Zagreb, 14.6.2016.

Stručni izvještaj o nastupu dječjeg folklornog ansambla HKUD-a Željezničar, održanom 11.06.2016. s početkom u 19.30 sati
 

U izvedbi programa sudjelovalo je 31 dijete – izvođač/ica i 14 svirača – tamburaša. Djeca su bila raspoređena u dvije skupine prema dobnom uzrastu. Program je trajao 53 minute. Izvedena su 2 kraća scenska prikaza i dvije koreografije prezentirane kao praizvedbe koje ću i posebno, ukratko prokomentirati. Uz to izvedeno je još 6 koreografija i jedan glazbeni intermeco. Gledalište je bilo ispunjeno. Stručna komisija je imala sve uvjete za nesmetano praćenje programa.

1. Bunjevačke kraljice – običaj koji su djevojčice izvodile za duhove (praizvedba)
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada:Marko Robinić
Scenski korektno i etnološki vjerodostojno. Ipak, cijeli tijek ophoda je bio preozbiljan za izvođačice (djevojčice te dobi) jer u takvim prilikama bilo je veselih, obrednih i svađalačkih trenutaka. Trebalo smo vidjeti i ponešto od toga.

2. Igrala bi sama al mi neda mama – bunjevacka trojka (praizvedba)
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada:Marko Robinić
Dječak i dvije djevojčice prezentirale su ples Igra bi dere, ali i nekoliko elemenata i figura iz bunjevačkog momačko nadigravanja. Dječak je vrlo talentiran i biti će kad poraste dobar izvođač bunjevačkih plesova. U soliranju dječaka uvrštena je i jedna dobro poznata improvizacija. Nepotrebno, obzirom na bezbroj muških improvizacija. Figura lasta također mi ne spada u tu priču. Atraktivna scenska sličica

3. Mali gizdelin – dječje igre, pjesme i plesovi Splita i Kaštela
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada:Marko Robinić
Uvježbano i razigrano. Homogeno kretanje u prostoru i točno postavljanje na zadane formacije.

4. Brojalica iz Dugopolja
Četiri djevojčice su se kroz nekoliko govorkalica-svađalica zaigrale na sceni. Prvo su se njih tri malo razbrojile, a četvrtu koja je lijepo pjevala malo izogovarale. Kako je to i čest slučaj. Kratki i osmišljeni etnoteatrić.

5. Manfrina- gradski ples s otoka Lošinja
Koreografija: Vesna Robinić
Glazbenaobrada: Marko Robinić
Korektno otplesano i izvedeno. U stilu i držanju posvetiti više pozornosti pa će biti uzvišenija predstava mediterana. Ustvari, možda je najbolje to oslikala djevojčica koja je imala prevelik šešir i tijekom izvedbe nikako da ga konačno namjesti. Tako bismo rekli i za cijelu izvedbu. Upamtio sam prvi plesni par, najviši i vjerojatno najstariji, oni su to stilski izvodili kako treba.

6. Da znaš čoro – dječje igre, pjesme i plesovi Slavonije
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada: Marko Robinić
Primjereno, veselo i razigrano.

7. Ti Marička tancaj– pjesme i plesovi Gorskog kotara
Koreografija: Marko Robinić
Glazbena obrada: Marko Robinić
Ujednačenost u koraku i uigrano kretanje po sceni. Dobra atmosferu i stilska ujednačenost.

8. Lepi moj vrtić – dječje igre, pjesme i plesovi Međimurja
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada: Marko Robinić
Sve što su trebala, djeca su izvrsno izvela i natopila dobrim raspoloženjem.

9. Dorica pleše – pjesme i plesovi Zagorja
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada: Nikola Tuškan
I u ovoj točki vidio sam ujednačenost u koraku i točno kretanje i pozicioniranje na sceni. U plesu Jelica kolce vodila trebalo bi utvrditi da li se udara o pod objema nogama ili ne.

10. Sjedi Ježo – glazbeni intermezzo
Glazbena obrada: PetarVarga

11. Eketepekete – dječjeigre, brojalice, pjesme i plesovi Moslavine – praizvedba
Koreografija: Katarina Horvatović
Glazbena obrada: Marko Robinić
U cijelom programu ova koreografija mi je naj – uživljenije – nadahnutije izvedena. Svi izvođači su bili dobro raspoloženi, kako da su čuvali snagu za završnu točku. Koreografija je dobro vođena u prostoru i vremenu, sa zanimljivim scenskim rješenjima i korištenjem dječjih tradicijskih instrumenata. Drmeš treba točnije uskladiti sa izvornim predloškom.

Ansambl nam je izveo raznoliki program po koreografskom sadržaju i zastupljenosti etno regija. Vidjeli smo i maštovite scenske sličice. Koreografije pismene, i primjerene dobnim skupinama djece. Izvedbe djece mlađeg uzrasta bile su nešto uspješnije. Temeljem duljine trajanja i kvalitete izvedbe ansambl može i nadalje zadržati status dječji folklorni ansambl.