Stručno izvješće o nastupu dječjih folklornih skupina na turopoljskom festivalu folklora,
održanom 7.04.2019. godine s početkom u 17.00, u dvorani Gorica, Velika Gorica

 

Na smotru folklora u Veliku Goricu uvijek dolazim s velikom dozom znatiželje jer često se dogodi nešto interesantno i originalno. Tako je bilo i ovom prilikom. Odmah na ulazu, top vijest, saznao sam da je organizirana zaštitarska služba samo zato kako bi gledatelji koji imaju ulaznicu mogli sa velikom dozom sigurnosti sjesti na svoje mjesto. Ta info dobrano me je oraspoložila i izvukla iz kišnog raspoloženja. I moram kazati kako je to izvrsno funkcioniralo, nije bilo prepirki i naguravanja oko stolica kao prošli puta. Drugo iznenađenje je bilo KUD Kravarsko. Od kuda su se ta djeca stvorila s ovako kvalitetnom izvedbom i koreografijom samo nebo zna. No i to se događa.

Voditeljica programa izvrsna. Skupine su se izmjenjivali bez sekunde zastoja. Duljina trajanja izvedbi bila je manje više u skladu s preporukom organizatora (oko 5 minuta) i stoga je cijeli program bio gledljiv odnosno nije bio dosadan bez obzira što je trajao ukupno 2 sata i 20 minuta. Sve izvedbe i koreografije njih 23 (osim jedne) udovoljile su minimalnim etnokoreološkim i scenskim zahtjevima te gledateljskim očekivanjima što je općenito gledajući veliki uspjeh.

Tamburaški sastavi su korektno pratili djecu. Glazbeni aranžmani primjereni makar se u nekim slučajevima „otelo“ pretjerano prebiranja po žicama. Šteta što nisu bili više zastupljeni dječji tradicijski instrumenti jer oni su najvjerodostojnija glazbena pratnja dječjoj igri. Tu bi svakako trebalo staviti veći naglasak i pokušati stvarati tu vrst glazbe. Pjevanje je bilo manje više jednoglasno i točno što je apsolutno u redu jer bolje točno jednoglasje nego netočno višeglasje.

U velikogoričkom kraju oduvijek je bio prisutan istančan ukus prema prema odijevanju i spravljanju dječjih frizura, to se potvrdilo i ovom prilikom, tako da u tom pogledu treba samo nastaviti tako i dalje. Vidjelo smo originalne primjerke narodnih nošnji, uspjele rekonstrukcije, a duljina košuljica i suknji bila je primjerna. U svakom slučaju sve što smo vidjeli glede narodnog ruha bilo je etnološka i estetski najmanje korektno. Obzirom da se radi o materijalnoj tradicijskoj kulturi zna se „koliko para toliko muzike“.

Pristup u radu s djecom je ispravan. Vidna su nastojanja da se djeci izabere primjeren vokalno plesni materijal koji ona mogu savladati, a istovremeno da s estetskog i sociološkog gledišta pripada djeci. U koreografskom stvaralaštvu uvijek ima mjesta za napredak jer upravo o tome ovisi angažman i polet djece izvođača te nagrada gledatelja. Dobra koreografija može podnijeti i lošiju izvedbu dok lošu koreografiju ni dobra izvedba ne može spasiti.

Nastupile su 23 skupine ( 437 djece – plesača i 98 svirača) što je sociološki gledano veliki uspjeh koji možemo ponajviše zahvaliti vrijednim i kvalitetnim voditeljima. Nadam se da društvena zajednica poštuje njihov rad i adekvatno ga nagrađuje.

 

KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 2 – 6 godina
Naziv koreografije: U zelenoj bašći sjedi krokodil (Podravina)
Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Tomislav Mlinarić
Voditelj/ica skupine: Snježana Pastuović
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Pastuović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Snježana Pastuović

U izvođenju dječjeg folklora djeca su bila sigurna i uživljena. No već u izvedbi narodnih plesova ponestalo je potrebne sigurnosti i točnosti što
upućuje na zaključak da se ipak s ovim dobnim uzrastom djece trebalo zadržati u svijetu dječjeg folklora. Djeca su bila uredna i s obzirom na
brojnost i dob vrlo „disciplinirana na pozornici.

KUD „NOVA ZORA“, Donja Lomnica, djeca 3 – 6 godina
Naziv koreografije: Dječje igre Turopolja
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zoran Jakunić.
Garderobijer/ka: Lidija Deverić

Pomjeren izbor folklorne građe i osmišljen scenski prikaz dječjeg folklora. Vidjeli smo klasične turpoljske dječje igre s pjevanjem Pučem, pučem zeljce,
Opala sam v zdenac Sjedi ježo, Stjepane bane koje su prikazane na „izvoran“ način tako da se održao smisao i cilj igre. Možda je trebalo postići više dječjeg
osmijeha i radosti i energičnosti. Frizure i nošnje lijepo priređene za scenu.

KUD „VELIKA MLAKA“, Velika Mlaka, djeca 3 – 7 godina
Naziv koreografije: Sad ću pjevat (igre, pjesme i plesovi Slavonije)
Autor/ica koreografije: Ana Marija Žugaj
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditelj/ica skupine: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica pjevanja: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Biondić
Garderobijer/ka: Ana Marija Žugaj

U dječjoj igri s pjevanjem Medvjed bere jagode vidjeli smo dobro osmišljene i izvedene imitacije. U sljedećoj igri s pjevanjem Sad ću pjevati djeca su bila
Izvrsno usklađena u koraku i zmijolikom kretanju po sceni. Izvedba dječje igre s pjevanjem Ide vlak teretnjak ujednačena ali malko prespora. Primjeren
izbor folklorne građe, točno pjevanje ali na košuljicama trebalo je staviti malo slavonske ornamentike.

KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 3 – 8 godina
Naziv koreografije: Šećem drotičkom (Međimurje)
Autor/ica koreografije: Mirjana Jakunić
Voditelj/ica skupine: Mirjana Jakunić
Voditelj/ica pjevanja: Mirjana Jakunić
Garderobijer/ka: Goranka Ignjatović

Drotić je lijepo i točno pjevao i vrlo angažirano uprizorio „špengljara“ . Ostala djeca su skladno svirala po svojim rajnglicama. Pozicionirani su bili na
polukrugu i tijekom cijele izvedbe igre što je ugušilo potrebnu dinamiku na sceni. Dječje igre s pjevanjem Pi,pi,pi i Mali bratec Ivo izvedene su ujednačeno
i raspoloženo. Tijekom izvedbe djeca su bila previše na lijevoj strani scene ne na sredini. Duljinu suknji i pregača treba točnije poravnati.

KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 3 – 8 godina
Naziv koreografije: Pasel sem, pasel (Hrvatsko Zagorje)
Autor/ica koreografije: Dejan Pilatuš
Autori glazbene obrade: Željko Kravaršćan i Dražen Varga
Voditelji skupine: Dejan Pilatuš i Doriana Crnić Vlahovac
Voditelj/ica pjevanja: Antun Kottek
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Kravaršćan
Garderobijer/ka: Marica Cvetnić

Do Drmeša je bilo sve kako treba biti. Primjeren izbor građe prema dobnim uzrastima. Uvodnu pjesmu Pasel, sem pasel su nam izvela mlađa djeca
(malo nesigurno) i to je bio lijepi uvod. Zatim ples Jelica kolce vodila izvodila su starija djeca u sredini pozornice, a mlađa su sa strane i iza, igrali se
plesa. Taj pristup se nastavio, i u plesu Oberštajer, i navedeni plesovi su prikazani u ispravnim figurativnim i stilskim obilježjima Hrvatskog zagorja.
U plesu Pod mostec stvorila se lijepa scenska slika i sinergija mlađih i starijih plesača i da je tu točka završila mogao bih pisati samo pohvale. U izvedbi
drmeša nije bilo stila, a i koraci nisu bili baš u skladu s izvornim predlošcima.

KUD „GRADIĆI“, Gradići, djeca 3 – 7 godina
Naziv koreografije: Dječje igre iz Posavine
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Željko Grozaj
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Blaženka Smolković

Primjerne izbor folklorne građe dobi djece. Ona su usvojila i točno prikazala pokrete, geste i korake vezane uz dječje igre s pjevanjem no pri čemu su ipak bili malo suzdržani. Dječak koji je glumio Škanjca trebalo je pokazati malo više energičnosti, a i pilekima bi se isto moglo to kazati. Čuli smo lijepi pjev poglavito male solistice u pjesmi Doletjela mala ptica. U prostoru scene organizirani. Dobro postavljena dinamika scenskog prikaza.

FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 4 – 8 godina
Naziv koreografije: Dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja
Autor/ica koreografije: Ljiljana Rak
Autori/ice glazbene obrade: Ksenija Lučan i Dražen Lučan
Voditelji/ice skupine:Ksenija Lučan i Ljiljana Rak
Voditelj/ica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Dražen Lučan
Garderobijer/ka: Ljiljana Rak

Na početku smo slušači pjesmicu Pujo hajo, a dvoje djece je u koritu nunalo treće dijete u skladu s dinamikom pjevanja. Za početak lijepi prizor. Kad se već dosjetilo angažirati dva „drotića“ – špengljara onda se ih trebalo i malo više scenski „iskoristi“, odnosno napraviti nekakvu priču koja bi sve to opravdala. No, i ovako nije bilo loše. Drotići su bili lijepo opremljeni s rajnglica, točno su ritmički svirali i pjevali. Zatim smo vidjeli uigranu i raspoloženu izvedbu dječju igru s pjevanjem Mali bartec Ivo i na kraju igru imitacije Prvo leto služim… gdje su djeca iskoristila priliku i pokazala svoje ne male glumačke talente. Primjerne izbor folklorne građe, lijepo scenski osmišljeno ali s tim (malim) brojem izvođača teško je postići željenu atmosferu na sceni.

KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 4 – 10 godina
Naziv koreografije: Slaviček se ženil (pjesme, igre i plesovi Zagorja)
Autor/ica koreografije: Antonija Švarčan
Autor/ica glazbene obrade: Vladimir Štarkelj
Voditelj/ica skupine: Antonija Švarčan
Voditelj/ica pjevanja: Antonija Švarčan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Vladimir Štarkelj
Garderobijer/ka: Antonija Švarčan

Uvodna pjesmica Pasel, sem pasel lijepo je otpjevana i scenski osmišljena. Zatim je uslijedila dječja igra s pjevanjem Jas pak nekaj ‘mam i slušali smo sigurno pjevanje kako solista tako i cijele skupine. Ipak su djeca (solisti) trebala imati naslovljena instrumente to bi dalo vjerodostojnost prezentaciji. U dječjoj igri s pjevanjem Slaviček se je ženil vidjeli smo pojednostavljenu svadbarsku kolonu i hod gdje je trebalo biti više cike jeke i veselja. U segmentima plesa Judin polke trebalo je točnije izvoditi plesne predloške poglavito b teme. Okretanje djece na podu scene nije ostvarilo željeni scenski efekt. Primjerne izbor građe, solidna izvedba ali treba ispraviti i nadograditi određene aspekte izvedbe.

OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 5 –8 godina
Naziv koreografije: Lepa Mara kolo vodi (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Petra Medved
Voditeljice skupine:Petra Medved i Kristina Janjić
Voditelj/ica pjevanja: Dražen Kurilovčan
Voditelji/ice glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Garderobijer/ka: Karmela Kos

Prekrasno obučena mala dječica. Košuljice potrebne duljine i frizure spravljene baš kako treba za taj uzrast. Činjenica jest da su djeca bila dobro raspoložena i željna nastupa i to je najbitnije, a sva ostala potrebna plesna i scenska postignuća će ovladati će s vremenom.

KUD „KRAVARSKO“, Kravarsko, djeca 4 – 12 godina
Naziv koreografije: Lepi moj vrtić ograjen (Međimurje)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Danijel Petrac
Voditelj/ica skupine: Maja Kovačević
Voditelj/ica glazbenog sastava: Danijel Petrac
Garderobijer/ka: Maja Kovačević

Ugodno iznenađenje. Izvrsno u svim aspektima izvedbe.

KUD „ŠČITARJEVO“, Ščitarjevo, djeca 5 – 12 godina
Naziv koreografije: Ide škanjec (dječje igre s pjevanjem iz Posavine)
Autor/ica koreografije: Vera Filipović
Autor/ica glazbene obrade: Tomislav Mlinarić
Voditelj/ica skupine: Vera Filipović
Voditelj/ica pjevanjaVera Filipović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Branka Tretinjak

Primjeren izbor folklorne građe. Djeca su bila raspoložena i razigrana i donijela su nam na scenu – dječje. Točno pjevaju s ugodnom bojom glasa. U
igri s pjevanjem ‘Ko je moje guske krao trebalo je malo bolje formirati polukružnicu. Dječak koji je glumio Škanjca trebao je to malo energičnije
odigrati, a i pileki su se samo predavali u njegove ruke bez očekivane obrane. Igre s pjevanjem Čoro i Sedam godin’ okolo izvedene su u pravom tempu
što je motiviralo uživljenost i veselje izvođača. Nije jasno zašto je dječak koje je glumio škanjca na kraju uporno trčao oko djevojčica.

OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 8 – 10 godina
Naziv koreografije: Srebrna kola, zlaten kotač (Podravina)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine:Maja Kovačević
Voditelj/ica pjevanja: Dražen Kurilovčan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Garderobijer/ka: Karmela Kos

Lijepo i ujednačeno izvođenje. Točno postavljanje na zadane scenske pozicije. U igri Jel je trden taj vaš most , trčanje ispod mosta trebalo je
organizirati uz pripadajuću glazbenu liniju, a ne s glazbom dječje igre s pjevanjem Srebrna kola zlaten kotač. U dječjoj igri s pjevanjem Oj Jelena bitne
su imitacije, ovom prilikom su izostale i vidjeli smo samo koračanje. Tu je bilo prostora za interesantniju scensku obradu. Možda bi kraj bio efektniji
uz dječju igru s pjevanjem nego s plesom Grizlica. Suknje i pregače poravnate ali s premalo podravskog uzorka.

KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 7 – 12 godina
Naziv koreografije: Igram, pjevam, neznam šta (Moslavina)
Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Tomislav Mlinarić
Voditelj/ica skupine: Snježana Pastuović
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Pastuović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Snježana Pastuović

Najveća vrijednost ove točke je u prezentaciji folklorne građe Moslavine koju nismo imali prilike viđati na folklornoj sceni. Nakon uvodne dječje igre
Žabe labe uslijedili su moslavački plesovi koji su izvedeni u skladu s izvornim predlošcima. Djeca su se točno pozicionirala u prostoru scene i na
zadane pozicije. Čak je i moslavački drmeš Igram pjevam ne znam šta izveden točno figurativno i stilski. Jedino što je nedostajalo malo više autorskih
ideja i rješenja. Ples Tancaj crni kos izveden je na dvije linije okrenute jedna prema drugoj i tada nismo u mogućnosti vidjeti cijelu skupinu već samo
leđa jedna vrste. Trebalo ih je sve izvrgnuti pogledu publike kako bi pokazali svoje izvrsnu plesnu ujednačenost.

KUD „NOVA ZORA“, Donja Lomnica, djeca 7 –13 godina
Naziv koreografije: Jurjevski običaji Turopolja
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Garderobijer/ka: Lidija Deverić

Slušao sam jedno lijepo dvoglasje koje i nije bilo tako lagano za izvesti jer se radilo o „turopoljskom“ vokalnom višeglasju. Na početku su se djeca
pripremala za jurjevski ophod i priredila jedno prigodno zelenilo koje je stajalo na sceni tijekom cijele izvedbe. Zatim smo gledali ophod djece po sceni
uz prigodnu pjesmu. U jednom momentu su zastali postavljeno i koso i pjevali. Nije jasno komu. Mislim da za vjerodostojni prikaz ovog običaja
moraju na sceni biti i domaćini jer upravo njihova interakcija s djecom je jedno od glavnih obilježja tog običaja. Turopoljski drmeš poznatiji kao Stric
je Jura izveden je točno ali i podosta „mefko“. Trebalo je poglavito u prvom dijelu snažnije nasjesti i odskočiti s noge na kojoj je težište tijela.

KUD „VELIKA MLAKA“, Velika Mlaka, djeca 8 – 13 godina
Naziv koreografije: Sutra ćemo svi za poslom (Brodsko Posavlje)
Autor/ica koreografije: Ana Marija Žugaj
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditelj/ica skupine: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica pjevanja: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Biondić
Garderobijer/ka: Ana Marija Žugaj

Nemam zamjerke glede izvedbe već samo pohvale. Ujednačen korak čak i većim dijelom stilski dobro pogođen. Možda bi trebalo ipak u uvodnom
plesu Ajde noga za nogama pokazati karakterističan koraka za taj ples 3 puta lijevom naprijed i desnom natrag. I stilski bi se taj korak mogao malo
bolje obilježiti. Tijekom cijele izvedbe djeca su pjevala točno i sa svjetlom bojom tona. Što je poželjno u prezentaciji slavonskog folklora. Plesovi su
izabrani prema mogućnostima djece i vjerojatno su zato djeca bila sigurna i opuštena i donijela su na scenu veselu i vedru atmosferu.

FA „TUROPOLJE“, Velika Gorica, djeca 9 – 12 godina
Naziv koreografije: Pjesme i plesovi Šišljevića
Autor/ica koreografije: Marija Miličević
Autor/ica glazbene obrade: Dario Filković
Voditelj/ica skupine: Marija Miličević
Voditelj/ica glazbenog sastava: Stefko Kačurov i Ivan Gledec
Garderobijer/ka: Tomislav Miličević

Nema se tu što prigovoriti već se samo može pohvaliti. Mislim da je to bio najbrojnija skupina, oko 40 djece, koja je izvela nekoliko primjerenih plesova iz Šišljevića. Svi plesovi su izvedeni ujednačeno s izvrsnom atmosferom na sceni. Koreografski crtež primjeren djeci i plesnim figurama. Kad je nešto bilo zahtjevnije onda su to izvodila samo starija djeca što je pedagoški ispravan pristup. Na kraju drmeš u kojem su svi sudjelovali i mogu kazati da su ga i izveli ujednačeno i vrlo nadahnuto. Djeca su bila dobro pripremljena za ovaj nastup. Kostimografija je bila besprijekorna i dala je dodatnu kvalitetu cijeloj izvedbi.

KUD „GRADIĆI“, Gradići, djeca 8 – 13 godina
Naziv koreografije: Djevojčica kolo vodi (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Željko Grozaj
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Blaženka Smolković

Vidjeli smo plesove Djevojčica kolo vodi, Lepa Mara, Judica se šeče i turopoljski drmeš. Sve je skladno postavljeno u prostoru i vremenu s time da je ova skupina izvela i stilski dobro turopoljski drmeš. Slušali smo točno i zvonko pjevanje.

KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 9 – 14 godina
Naziv koreografije: Perjato, rasperjato (Lika)
Autor/ica koreografije: Dejan Pilatuš
Autor/ica glazbene obrade: Željko Kravaršćan i Antun Kottek
Voditelj/ica skupine: Dejan Pilatuš
Voditelj/ica pjevanja: Antun Kottek
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Kravaršćan
Garderobijer/ka: Marica Cvetnić

Uvodna pjesma je bila otpjevana malo nesigurno i tek su se pjevači sastali na trećoj kitici. U plesu Mišnjača djeca su bila ujednačena kao i u izvedbi koraka iz ličkog kola. Vidi se želja mladih izvođača i očito je da uživaju izvoditi ovaj dinarski folklor no za njegovu vjerodostojnu prezentaciju trebaju kako težina tako i godine. No svakako je pohvalit trud voditelja i djece jer su zasigurno puno truda i rada uložili u savladavanje ove koreografije i s vremenom će to biti „bolja Lika“.

KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 9 – 14 godina
Naziv koreografije: I ja jesam posavečko dete (pjesme i plesovi Posavine)
Autor/ica koreografije: Karla Šiprak
Autor/ica glazbene obrade: Ivan Gladec
Voditelj/ica skupine: Karla Šiprak
Voditelji/ice pjevanja: Karla Šiprak
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Goranka Ignjatović

Mogli bi kazati jedna korektna prezentacija posavskih plesova gdje je bilo prostora za prikazivanja snažnijeg stilskog akcenta i autorskog rukopisa. U uvodnoj pjesmi I ja jesam posavačko djete trebalo je u većoj mjeri prezentirati šetani korak koji je specifičan za taj napjev. Podosta je to bilo „skrušeno“ treba više vedrine i poleta. U plesu Ja posijah repu u prvoj kitici smo vidjeli imitaciju jednog dječaka što pripada jednoj drugoj koreografskoj priči. Ostale teme plesa Ja posijah repu izveden su korektno makar i tu treba stilskog dotjerivanja. U A temi plesa izvođeni su previsoki skokovi jer je tempo bio prespor. U plesu Staro sito vidjeli smo točan plesni korak dok je u drmešu Kiša pada neven vene izostao plesni korak Drmeša, a izveden je samo šetani korak i to lijepo i ujednačeno. Možda je i tako bolje.

FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 9 – 14 godina
Naziv koreografije: Grad se beli (Međimurje)
Autor/ica koreografije: Ljiljana Rak
Autori/ice glazbene obrade: Ksenija Lučan i Dražen Lučan
Voditelji/ice skupine:Ksenija Lučan i Ljiljana Rak
Voditelj/ica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Dražen Lučan
Garderobijer/ka: Ksenija Lučan

Točka u kojoj je bilo manje više sve kako treba biti jedino je izostala atmosfera koja krasi folklornu izvedbu. Makar istini za volju izvođači su bili dobro raspoloženi ali njih samo deset (8 djevojčica i dva dječaka). Plesovi su izvedeni točno prema međimurskom predlošku čak je i stilski to bilo podosta uredno. Vidna je i razlika u plesnom postignuću između samih izvođača/ica. Slušali smo točno pjevanje u solidnom međimurskom narječju. S više izvođača ova bi točka bila puno sceničnija i vjerodostojnija.

OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 10 – 13 godina
Naziv koreografije: Stupni nogom (pjesme i plesovi Korduna)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine: Maja Kovačević
Voditelj/ica pjevanja: Dražen Kurilovčan
Voditelji/ice glazbenog sastava: Zoran Jakunić
Garderobijer/ka: Karmela Kos

Nakon točno otpjevane uvodne kitice pjesme Nek se čuje glasno… uslijedili su plesovi Kukunješte i Opa cupa koji su se izvodili naizmjenice.
Ta kombinacija čak je glazbeno uspjela no koreografski nije omogućila sočnu prezentaciju plesa Kukunješte. Naime izvedba tog plesa na
dijagonali ne dopušta puni plesni zamah i pri tom su plesači bili podosta suzdržani dok je „mlađa ekipa „ svoj ples izvodila kako treba. U
takvoj situaciji i ples Kuknješte se trebao izvoditi na kružnici ili polukružnici. Dvije kružnice, malo jedna malo druga , super. Ples Oj ti seko
Jelo izvedne je ujednačeno ali i tu bi trebalo izbjeći postavljanje na dijagonalu jer se time ništa u vizualnoj efektivi ne dobiva osim nepotrebne
gužve. Kružnica i to je to. Djeca su bila plesno vrlo ujednačeno s vidnim nastojanjima da se približe autentičnom stilu što će s vremenom
vjerojatno i postići.

KUD „Veleševec“, Veleševec, djeca 10 – 14 godina
Naziv koreografije: Igra kolo u dvadeset i dva (Veleševca)
Autor/ica izvedbe: Jagica Pokas
Autor/ica glazbene obrade: Ivica Šterc
Voditelj/ica skupine: Jagica Pokas
Voditelj/ica pjevanja: Jagica Pokas
Voditelj/ica glazbenog sastava: Ivica Šterc
Garderobijer/ka: vlastite nošnje

Ono što je najvrijednije u ovoj izvedbi jest da je u plesnom i glazbenom izričaju postignuta stilska čistoća posavačke folklorističke
tradicije. To je i za očekivati obzirom da se radi o djeci iz tog kraja i voditeljici koja dobro pozna tamošnju građu. No, to je ipak prikaz
uobičajen za smotre izvornog folklora gdje nema scenskih zapleta, akcenta, sadržaja, dinamike i prostornih rješenja. To su atributi koji krase
jednu folklornu koreografiju i to očekujemo vidjeti na smotri reproduktivnog folklora. A i taj segment se valorizira. Bez obzira na plesne
mogućnosti i tjelesnu spremnost smatram da ples Dučec nije uputno izvoditi sa starijim dječjim uzrastom. To mi izgleda više kao plesna
vježba, a ne kao uživljena prezentacija narodnog plesa. U svakom slučaju treba ovako nastaviti i dalje i pokušati uključiti u plesnu postavu i
kojeg momčića.

KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 11 – 14 godina
Naziv koreografije: Judica (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Franciska Štarkelj
Autor/ica glazbene obrade: Ivan Potočnik
Voditelj/ica skupine: Franciska Štarkelj
Voditelj/ica pjevanja: Franciska Štarkelj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Vladimir Štarkelj
Garderobijer/ka: Franciska Štarkel

Izvedeni su klasični turopoljski plesovi Judica, Polka, Dudaš i Drmeš. Ples Judica se šeče djevojčice su izvele u skladu s izvornim
predloškom. U plesu Polka bilo je zamjetno usklađeno gibanje gornjeg tijela plesnih parova. Drmeš je ipak trebalo “žešće izvoditi s
izražajnijim vertikalnim pomacima. Povremeno se u plesu na kružnici izlazilo iz ravnoteže scene. Obzirom da je u točki sudjelovalo pet
dječaka koji su sasvim solidno ovladali plesnim koracima moramo ih posebno pohvaliti.

 

Temeljm zahtjeva organizatora izdvajam pet najuspješnijih izvedaba i to one čija je duljina trajanja bila do 5minuta i 30 sekundi:

1.KUD „Krvarasko“
Lepi moj vrtić ograjen

2. KUD „Velika Mlaka“
Sutra ćemo svi za poslom

3. OSSBuševec
Stupni nogom

4. KUD „Čiće“
U zelenoj bašći leži krokodil

5. KUD „Dučec“
Pasel, sem pasel