Stručni izvještaj o nastupu ZFA dr. Ivana Ivančana, održanom 22.05. 2017. s početkom u 19.30 u Kazalištu Komedija

 

Program je izvelo: 31 plesačica, 18 plesača i 15 svirača. Prvi dio programa trajao je 57, a drugi 54 minute. Ukupno 111 minuta. Ispunjeno je bilo dvije trećine gledališta. Program nije imao najavu(e). Posebnost ovog programa je sudjelovanje „novih momčića“ koji su plesnom tehnikom, a poglavito scenskim držanjem osvježili cijeli koncert. Stručna komisija je imala sve uvjete za nesmetano praćenje programa.

Ples i stil
Izvođači su gledajući u cjelini bili uigrani i ujednačeni u plesu, u prostoru su se točno pozicionirali i osjetila se snažna međusobna sinergija izvođača. Koreografske zahtjeve su u cijelosti realizirali, a poneke imitacije i individualne uloge nadahnuto su prezentirali. Stilske plesne pretvorbe su bile vjerodostojne. Neki detalji. U ražanačkom kolu trebao je biti čvršći dinarski stas, a u „stupačkom koraku“ udarce obim nogama o pod treba izvesti u točnom ritmičkom obrascu. Sa zadnjim udarcem se kasnilo. U izvedbi plesova podravskih Hrvata nedostajalo je žestine u udarcima ruku po sarama.

Vrsnoća koreografija
Većina izvedenih koreografije spada u sam vrh hrvatskog koreografskog stvaralaštva. I tu se nema što više kazati. Premijerna koreografija „Pivaj sine da hrvati žive“ predstavila nam je fragmente koncertnog programa „Pivaj sine da Hrvati žive izvedenog 2012.). Koreografski je to pismeno postavljeno no u pojedinim segmentima izvedbe odstupaju od ustaljenih načela. Primjerice bunjevačka nošnja ili nošnja Boke Kotorske i ost. u izvedbi janjevačkog kola ne djeluje vjerodostojno čak što više. U ovakvoj scenskoj postavi pristalica sam da se svaki ples ili solistička pjesma izvodi isključivo u nošnji dotičnog kraja. Točka je naoko dugačka 14, 50 ali je podosta zanimljivo osmišljena i interesantna.

Koncepcija i zahtjevnost programa
Program je izveden u klasičnoj folklornoj postavi i formi s dobrom dinamičkom progresijom od početka prema kraju. Program je bio vrlo raznolik i interesantan. Vrlo kompleksna koreografska rješenja, različitost plesnih stilova i brojne plesne fakture, figure i improvizacije stavljaju ovaj program u najvišu kategoriju zahtjevnosti.

Umjetnički dojam
Ansambl je pokazao visoki izvođački domet i održao svoj prepoznatljiv umjetnički izričaj, a ovom prilikom je i oplemenjen energijom mladih plesača i plesačica.

PROGRAM

1. PIVAJ SINE DA HRVATI ŽIVE
(splet pjesama i plesova Hrvata iz „stare“
dijaspore)
Koreografija: Stjepan Perko
Glazbena obrada: Marko First

2. PREKO DRAVE
(pjesme i plesovi podravskih Hrvata iz Mađarske)
Koreografija: Ivan A.Ivančan
Glazbena obrada: Marijan Makar

3. KOLO IZ RAŽANCA
Koreografija i glazba: dr.sc.Ivan Ivančan

4. KAD TE MOJI SVATOVI PROBUDE
(fragment Baranjskog svadbenog običaja)
koreografija: dr.sc. Ivan Ivančan
glazbena obrada: Marijan Makar

5. DEVETSTOPETNAJSTO LETO
Glazbena obrada: Siniša Leopold

6. IDEJU REGRUTI
(pjesme i plesovi Međimurja)
koreografija: dr.sc. Ivan Ivančan
glazbena obrada: Siniša Leopold

 

 

1. KOLOVOĐO DIKO NAŠA
(pjesme i plesovi Hrvata iz Boke Kotorske)
Koreografija: Andrija Ivančan
Glazbena obrada: Marijan Makar

2. ŽENINA VOLJA
(pjesme i plesovi Posavine)
koreografija: dr.sc. Ivan Ivančan
glazbena obrada: Marijan Makar

3. DALMATINSKO KOLO – POSKOČICA
koreografija i glazba: dr.sc. Ivan Ivančan

4. ZAGORSKI DRMEŠARI
(pjesme i plesovi Hrvatskog zagorja)
koreografija: dr. sc. Ivan Ivančan
glazbena obrada: Marijan Makar

5. ČIKA MARKO IZ TAVANKUTA
(hommage a Marko Benić)
Priredio: Marijan Makar

6. SJEĆANJE NA PERU TUMBASA
(bunjevački motivi iz kajdanke Marijana
Makara)
glazbena obrada: Marijan Makar

7. KOLO IGRA, TAMBURICA SVIRA
(pjesme i plesovi Hrvata Bunjevaca)
koreografija: Andrija Ivančan
glazbena obrada: Marijan Maka