Stručno izvješće o nastupu dječjeg folklornog ansambla KUD-a Dragutin Domjanić,
održanog 5.05.2019. s početkom u 17.00, u Vugrovcu

 

Eto me opet, po peti puta u Vugrovcu u svojstvu člana stručne komisije za procjenu kvalitete nastupa (ples i koreografija) dječje folklorne skupine KUD-a Dragutin Domjanić i ništa se bitno za to vrijeme nije promijenilo. Dvorana ispunjena, publika raspoložena i snažnim je pljeskom podržavala mlade izvođače. Djeca izvođači bili su veseli i dobro pripremljeni za nastup. Stručna komisija je imala sve uvjete za nesmetano praćenje programa. Domaćini su za nas pripremili izvrsne domaće kolače i napitke. Moram kazati da sam jedino ja sve to obilato konzumirao dok su ostali članovi stručne komisije bili vrlo suzdržani i skoro pa ništa. Kam taj svet ide. U prošlom izvješću naveo sam da se za vrijeme izvedbe programa NE izvodi konferansa. Sve što se ima kazati, kaže se prije početka programa i zatim izvede program u minimalnom trajanja od 45 minuta. Jer i to je jedna od bitnih kvaliteta koje ansambl treba ostvariti. Makar ovom prilikom najave nisu trajale dugo ali pravila su pravila.
Program su izvele tri skupine raspoređene prema dobi: najmlađa, srednja i najstarija skupina. U svakoj je po mojoj procjeni bilo 17 djece, ukupno 51 mladi izvođač od toga 6 dječaka. Svirala su dva tamburaška sastava mlađi (7 svirača) i stariji (7 svirača) ukupno 14 svirača. Sveukupno 65 izvođača. To je u današnje vrijeme respektabilan broj djece i Društvo zaslužuje sve pohvale, a i voditelji, koji su ih uspjeli animirati i zadržati u svijetu folklora. Izvedene su tri praizvedbene koreografije koje ću i posebno analizirati dok sam ostale opservirao kroz proteklo vrijeme Program je trajao ukupno s najavama 60 minuta. Efektivno plesnog programa je bilo 50 minuta.
Sve tri skupine su dobro vođene. Djeca su bila ujednačena u pokretu i koraku, solidno se kretala u prostoru scene i donijela su nam vedrinu i dobro raspoloženje. Smatram da se u pojedinim plesnim zahtjevima otišlo iznad prosječne mogućnosti djece i tu bi svakako trebalo dati više prostora pedagoškim načelima.

1. HAJD’ NA LIVO– pjesme i plesovi Slavonije – PRAIZVEDBA
– voditelj plesa i koreograf: Dražen Zovko
– voditelj pjevanja: Viktor Brezak
– voditelj tamburaša: Danijel Pavlović
– glazbena obrad: Marijan Sivoš
Vidjeli smo jednu klasičnu folklornu koreografiju slavonskih plesova bez značajnije koreografske ambicije. Sve je manje više izvedeno po obodu kružnice (u kolu) što jest autentična formacija ali na reproduktivnoj folklornoj sceni i nije baš najbolje rješenje. Publika gleda izvođače u leđa i nema prilike za interakciju s njima što je vrlo bitno. Plesovi su izvedeni su u skladu s izvornim predlošcima i to vrlo ujednačeno. U pojedinom plesovi izvođeni visokim vertikalnim titrajima ( 2 dio plesa Ajd na livo, poskočni korak u Kolu) što nije stilsko obilježje slavonskog plesnog folklora. Slavonsko kolo ima svojoj logičan slijed započinje s pjesmom i šetanim korakom da bi se kasnije razvijale određene plesne figure i narodnu logiku bi trebalo poštivati. Slavonski drmeš je izveden ujednačeno i stilski korektno. Potom su uslijedili plesovi Šmit i Nebesko po meni je to bilo previše i nije se došlo do očekivane kulminacije za završetak. Možda bi bilo bolje da su izvedeni prije Slavonskog kola ili ispušteni.

2. PRVO LETO SLUŽIL JESAM
– pjesme i plesovi iz Bilogore
-voditelj plesa i koreograf: Dražen Zovko
-voditelj pjevanja: Viktor Brezak
-voditelj tamburaša i glazbena obrada: Danijel Pavlović

3. ŠAP, ŠAP – PRAIZVEDBA
Dječje igre s pjevanjem iz Slavonije
-Voditeljica skupine i koreograf: Snježana Fišter
-voditelj tamburaša: Danijel Pavlović
Uvodno dječja igra s pjevanjem Ide vlak teretnjak izvedena je ipak malo presporo i nije mi izgledalo kao imitacija kretanja vlaka u punom pogonu. Za kvalitetnu izvedbu u formaciji kolone djeca trebaju umjeti koračati istom nogom, u suprotnom „vlakić neće daleko dogurati“. Izvedba igre Lončića je bila nadahnuta i donijela je onu supstancu koju nazivamo – dječje. U izvedbi dječje igre s pjevanjem Oj, ptičice lastavčice nakon okreta treba izvesti i pljesak jer to je sastavni plesni element igre. U izvedbi dječje igre s pjevanjem Šap, šap opet smo vidjeli potrebni temperament i životnost. U završnoj dječjoj igri imitacije Ja sam momak siromah trebalo je bolje uvježbati skočni korak i ipak malo brže sve to izvesti. Primjeren izbor folklorne građe ali više pažnje posvetiti izboru ispravnog tempa i energičnijim „pokretima i koracima“.

4. AJD IDEMO K SAVE VOD – pjesme i plesovi Posavine
-voditelj plesa i koreograf: Dražen Zovko
-voditelj pjevanja: Viktor Brezak
-voditelj tamburaša: Danijel Pavlović

5. BRALA SAM ŽITO – dječje igre i plesovi Podravine
-voditelj plesa i koreograf: Dražen Zovko
-voditelj pjevanja: Viktor Brezak
-voditelj tamburaša i glazbena obrada: Danijel Pavlović

6. TAMBURAŠKI INTERMEZO
-voditelj tamburaša i glazbena obrada: Danijel Pavlović

7. NAŠE KOLO VELIKO – dječje igre iz Zagorja

8. SESVETSKO PRIGORJE –pjesme i plesovi Sesvetskog prigorja
-voditelj plesa i koreograf: Dražen Zovko
– koreograf: Branimir Milas
-voditelj pjevanja: Viktor Brezak
-voditelj tamburaša i glazbena obrada: Danijel Pavlović
Djevojačka plesačka ekipa ujednačeno je izvela narodne plesove sesvetskog kraja pri čemu su i stilski bili vrlo dojmljivi. Atmosfera na pozornici je bila puna smješka i energije i vidi se da je izvođačice „domaće“ dobrano inspiriralo. Koreografija je postavljena u skladu s „izvornim“ formacijama, a scenske slike su bile primjerene svakom plesu. Možda je ipak trebalo ostvariti malo više gradacije u tempima. Tijekom cijele izvedbe tempo je bio jednoliko temperamentan. Ipak, 9 i pol minuta je predugo trajanje za folklornu koreografiju i svakako bi je bilo poželjno skratiti.

Dječja folklorna skupina KUD – a Dragutin Domjanić može i nadalje zadržati status Dječji folklorni ansambl.