Smotra, djeca- Zagreb, 3.06.2018.

Smotra, djeca- Zagreb, 3.06.2018.

6.6.2018.

Stručni izvještaj o nastupu dječjih folklornih skupina na 41.smotri folklornih amatera Grada Zagreba,
održanom 3.06.2018. u 11.00, u maloj dvorani KD V. Lisinski

 

Na programu je bilo 14 izvedbi iz 10 folklornih udruga. Osam kombiniranih, 4 mlađe i 2 starije dječje skupine. Program je trajao 88 minuta. Izvelo ga je 208 djevojčica, 33 dječaka i 77 tamburaša, ukupno 318 izvođača. Bilo 12 praizvedbenih djela. Gledalište je na početku bilo ispunjeno, a na kraju poluprazno. Nakon programa održan je kratki „okrugli stol“ gdje su članovi stručne komisije iznijeli svoje općenito mišljenje o nastupu folklornih skupina. I ovom prigodom moram istaknuti vidna nastojanja voditelja da svoje programe prilagode izvođačkim mogućnostima djece, no iznenađuje pojava neprimjerenih detalja koji su znatno umanjili cjelokupni utisak pojedinih izvedbi,

 

Kulturno umjetničko društvo Mladi Prigorci Žerjavinec
Mlađa dječja folklorna skupina
Cin cin cinbule – pjesme i plesovi Hrvatskog zagorja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Vlatka Hlišć
Autor/ica glazbene obrade: Josip Pustički
Voditelj/ica skupine: Željko Kveštak
Voditelj/ica glazbenog sastava: Josip Pustički
Voditelj/ica pjevanja: Željko Kveštak
Garderobijeri: Iva Šikuten, Željka Poljak-Bertol

Djeca su bila dobro raspoložena i donijela su na scenu vedrinu i dječji osmijeh. Lijepo scensko držanje i kretanje po prostoru scene. U izvedbi plesova vidna je bila razlika između pojedinih izvođača u vrsnoći plesa. U plesu Jelica treba točno na prvu dobu udarati nogom o pod. U plesu Oberštajer ipak bi trebalo izbjeći formaciju u linijama okomitim na publiku. Koreografija primjerena i dobro vođena u dinamici.

 

Kulturno umjetnička udruga Staro Brestje
Kombinirana dječja folklorna skupina
Lepi moj vrtić ograjen – igre, pjesme i plesovi Međimurja

Autor/ica koreografije: Snježana Marković
Autor/ica glazbene obrade: Mladen Trčak
Voditelj/ica skupine: Snježana Marković – učiteljica folklornog plesa (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj/ica glazbenog sastava: Mladen Trčak

Primjeren izbor građe, ujednačena izvedba narodnih plesova, tempa po mjeri djece, korektan koreografski uradak i lijepo držanje na sceni. U plesu Igra kolo „zaljubljeni“ su ipak mogli malo uvjerljivije izvesti poljubac. Barem se približiti licima na jedno 10 cm. S više djece ova izvedba bi zasigurno dobila snažniju vedrinu i energiju.

 

Hrvatsko seljačko pjevačko društvo Podgorac, Gračani
Kombinirana dječja folklorna skupina
Dječje igre, pjesme i plesovi Hrvatskog Zagorja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Ana Vincek
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Banić
Voditelj/ica skupine: Ana Vincek – voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Banić
Voditelj/ica pjevanja: Pavo Begovac Garderobijeri: Ana Vincek

Neprimjeren izbor folklorne građe prosječnim plesnim mogućnostima djece što se vidjelo u podosta neujednačenoj izvedbi. Ovoj djeci je primjeren dječji folklora, a ne narodni plesovi. Inače, djeca su bila izuzetno vesela i raspoložena i to je bi najbolji dio izvedbe.

 

Kulturno umjetničko društvo Mladost, Odra
Mlađa dječja folklorna skupina
Cin can cvrgudan – dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Danijela Sakač
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditelj/ica skupine: Danijela Sakač
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Biondić
Voditelj/ica pjevanja: Danijela Sakač
Garderobijeri: Lucija Halužan

U izvedbi dječjih igara s pjevanjem koje se odvijaju u koloni pri čemu se djeca drže za ramena treba izvoditi s istom nogom jer se su suprotnom gubu estetika i sklad koračanja. To se javljalo u igrama Ide cug i Vrapček se je ženil. Već u igrama imitacije Cin can cvrgudan raznolikost pokreta u imitacijama nije smetala jer to je improvizacija pokreta i osobni doživljaj svakog djeteta. „Drotić“ je bi podosta uvjerljiv, a i ostali dio skupine ga je angažirano pratio. Nakon dječje igre Cin can cvrgudan trebalo je završiti prikaz. Oj Suza suzena također izvedena kroz pjesmu i imitacije nije baš dobar izbor za kraj. Na kraju je osmišljen vrlo lijep izlazak djece sa pozornice.

 

Kulturno umjetničko društvo Mladost, Odra
Starija dječja folklorna skupina
Ražanačko kolo (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Lucija Halužan
Autor/ica glazbene obrade: Mato Hačić
Voditelj/ica skupine: Lucija Halužan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Biondić
Voditelj/ica pjevanja: Mato Hačić
Garderobijeri: Lucija Halužan

Nisam pristalica da djeca starijeg uzrasta izvod plesove dinarskog područja jer se u podosta slučajeva potvrdilo da to nije bila uspješna praksa. No, ovom prilikom gledali smo vrlo ambicioznu koreografiju i izbor plesnih obrazaca koje se mora se priznati djeca (11 djevojčica i 1 dječak) podosta ujednačeno izvodila. Čak su većinu koraka izvodila u dobrom tempu. Jedino u izvedbi stupačkog to svakako treba popraviti. Još uvijek ima prostora za napredak u estetici i finoći koraka. Koreografija je dobro vođena u prostoru no ipak bi je trebalo skratiti.

 

Kulturno umjetničko društvo Vrhovje župe Dubranec
Mlađa dječja folklorna skupina
Križarice Boga mole – pjesme i igre Slavonije (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Antonio Skenderović
Autor/ica glazbene obrade: Josip Škvorc
Voditelj/ica skupine: Antonio Skenderović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Josip Škvorc
Voditelj/ica pjevanja: Antonio Skenderović
Garderobijeri: Ana Cerovski i Mario Karlović

U prvom dijelu koreografije vidjeli smo običaj Križeva iz Slavonije. To je bilo scenično i posta arhaično. Kičeni križ je trebalo malo više nakititi cvijećem i staviti ogledalo koje u tom obredu ima magijsku funkciju. I tako nakon jedne vrlo uspješne scenske pričice dolazi potpuno neuvježbana i neujednačen izvedba plesa Kalendari. I to u vrlo zahtjevnom plesnom obrascu koji je i meni nepoznat. Zašto? Izlazak s pozornice izveden je u početnoj pjesmi Križarice boga mole što se moglo izvesti i uz neku drugu prigodnu pjesmu.

 

Kulturno umjetničko društvo Vrhovje župe Dubranec
Starija dječja folklorna skupina
Ribica mi plava – pjesme i plesovi Međimurja

Autor/ica koreografije: Ivan Goran Matoš
Autor/ica glazbene obrade: Josip Škvorc
Voditelj/ica skupine: Antonio Skenderović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Josip Škvorc
Voditelj/ica pjevanja: Antonio Skenderović
Garderobijeri: Ana Cerovski i Mario Karlović

Primjeren izbor plesne građe i koreografsko oblikovanje. Djeca su plesove izvela manje ujednačeno i na točnim pozicijama. Vidi se razlika u plesnosti izvođača. U plesovima Klinček i Regica tempo treba usporiti. U izvedbi je sudjelovalo 10 djece što je ipak premalo za postići željeni (veseli) folkloristički ugođaj

 

Folklorni ansambl Vrapčanci
Kombinirana dječja folklorna skupina
Naše kolo – igre, pjesme i plesovi Hrvatskog zagorja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Anja Adžić
Autor/ica glazbene obrade: Mario Tuđina
Voditelj/ica skupine: Anja Adžić
Voditelj/ica glazbenog sastava: Mario Tuđina
Voditelj/ica pjevanja: Anja Adžić
Garderobijeri: Marijana Bencek

Veseli. Raspjevani i razigrani, a opet vrlo sigurni u izvedbi dječjih igara s pjevanjem i plesu Pod mostec.
Dobro su se postavljali na zadane pozicije, a voditeljica je vodila računa da malu djecu ne stavlja u ples Pod mostec koji su stariji izveli s lijepim plesnim trčnim koracima. Koreografija je bila primjerena i omogućila je djeci da budu djeca.

 

Kulturno prosvjetno društvo Sveta Klara
Kombinirana dječja folklorna skupina
Opančići potkovani, kajišići lakovani – dječje igre, pjesme i plesovi zapadne Hercegovine (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Nikola Kapetanović i Antun Božić
Autor/ica glazbene obrade: Antun Božić
Voditelj/ica skupine: Antun Božić
Voditelj/ica pjevanja: Antun Božić
Garderobijeri: Nevenka Horvat i Nikola Kapetanović

Mlađi i stariji uzrast djece nam je prikazao u 6 minuta skoro cjeloviti „odrasli“ folkloristički – plesno glazbeni materijalni zapadne Hercegovine. Isitni za volju tu je bilo najmanje dječjeg i dječjeg folklora. No, izbor je primjeren mogućnostima djece i to što su izveli bilo je ujednačeno i uigrano.
Na sceni je sve lijepo i harmonično posloženo što je veliki uspjeh obzirom na 30 i više djece izvođača, različitih dobnih skupina. Ukratko vidio sam Zapadnu Hercegvinu ali je nisam osjetio.

 

Kulturno umjetničko društvo Sijač, Lučko
Kombinirana dječja folklorna skupina
Puk, štuk ja bi jednu vrbu rad – igre, plesovi i pjesme gradiščanskih Hrvata (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Zvonimor Marko
Voditelj/ica skupine: Iva Petrović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zvonimir Marko
Voditelj/ica pjevanja: Iva Petrović
Garderobijeri: Petra Iviček i Darinka radosavljević

Ono malo od dječjeg folklora izvedeno je uživljeno, a narodni plesovi neujednačeno ii nedovoljno uvježbano. Izuzev plesa Sejali smo bažuljka u kojem se samo korača. To je trebala biti vodilja voditeljici glede izbora primjerene plesne građe. Koreografija je bila podosta zahtjevna za izvođače i možda je to utjecalo na sigurnost plesnih koraka i pokreta. Tko zna?

 

Kulturno umjetničko društvo Horvati

Kombinirana dječja folklorna skupina
Ivanjčice – običaj Ivanja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Snježana Župančić Maslać
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine: Snježana Župančić Maslać
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Župančić Maslać
Garderobijeri: Snježana Župančić Maslać

U uvodnom dijelu vidjeli smo obredno pjevanje ivančica (četiri djevojčice) s vjenčićima na glavi i košaricama da bi im se pridružile ostale djevojčice. Mislim da je trebalo malo bolje obraditi taj ophod jer ima u njemu materijala za snažniju scensku priču. Potom smo gledali dječju igru s pjevanjem Igra kolo u vedrom tempu i angažiranoj izvedbi. Potom su uslijedila šetana kola Oj ružice šipjkovice i Šajka lađa raspoređenih u nekoliko prostornih – kružnih i polukružnih formacija. Šetani korak je izveden ujednačeno. Podom su starija djeca vrlo ujednačeno izvela polku s uzdizanjem ruku, a mlađu su se igrali polke provlačenjem ispod ruku. Dobro pedagoško i scensko rješenje. Korektno izvedba i koreografija.

 

Kulturno umjetničko društvo Klas, Podsused
Kombinirana dječja folklorna skupina
Podsusedska priča – Mi smo mali anđeli (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Vera Filipović
Autor/ica glazbene obrade: Dražen Varga
Voditelj/ica skupine: Vera Filipović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Dražen Varga
Voditelj/ica pjevanja: Vera Filipović
Garderobijeri: Renato Čulo

Koliko sam ja shvatio u ovoj izvedbi se nastojao prikazati svojevrsni „sukob“ djece iz Podsuseda i Grada Zagreba. Zanimljiva ideja i kao takva je vjerodostojno prikazana glede korištenja sukladnih nošnji, instrumenta, pokreta i plesova. Vidjeli smo vrlo lijepe scenske slike, ujednačenost u pokretu i koraku te točno pozicioniranje u prostoru scene. No, taj nazovimo tako sukob djece nije jasno prikazan poglavito između dječaka na konjiću i zagrebačkih dječaka, a oduzimanju lutke djevojčici ipak je kao motiv primjerniji mlađim dobnim uzrastima. Na kraju je trebalo uvjerljivije prikazati pomirbu. Obzirom na sigurnost u izvođenju čudi izostanak strasti i veselja prilikom izvedbe. Koreografija u prostoru izvrsno postavljena s dobro izbalansiranom dinamikom od početka prema kraju. Vrlo inovativno, tako nastaviti.

 

Folklorni ansambl Zagreb – Markovac
Mlađa dječja folklorna skupina
Lepi moj vrtić ograjen – pjesme i plesovi Međimurja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Mara Modrić i Morana Lakotić
Autor/ica glazbene obrade: Mara Modrić, Morana Lakotić, Bruno Ćutić
Voditelj/ica skupine: Morana Lakotić
Voditelj/ica glazbenog sastava: Bruno Ćutić
Voditelj/ica pjevanja: Morana Lakotić
Garderobijeri: Tomislav Brekalo

Nakon izvedene uvodne pjesme Lepi moj vrtić ograjen od straen dviju djevojčica na scenu su izašla ostala djeca, svirajući na dječjim tradicijskim instrumentima i pjevajući pjesmu Cigani se skitaju. Atmosfera bi bila još veselija i uvjerljivija da su više skakutali i trčkarali po sceni. Mislim da je to bila i ideja. Zatim je uživljeno izvedena dječja igra s pjevanjem Igra kolo u dvadeset i dva. Potom smo gledali izvedbi plesova Grizlica i Pikuša i mišljenja sam da se trebalo držati dječjeg folklora.

 

Zagrebački folklorni ansambl dr. Ivana Ivančana
Kombinirana dječja folklorna skupina
Peto leto služim, prase si zaslužim – dječje pjesme, igre i plesovi Međimurja (praizvedba)

Autor/ica koreografije: Iva Cvetko
Autor/ica glazbene obrade: Marko First
Voditelj/ica skupine: Iva Cvetko – voditeljica dječjeg folklora (prema kriterijima HDFKiV)
Voditelj/ica glazbenog sastava: Marko First
Voditelj/ica pjevanja: Iva Cvetko
Garderobijeri: Iva Cvetko

Vidjeli smo dvije različite točke, različitih dobnih skupina u sklopu jedne točke. Nije mi jasno zašto nisu najavljene kao odvojene kad je za to imalo scenskog i sadržajnog osnova. Prvu točku su izvela mlađa djeca. U dječjem, djeca su dobro izvodila svoj program no već kad su trebala skakutati u igri Mali bratec to je bilo neujednačeno. Lijepo je osmišljena igra Pi,pi i imitacije na tekst govrkalice Prvo leto služim. Sve u svemu jedna korektan prikaz dječjeg folklora uz nadahnutu izvedbu. Zatim su nam starija djeca izvela plesove Međimurja. Ujednačeno i uigrano ali u prebrzim tempima (Regica Snešice i Idete nam japa dime) dok je tempo u plesu Klinček stoji pod oblkom bio za nijansu spor. U takvim tempima nije se mogao iskazati međimurski stil plesa. Koreografija reproduktivno korektna.

2018-06-07T09:13:54+00:00