su najjednostavnije inačice plesa Ćire i dječjih igra s pjevanjem Oj, ptičice lastavčice i Mi smo djeca vesela i to su djeca uspješno savladala i prikazala.

6. Kulturno umjetničko društvo Preslica – Kombinirana dječja folklorna skupina
Rega i Regica – igre, pjesme i plesovi Međimurja
Autorica koreografije: Đurđica Svaton
Autori glazbene obrade: Dražen Šoić i Ivan Miter
Voditeljica skupine: Đurđica Svaton
voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj glazbenog sastava: Ivan Miter
Voditeljica pjevanja: Đurđica Svaton
Garderobijerka: Đurđica Svaton
Program je izvelo 12 djevojčica, 2 dječaka i 7 tamburaša
Koreografija: vidjele su se koreografske sličice koje su se događale sukladno sadržaju na sceni. Dinamika prikaza je dobro postavljena. Prostorna rješenja u ravnoteži. Radije bih vidio jednog drotiča.
Izvedba: u plesu šudri drom trebalo je više poskočnosti. U plesu Regica podignuti glave. Izvedba je u cijelosti ujednačena i uigrana. Dobra je odluka da se plesni zahtjevi primjere uzrastima djece.

7. Kulturno umjetničko društvo Dragutin Domjanić, Vugrovec
Mlađa dječja folklorna skupina
Cin can cvrgudan – pjesme i plesovi Međimurja (praizvedba)
Autorica koreografije: Martina Đuran
Autor glazbene obrade: Mario Pleše
Voditeljica skupine: Martina Đuran
Voditelj glazbenog sastava: Mario Pleše
Voditeljica pjevanja: Martina Đuran
Garderobijerke: Leonarda Lončina i Monika Uroić-Fišter
Program je izvelo 11 djevojčica, 1 dječak i 8 tamburaša
Koreografija: izvedba na kružnim formacijama. Dinamika događanja „od polaganog prema bržem“ je ostvarena.
Izvedba: djeca su bila organiziran i ujednačena u pokretima. U dječjoj igri Vrapček se je ženil treba ujednačiti koračanje (geganje).

8. Kulturno umjetničko društvo Dragutin Domjanić, Vugrovec
Starija dječja folklorna skupina
Teče, teče bistra voda – pjesme i plesovi Posavine (praizvedba)
Autorica koreografije: Doroteja Budek
Autor glazbene obrade: Mario Pleše
Voditeljica skupine: Doroteja Budek
Voditelj glazbenog sastava: Mario Pleše
Voditeljica pjevanja: Doroteja Budek
Garderobijerke: Leonarda Lončina i Monika Uroić-Fišter
Program je izvelo 17 djevojčica, 2 dječaka i 8 tamburaša (svirali i u prethodnoj točci)
Koreografija: scenski sadržaj se odvijao u zmijolikom kretanju, kružnim i polukružnim formacijama koje su se skladno izmjenjivale.
Izvedba: U uvodnom kolu Teče teče bistra voda treba ujednačiti šetani korak. U ostalim dječjim igrama s pjevanjem izvedba je bila ujednačena i organizirana. Na kraju u Posavačkom kolu smanjiti duljinu iskorake i intenziteta udaranja o pod.

9. Hrvatsko kulturno umjetničko društvo Prigorec, Markuševec
Mlađa dječja folklorna skupina
Na kamen sjela Ljubica – turopoljska igra svadbe (praizvedba)
Autorica koreografije: Ina Milačić
Autori glazbene obrade: Ivan Patalen i Tomislav Mihovec
Voditelj skupine: Ivan Mihovec
voditelj dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelji glazbenog sastava: Ivan Patalen i Tomislav Mihovec
Voditeljica pjevanja: Ina Milačić
Garderobijerka: Ankica Habazin
Program je izvelo 13 djevojčica, 3dječaka i 5 tamburaša
Koreografija: ipak premalo prigodnih rekvizita, cike i vike za jednu dječju svadbu. No vremena se mijenjaju i to moramo poštivati. Vidjeli smo kako mladenka nosi vijenac na glavi, a dječak cvijet za reverom. Dječje igre s pjevanjem nisu mi se uklapale u sadržaj svadbe. Dva „Ježa „ svaki u svom kolu mladenec i mladenka, možda bi bilo bolje da su bili u zajedno u jednom kolu. Nisu ni počeli već ih razdvajamo. No, to je moje mišljenje. Završetak je bio kaotičan, možda s namjerom ili ne? Tempo plesa Seljančica je bio prebrz.
Izvedba: Izvedba korektna. Ujednačena i s točnim postavljanjem u prostoru. Djeca nisu mogla plesno pratiti tempo plesa Seljančica.

10. Hrvatsko kulturno umjetničko društvo Prigorec, Markuševec
Starija dječja folklorna skupina
Jedna vrana gakala (praizvedba)
Autor glazbene obrade: Željko Kravarščan
Program je izvelo 23 djevojčice, 1 dječak i 5 tamburaša (svirali i u prethodnoj točci)
Koreografija: prostorni raspored u skladu s izvornim predlošcima. Pozicije su se skladno pretakale. Dobro vođena uzlazna progresija događanja na sceni.
Izvedba: Ujednačeno izvođenje plesova i točno ritmičko pljeskanje i udaranje nogama o pod. Drmeš iz Mraclina i Lomnice izvedeni su točno prema predlošku, vrlo razigrano i ujednačeno.

11. Kulturno umjetničko društvo Sveta Ana, Odranski Obrež
Kombinirana dječja folklorna skupina
Tičji tonec – dječje igre, pjesme i plesovi Pokuplja (praizvedba)
Autori koreografije: Iva Cvetko i Hrvoje Vlašec
Autor glazbene obrade: Nikola Tuškan
Voditeljica skupine: Iva Cvetko
voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj glazbenog sastava: Nikola Tuškan
Voditeljica pjevanja: Iva Cvetko
Garderobijerka: Sanja Brozović
Program je izvelo 18 djevojčica, 2 dječaka i 5 tamburaša
Koreografija: uvodno šetano kolo je izvedeno skladno i kompaktno no moglo je bar po meni biti i bez imitacije žetvenih pokreta. U Tičjem toncu gledali smo lijepe imitacije. U plesu Bicikl uravnoteženo je postavljena prostorna komponenta. Dinamička linija progresivna i kontinuirana. Zanimljiva koreografija.
Izvedba: ujednačena i uigrana s uživljenim izvedbama određenih imitacija. Točno postavljanje na zadane pozicije i kretanje u prostru.