Zagreb, 23.02.2018.

Stručno izvješće o nastupu dječjih folklornih skupina na Smotri folklora Grada Velika Gorica, održanoj 17.02.2018. u Narodnom sveučilištu s početkom u 17.00

Općenito
Činjenica jest, sudeći prema broju djece izvođača na ovogodišnjoj smotri, da u velikogoričkom kraju neće biti problema oko čuvanja i prijenosa tradicije sa starijih na mlađe. Evidentna je njihova velika radost u izvođenju folklorne građe što osim očito urođenih sklonosti i pozitivnog stava okružja treba pripisati i velikom angažmanu voditelja i njihovom pravilnom pedagoškom radu.

Vidjeli smo podosta koreografija temeljenih na turopoljskom folkloru što je svakako vrlo vrijedno ali skoro sve su sadržavale nekoliko istih plesova (Judica, Lepa cura, Polka, Drmeš (Stric je Jura) i Vukomerički drmeš, tu je bilo prostora za prikazati i plesove Tri koraka, Milica, Seljančica i sl. Po zastupljenosti slijedi slavonski folklor iz kojeg je prikazano više plesne građe koja je u rijetkim slučajevima stilski dobro prikazana. Nisam zapazio neka originalna koreografska postignuća ili detalje i na tom području bi se svakako trebalo više poraditi.

Sva djeca su bila dobro pripremljena za scensko izvođenje što se vidjelo po manje-više sigurnom kretanju na sceni ali u izvedbenom dijelu uspješniji su mi bili mlađi uzrasti koji su izvodili dječji folklor od starijih koji su nastojali prikazati narodne plesove. Još uvijek iznenađuje činjenica da voditelji svjesno puštaju djecu na nastup na Smotri, a da djeca nisu usvojila primjerice zadane plesne predloške. Tu ponajprije mislim na turopoljski drmeš i slavonske inačice drmeša. Ako je razvidno da djeca ne mogu nešto u određenom roku savladati onda treba ples prilagoditi ili promijeniti ili ga ne izvoditi. Za razliku od dječje igre koja može „podnijeti“ improvizacije, ples je jasno određen sa stilom i korakom – pokretom. Isto tako postavlja se pitanje koliko su i sami voditelji upoznati s plesnom tradicijom određenog kraja, podosta ih je to radilo vrlo površno. Teren, kontakt s izvornom skupinom jedini je pravi put.

Tamburaško sastavi su vrlo korektno pratili djecu izvođače i tu se nema što komentirati. Nije bilo promašenih glazbenih tema i neprilagođenih tempa. Jedino što valja naglasiti da vrlo važan i bogat segment dječjeg folklora, dječji tradicijski instrumenti uopće nisu korišteni što je na neki način umanjilo vjerodostojnost i samih izvedbi. Dječja igra, instrumenti i dječja nošnja čine jednu etnološku i scensku cjelinu. U podosta slučajeva sam se uvjerio da je svirka na tradicijskim glazbalima primjerenija od ustaljene tamburaške pratnje.

Djeca su pjevala po dječji, manje više točnim jednoglasjem, a i pokoji zalutali glasić nije smetao. Intonacije su dobro postavljene i vidi se da se o tome vodilo računa. U rijetkim slučajevima je to zanemareno. Vidna je bila, poželjna, praksa da se djeci prvo odsvira uvod kako bi započela s točnim pjevanjem. U pojedinim slavonsko, baranjskim, a i turopoljskim pjesmama možda se moglo pokušati s dvoglasjem jer to naprosto sam pjesma zahtjeva. No, bolje točno jednoglasje nego ….. Prilikom izvođenja govorkalica, brojalica rugalica i sl. djeca ih trebaju glasnije i jasnije izgovarati da bismo lakše pratili i shvatili što su nam htjeli poručiti i prikazati.

Narodna nošnja, rekonstruirana ili originalna na većini djece je lijepo stajala. Bitno je da je pristup oblačenju na visokoj razini, a potom svaki prema mogućnostima – obično koliko para
toliko muzike. Poglavito kad se radi o materijalnim tradicijskim vrednotama. Frizure uredne i obuća ispravna. Ove godine nismo vidjeli niti jedan par tenisica na sceni.

Program je definitivno bio predugačak i ova forma nikako neće pridonijeti većem interesu za folklor i njegovoj popularnosti među mladima. Jedino to mogu odgledati ustrajni roditelji i rodbina, a i oni su izlazili nakon nastupa svojih najmilijih. To treba izvesti u dva dana ili termina, mlađe pa starije tako bismo ipak mogli zadržati publiku i ostvariti gledljiviji koncertni okvir. Makar, moram naglasiti da je organizacija ulaska i izlaska izvođača na i sa scene bilo izvrsno (brzo) provedena.

Kako se na smotri treba odrediti pet najuspješnijih izvedbi, to je određuje kao natjecateljsku, a organizator je poslao kriteriji za sudjelovanje, između ostalog i dozvoljenu duljina trajanja scenskog prikaza do 5 minuta. Iznenađuje činjenica da se podosta sudionika nije pridržavalo navedenog vremena.

1. KUD „NOVA ZORA“, Donja Lomnica, djeca 3 – 7 godina
Naziv koreografije: Dječje igre s pjevanjem „Pučem, pučem zeljece“
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Blaženka Smolković
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj, prof.
Garderobijer/ka: Lidija Deverić
U dječjoj igri s pjevanjem Sjedi ježo …. Jež na sceni stoji??? U igri Stjepane bane bilo bi bliže duhu
igre i gledateljskom oku da djeca protrčavaju ispod podignutih ruku. Zato je igra Pučem pučem zeljce
prikazana baš kako treba biti. Tijekom cijele izvedbe izostala je očekivana vesela dječja atmosfera koja
obično prati odabrane dječje igre. Izbor građe je primjeren dobi djece.

2. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 4 – 8 godina
Naziv koreografije: Mi smo seke bosonoge (dječje igre, pjesme i plesovi Brodskog posavlja)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Mario Sorić
Voditelji/ice skupine: Maja Kovačević i Petra Medved
Voditelj/ica pjevanja: Bojan Pogrmilović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Mario Sorić
U prvom djelu vidjeli smo dječji folklor u izvedbi nešto mlađe skupine djece. U uvodnoj igri djevojčica koja je oponašala „rodu“ trebala je u tu ulogu uložiti više prikladnih pokreta i gesta, a i nismo vidjeli smisao odnosno sadržaj igre. Nije uhvatila barem ja nisam vidio niti jednu „žabu“. U igri Medvjed bere jagode i Dvoje milih imitacije su bile prikladne i uvjerljive. Trebalo je s govrkalicom Momak i djevojka…. završiti prikaz jer to bi bio očekivani i efektan kraj. U dječjem kolu s pjevanjem Ja imado dolazilo je do određene neujednačenosti u koračanju i zibanju tijela.
Potom su na scenu došla nešto starija djeca i na početku izvela skladno i vrlo lijepo scenski osmišljenu dječju igra s pjevanjem Mi smo seke bosonoge. Valja tu pohvaliti i dječake koji su to otpjevali točno i sočno. Naredne dječje igre Skočmo, skočmo, Sad ću pjevat i Kalo kalilo izvedene su točno i nadahnuto. U završnoj dječjoj igri s pjevanjem Ja sam momak nedostajalo je temperamenta i završnog akcenta. Dječaci koji su imitirali konjiće trebaju to puno skokovitije izvoditi. Mali pjevač se pomalo izgubio u intonaciji, a slogove jedne od kitica treba bolje ritmički uskladiti.

3. FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 4 – 9 godina
Naziv koreografije: Komar z muhom pleše (Hrvatsko Zagorje)
Autor/ica koreografije: Ljiljana Rak
Autor/ica glazbene obrade: Ksenija Lučan
Voditelj/ica skupine: Ksenija Lučan i Ljiljana Rak
Voditelj/ica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Dražen Lučan
Garderobijer/ka: Ljiljana Rak
Vrlo korektan prikaz dječjeg folklora u kojemu smo vidjeli igre: biranja, pokreta, vještine, pjesmice.
Skladno i uigrano izvedeno uz dobro korištenje scenskog prostora. Možda je ipak trebalo osmisliti
čvršću dinamički linija od početka prema kraju.

4. KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 3 – 8 godina
Naziv koreografije: Išli smo u školicu (Dalmacija)
Autor/ica koreografije: Mirjana Jakunić
Autor/ica glazbene obrade: Željko Grozaj
Voditelj/ica skupine: Mirjana Jakunić
Voditelj/ica pjevanja: Mirjana Jakunić
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Marija Filip
Izuzetno dobro postavljen dinamika scenskih događanja (svaka dječja igra se odvijala u poželjnom
vremenskom okviru). No voditeljica je podosta pojednostavila – promijenila autentične plesno pokretne
obrasce kod pojedinih plesova. U igri Išli smo u školicu treba svakako izvesti obrazac
zibenštrita (sedam bočnih koraka) . U igri Pljeskom tata gre točnije izvoditi i prikazati geste i pokrete.
U igri Na okolo šalata sve je bilo kako treba biti. U igri Kolariću paniću kretanje je pojednostavljeno
što je ovom prilikom opravdano ali da se zna. Završna igra Kolo kolo bit će pir veselo je izvedena ali
nije trebalo izvoditi skokove. Više pozornosti posvetiti prosječnim mogućnostima ove skupine glede
plesa sukladno tome izabrati pokrete koje bi djeca uigrano i točno izvodila. Ne mijenjati
već nadograđivati.

5. KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 2 – 6 godina
Naziv koreografije: Skače vrabac u kolu (Slavonija)
Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Tomislav Mlinarić
Voditelj/ica skupine: Snježana Pastuović
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Pastuović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Snježana Pastuović
Za pohvalu je što se voditeljica na sceni prikazala dječje igre s pjevanjem koje se vrlo rijetko izvode ili za njih možda nismo ni znali da postoje u tradiciji. Izbor građe je bio primjeren ali trebalo više vremena posvetiti da se djeca „učvrste“ u kretanju po prostoru i postavljanju na scenske pozicije. U pjevanju trebaju biti složniji. Sa nekoliko više proba to bi bilo puno uspješnije.

6. KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 7 – 10 godina
Naziv koreografije: Tri divojke (Međimurje)
Autor/ica koreografije: Dejan Pilatuš
Autor/ica glazbene obrade: Željko Kravaršćan
Voditelj/ica skupine: Dejan Pilatuš
Voditelj/ica pjevanja: Antun Kottek
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Kravaršćan
Garderobijer/ka: Marica Cvetnić
Scenske zahtjeve glede postavljanja pozicije i kretanje u prostoru djeca su solidno i skladno izvodila.
Vidjeli smo zanimljiv plesni obrazac u plesu Zginula je pikuša koji sam nekad davno sličan vidio u
Međimurju. U izvođenju Čardaš nismo vidjeli potrebne čvrste akcente. U plesu Idete nam japa dolazilo
je do vidne neujednačenosti, a to se ponovilo i u narednom plesu. Više pozornosti posvetiti
ujednačenosti plesača. Uskladiti dužinu pregača s duljinom suknje.

7. KUD „GRADIĆI“, Gradići, djeca 4 – 7 godina
Naziv koreografije: Mi smo djeca vesela (Slavonija)
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: iz knjige Gorana Kneževića
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Blaženka Smolković
Duljina trajanja scenskog prikaza je dobro pogođena. Sve je prikazano s mjerom u vremenu. Na početku
smo vidjeli igru Umro čovjek. U prizoru kad dječak oponaša „mrtvog čovjeka“ to je prihvatljivo no
u izvedbi curice koja je u tu svrhu treba ležati na pozornici nije mi se učinilo s estetskog gledišta
najsretnije rješenje. U plesu tipa Tape korak nije bio ujednačen. Naredne dječje igre Kalo kalilo i Mi
smo djeca vesela izveden su veselo i uigrano.

8. KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 7 – 11 godina
Naziv koreografije: Tko je moje guske krao (Posavina)
Autor/ica koreografije: Franciska Štarkelj
Autor/ica glazbene obrade: Ivan Potočnik
Voditelj/ica skupine: Antonija Švarčan
Voditelj/ica pjevanja: Antonija Švarčan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Vladimir Štarkelj
Garderobijer/ka: Antonija Švarčan
Uvodna igra Ko je moje guske krao izvedena je nadahnuto i vrlo scenično. U igri Škanjec koje je dobro
vođeno u prostoru trebalo je malo više angažirati škanjca u smislu hvatanja i odvođenja pilića a i koka
je trebala žustrije čuvati piliće. Pojavilo se tu naknadno i još nekoliko škanjaca ali sve u svemu slab je
bio ulov. Dječja igra Birajmo si frajlicu izvedena je točno ali na vlas isto kao i podravska varijanta.
Kako nisam pristalica miješanja tradicija bilo bi dobro da mi autorica da na uvid svoje zapise ili izvore
gdje je to zapisala u Posavini. Ne zbog kontrole već zbog osobne analize praćenja pojavnosti dječjih
igara. Završna igra Moj prstenak točno je izvedena ali možda je ipak nedovoljno atraktivna za kraj
točke. Primjereno, lijepo otpjevano uz skladno,kretanje u prostoru.

9. KUD „STARI GRAD“, Lukavec, djeca 9 – 12 godina
Naziv koreografije: Pjesme i plesovi Turopolja
Autor/ica koreografije: Karla Šiprak
Autor/ica glazbene obrade: Željko Grozaj
Voditelj/ica skupine: Karla Šiprak
Voditelji/ice pjevanja: Karla Šiprak i Željko Grozaj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj
Garderobijer/ka: Marija Filip
Uvodan šetana kola su izveden ujednačeno. Starija grupa djece je plesala A i B obrazac drmeša pri
čemu u prvom dijelu vertikalni pomaci nisu bili ujednačeni. Manja djeca su se sa strane izvodila samo
šetani korak i to vrlo ujednačeno. Kostimografski vrlo skladno i lijepo.

10. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 9 – 12 godina
Naziv koreografije: Srce veselo igra (pjesme i plesovi Zagorja)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine:Maja Kovačević
Voditelj/ica pjevanja: Bojan Pogrmilović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Zoran Jakunić i Mario Sorić
Na početku su djevojčice usklađeno izvele određene korake – pokrete na pjesmu Muha melin dok su se
dječaci natjecali u preskakanju preko štapova. Nisam shvatio sadržaj igre, a nismo ni vidjeli pobjednika,
a i atmosfera nije bila na sportskoj razini. Potom je jedna dječak započeo vrlo lijepim glasom pjesmu
Pasel sem pasel koju prihvaća cijela skupina. Ples Jelica je izveden baš točno i lijepo. Prvo
koračanje, pa uz pjesmu nešto mekša izvedba plesa da bi uz glazbenu pratnju to postalo pravo po
zagorski. Tu su opet nadošli dječaci sa štapovima, nepotrebno. Ples Mlinček (valcer korak) je izveden
na moje ugodno iznenađenje vrlo usklađeno. Čak su i dječaci to uspjeli savladati. Sad još preostaje
usvojiti malo stila i opuštenosti i to će biti prava stvar. Možda bi bilo sceničnije da su se slobodno
kretali u koraku valcera po prostoru. U plesu Pod mostec vidjeli smo klasično vođenje djece po
prostoru scenu. Djeca su to ipak trebala življe izvoditi s veselim – odskočnim korakom.

11. FA „TUROPOLJE“, Velika Gorica, djeca 9 – 20 godina
Naziv koreografije: Pjesme i plesovi Turopolja
Autor/ica koreografije: Marija Miličević
Voditelj/ica skupine: Marija Miličević
Voditelj/ica pjevanja: Marija Miličević
Voditelj/ica glazbenog sastava: Stefko Kačurov
Garderobijer/ka: Tomislav Miličević
Vidjeli zanimljivu rijetko prikazivanu inačicu plesa Judica se šeče uz vrlo čisto i lijepo pjevanje. Ples polka izveden životno i uigrano u koraku i kretanju u prostoru. Drmeš (popularno rečeno Stric je Jura) izveden sočno s ujednačenim vertikalnim pomacima i koracima. Ulaz djevojčica s koritima i imitiranje pralja udarcima veša po istima u ritmu glazbe dobro je rješenje i osvježenje. Završni drmeš izveden je ujednačno. Skupina je plesno i glazbeno izuzetno točno fiksirana, a izvođači vrlo uživljeni. Bili su prekrasno obučeni i znalački su nosili različite tipove turopoljskih narodnih nošnji.

12. KUD „VELIKA MLAKA“, Velika Mlaka, djeca 7 – 12 godina
Naziv koreografije: Misečino zajdi za oblake (pjesme i plesovi Ogulinskog kraja)
Autor/ica koreografije: Ana Marija Žugaj
Autor/ica glazbene obrade: Nikola Biondić
Voditelj/ica skupine: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica pjevanja: Ana Marija Žugaj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Nikola Biondić
Garderobijer/ka: Ana Marija Žugaj
Sve segmente koje stručno procjenjujem u ovoj izvedi su bili na visokoj razini. Lijepi i točan pjev.
Ujednačeni i točni koraci, dobra tempa, usklađeno kretanje na sceni te dobro pogođena dinamika
scenskog prikaza. Narodno ruho odabrano u skladu s prikazanom krajevnom tradicijom.

13.KUD „ŠČITARJEVO“, Ščitarjevo, djeca 7 – 10 godina
Naziv koreografije: Erbe rečke (Slavonija)
Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Vlatka Antolović
Voditelj/ica skupine: Snježana Pastuović
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Pastuović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Branka Tretinjak
U ovoj izvedbi vidjeli smo uz uvodnu igru biranja Erberčeke i nekoliko slavonskih plesova. Tape,
Dere, Ćire i Mista. U nekim plesno manje zahtjevnijim dijelovima plesova djeca su bila ujednačena ali
kad je trebalo izvesti korak u ritmu Ta ta-te s vertikalnim pomacima vidjela se plesna neusklađenost.
Scenska kompozicija je dinamički dobro postavljena i sam kraj atraktivan no više pozornosti
posveti plesnoj ujednačenosti i primjerenosti izbora građe. Djeca mogu izvesti ujednačeni poklon i bez pomoći tamburaša.

14.KUD „NOVA ZORA“, Donja Lomnica, djeca 8 –13 godina
Naziv koreografije: Djevojčica kolo vodi (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Željko Grozaj, prof.
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Grozaj, prof.
Garderobijer/ka: Lidija Deverić
Uvodno šetano kolo Djevojčica kolo vodi izvedeno je baš kako treba. Skladno u koraku i kretanju po prostoru. U plesu Lepa Mara kolo vodi „titrice“ nisu bile usklađene. U drmešu (Stric je Jura) vidjeli smo točan plesni obrazac i manje više skladnu izvedbu. Kod djece na polukrugu uočio sam popriličan nesklad u koraku. Duljina trajanja prikaza po mjeri.

15.KUD „GRADIĆI“, Gradići, djeca 8 – 14 godina
Naziv koreografije: Al je lipo naše kolo malo (Slavonija)
Autor/ica koreografije: Blaženka Smolković
Autor/ica glazbene obrade: Domagoj Tafra
Voditelj/ica skupine: Blaženka Smolković
Voditelj/ica pjevanja: Blaženka Smolković
Voditelj/ica glazbenog sastava: Domagoj Tafra
Garderobijer/ka: Blaženka Smolković
Uvodni ples Jaši baba Dorata izvedeno je ujednačeno i raspjevano. Zatim smo vidjeli slavonsko kolo u
kojemu valja pohvaliti autorici što je izabrala tekstove bećaraca primjerene djeci. Obrazac Drmeša
podosta djece nije savladalo. Pri tom mislim na izvođenje u trokoraku i sukladnim vertikalnim
pomacima tijela. Kolo je ipak malo predugo trajalo. Potom su nam tri djevojčice sigurno jednoglasno
otpjevale pjesmu nas četiri ko četiri kralja (četvrta se razboljela) ali to nije imalo negativan utjecaj na
izvedbu. Zatim smo vidjeli dvije inačice plesa Tape i to je bilo ujednačeno izvedeno. Dječak i
djevojčica su nam na početku točno otpjevali pjesmu Ja imado jedno tele da bi se u narednim kiticama
došlo do nesigurnosti u tom pogledu.

16.FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 10 – 14 godina
Naziv koreografije: Judica se šeće (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Ljiljana Rak
Autori/ice glazbene obrade: Ksenija Lučan i Dražen Lučan
Voditelji/ice skupine:Ksenija Lučan i Ljiljana Rak
Voditelj/ica pjevanja: Ksenija Lučan
Voditelj/ica glazbenog sastava: Dražen Lučan
Garderobijer/ka: Ljiljana Rak
Uvodno pjesmu Judica se šeće su započela tri dječaka i to je lijepo zvučalo. Potom su nastavile cure uz izvedbu šetanog koraka. Svi zajedno su otplesali dva drmeša etnokoreološki ispravan obrazac ali podosta neujednačeno. U prvom drmešu udarce nogama o pod i šetni korak treba ujednačiti. U drugom drmešu su izbacivanje nogu točnije fiksirati i ujednačiti. Izostale su i stilske karakteristike Drmeša.

17. KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 7 – 13 godina
Naziv koreografije: Alaj ću se naigrati (Vinkovački kraj)
Autor/ica koreografije: Snježana Pastuović
Autor/ica glazbene obrade: Tomislav Mlinarić
Voditelj/ica skupine: Snježana Pastuović
Voditelj/ica pjevanja: Snježana Pastuović
Voditelj/ica glazbenog sastava: Tomislav Mlinarić
Garderobijer/ka: Snježana Pastuović
Točka je započela s prigodnom pjesmicom i igrom „ribice“. Plesovi Girgigina i Jule izvedeni su je
skladno i ujednačeno. U plesovima Opa, cupa, Ajd na livo i Lenka prvi dio je bio ujednačen , a u
drugom dijelu gdje se trebalo plesati u vertikalnim titrajima povremeno se vidjela neujedanačenost.
U završnom lančanom plesu lijepo su se uplitali i rasplitali i još efektnije završili. Slušali smo lijepo i
točno jednoglasje i osjetili dobru atmosferu na sceni.

18. KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 11 – 14 godina
Naziv koreografije: Djevojčica kolo vodi (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Franciska Štarkelj
Autor/ica glazbene obrade: Franciska Štarkelj
Voditelj/ica skupine: Franciska Štarkelj
Voditelj/ica pjevanja: Franciska Štarkelj
Voditelj/ica glazbenog sastava: Vladimir Štarkelj
Garderobijer/ka: Franciska Štarkelj
Standardna koreografska potka i sklad na sceni. Vidjelo se da djeca vladaju šimi pokretom
neophodnim za uspješno plesanje polke. Drmeš ujednačen ali i tu ima prostora za jačanje stilskih
akcenata. Primjereno i ujednačeno stilski nedorečeno.

19. KUD „Veleševec“, Veleševec, djeca 8 – 14 godina
Naziv koreografije: Ide maca oko tebe (izvorni folklor Veleševca)
Autor/ica izvedbe: Jagica Pokas
Autor/ica glazbene obrade: Ivica Šterc
Voditelj/ica skupine: Jagica Pokas
Voditelj/ica pjevanja: Jagica Pokas
Voditelj/ica glazbenog sastava: Ivica Šterc
Garderobijer/ka: vlastite narodne nošnje
Na početku je izvedena govorkalica ali nažalost malo toga sam čuo što je „glumac“ govorio. Treba
glasnije izgovarati riječi. U igri Škanjec, vidjeli smo sve aktere – šknjaca, kvočku i piliće ali nismo
osjetili dah i temperament igre. Sve je bilo podosta predvidivo. U igri Ide maca oko tebe izostala je
dramatika – iščekivanje jer je sudjelovanje samo nekolicina djece (premalo djece). No, zato su djeca
vrlo životno izvela svoje narodne plesove Jagle, Milicu i Repu. U koraku i stilu bili su potpuno
vjerodostojni. Pjevanje postarijih tamburaša za vrijeme izvedbe plesa Repa bilo je nepotrebno i
neprimjereno makar su to oni točno izveli. Da su kojim slučajem tamburaši bili u dobi izvođača na
sceni onda bi to bilo prihvatljivo. Nošnje, prekrasne.

20. OGRANAK SELJAČKE SLOGE BUŠEVEC, djeca 12 – 14 godina
Naziv koreografije: Kolovođo de kolo povedi (pjesme i plesovi Baranje)
Autor/ica koreografije: Maja Kovačević
Autor/ica glazbene obrade: Zoran Jakunić
Voditelj/ica skupine:Maja Kovačević
Voditelj/ica pjevanja: Bojan Pogrmilović
Voditelji/ice glazbenog sastava: Zoran Jakunić i Mario Sorić
Podosta ambiciozna koreografija i izbor vokalno plesne građe. Na početku smo slušali svirku gajdaša i
djevojačku izvedbu pjesme Ej, pletenice. Tonalitet nije bio primjeren djevojkama koje nisu
mogle sigurno i čisto otpjevati najviše tonove. U izvedbe plesa Jabučice izvođači su bili ujednačeni ali
bez stilskog akcenta koji podrazumijeva sitne ali čvrst vertikalne titraje. U šokačkom kolu treba obratiti
pozornost na figurativnu točnost predložaka koji su bili podosta površno prezentirani. No, izvođači su i
pri tom bili ujednačeni. Ukratko, ujednačeno u koraku i scenskom pozicioniranju ali stilski nedorečeno.
Vjerujem da će s vremenom izvođači usvojiti sve potrebne detalje i da će ova izvedba biti puno zrelija.

21. KUD „DUČEC“, Mraclin, djeca 11 – 14 godina
Naziv koreografije: Djevojčica kolo vodi (Turopolje)
Autor/ica koreografije: Dejan Pilatuš
Autor/ica glazbene obrade: Željko Kravaršćan
Voditelj/ica skupine: Dejan Pilatuš
Voditelj/ica pjevanja: Antun Kottek
Voditelj/ica glazbenog sastava: Željko Kravaršćan
Garderobijer/ka: Marica Cvetnić
Djeca su bila uigrana i ujednačena. Čak su četiri dječaka vrlo lijepo izveli turski marš. Polka i Drmeš
„kak treba biti“. Pozicije točne u prostoru scene. Djevojčici kojoj je pala podsuknja treba
sugerirati, da ako se to ponovi, istu podigne i iznese sa scene, a ne da je baci iza leđa.

Temelj stava organizatora da izbor pet najuspješnijih izvršim od skupina čija je izvedba trajala
do 5.30, predlažem slijedeće skupine:
1. KUD „VELIKA MLAKA“, Velika Mlaka, djeca 7 – 12 godina
Misečino zajdi za oblake (pjesme i plesovi Ogulinskog kraja)
2. KUD „ČIČE“, Novo Čiče, djeca 7 – 13 godina
Alaj ću se naigrati (Vinkovački kraj)
3. KUD „MIČEVEC“, Mičevec, djeca 11 – 14 godina
Djevojčica kolo vodi (Turopolje)
4. FA „ŠILJAKOVINA“, Šiljakovina, djeca 4 – 9 godina
Komar z muhom pleše (Hrvatsko Zagorje)
5. KUD „Veleševec“, Veleševec, djeca 8 – 14 godina
Ide maca oko tebe (izvorni folklor Veleševca)