Zagreb 10.5.2018.

Stručno izvješće o nastupu dječjeg folklornog ansambla „IVAN GORAN KOVAČIĆ“ u sklopu 41.smotre folklornog amaterizma Grada Zagreba,
održanom 5.5.2018. s početkom u 19.30 , u KUC Travno, Božidara Magovca 1

 

Program je izvelo 70 djece izvođača, podijeljenih u četiri starosne skupine i 26 glazbenika, u trajanju 57 minuta. Od toga 49 minuta plesno glazbeni program, 5 minuta glazbeni intermecu i završna pjesma 3 minute. Ansambl je u program, uvrstio i četiri nove praizvedbe. Program je tekao bez zastoja.

Voditeljice dječjih skupina su Irena Lacić i Anita Huđek; voditelj pjevanja Tomislav Habulin; voditelj orkestra Mario Pleše. Garderobijeri Lucija Novosel i Filip Jovičić. Predsjednik ansambla Danijel Vukobrat.

Izbor folklorne građe je bio primjeren i ispravan, prema dobi djece. Najstarijima primjereni narodni plesovi, mlađima dječji folklor.

Starija dječja skupina
Ujednačena i uigrana u koraku, pokretu i plesu. Lijepog scenskog držanja i ponašanja.

Dvije mlađe dobne skupine izvodile su koreografije temeljene na dječjem folkloru i mogu kazati da su svojim nastupom, izvedbom i ponašanjem u prostoru scene bili izvrsni. Šteta što njihove izvedbe nisu bile praćene dijelom i na dječjim tradicijskim instrumentima

Najmlađi, lijepi i simpatični još uvijek nisu sazrjeli za scensko izvođenje programa pred ocjenjivačkim sudom. Ali svakako ih treba podržati i prepustiti njihovom nesputanom izričaju.

Uvrštena folklorna građa prikazana je u autentičnom ili estetiziranom obliku u skladu s krajevnim tradicijama.

Koreografije su u reproduktivnom smislu dobro postavljene, imaju glavu ili rep no mišljenja sam da u tom pogledu ima prostora za napredak poglavito u iznošenju svježih folklornih motiva dječjeg i odraslog folklora te maštovitosti koreografskih rješenja.

Program je bio podosta složen i zahtjevan, raznolik u plesnim motivima i pokretima. Koncepcija standardna s vrlo dojmljivim završetkom kada svi izvođači pjevaju lijepu turopoljsku pjesmu „Lepu lafku noć“. Dvije koreografije međimurskog folklora u programu???

Dojam. Uživao sam gledajući program. Posebno me se dojmilo organizirano i točno kretanje djece po prostoru scene, pozicijama i crtežima te scensko držanje. Jedino me povremeni gromoglasni smijeh publike prenuo i potaknuo na oštrije promatranje događanja na sceni, misleći da propuštam nešto „smiješno“???

Kako sam većinu koreografija već stručno opservirao ovom prilikom ću se kratko osvrnuti na praizvedbe.

PROGRAM:

IGRAJTE NAM JAPA – praizvedba
Dječje igre s pjevanjem iz Međimurja
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Mario Pleše
Izbor klasičnih međimurskih plesova u kojima je trebalo pronaći (sadržaj, pokret, akcent) određeno nadahnuće za originalnu koreografsku potku. Koreografija je imala dva dinamička uspona od početka do plesa Idete na japa dimo pa zatim do završnog plesa Zginula je pikuša. Mislim da je ovaj prvi bio snažniji, a trebalo se po logici scenskog događanja to dogoditi na kraju.

KOLO, KOLO, BIT ĆE PIR – praizvedba
Dječje pjesme i plesovi s otoka Ugljana
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Matija Prigorac
Baš lijepo. Osjetio se okus „jadrana“ i cijela izvedba je odisala morem i svojevrsnom uzvišenom atmosferom. Kad se to dogodi onda se nema što napisati već samo pohvaliti. „Fina neka djeca“.

ENCI BENCI – praizvedba
Dječje igre s pjevanjem iz Turopolja
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Matija Prigorac
Koreografija – „radna“ – primjerena – i kao takva može biti u korisna u procesu scenske edukacije djece.

KUKUVAČA ZAKUKUJE
Pjesme i plesovi hrvatskog Zagorja
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Mario Pleše

HAJD POGODI TKO JE TO
Dječje igre, pjesme i plesovi Posavine
Koreografija: Irena Lacić
Glazbena obrada: Mario Pleše

MRKVICA, MRKVICA – praizvedba
Dječje igre i plesovi iz Jalžabeta
Koreografija: Anita Huđek
Tamburaški intermezzo

MEĐIMURSKI DEČJI SVATI
dječje igre s pjevanjem iz Međimurja
Koreografija: Morana Podnar
Glazbena obrada: Mario Pleše

BILARICE BILO BERU – praizvedba
Koreografija: Andrea Kager
Glazbena obrada: Mario Pleše
Do sada sam prokomentirao već nekoliko koreografskih inačica bilogorskog folklora navedene autorice ali kako je ovo naslovljeno kao praizvedba nekoliko riječi i ovom prilikom. Za vrijeme uvodnih obrednih pjesama, djevojčice su svojim pokretom korakom i kretanjem po sceni uspjele dočarati potrebnu dramatiku. U plesu Skupljajte se djevojčice nisam vidio osnovni korak i nadam se da ću to dočekati u jednoj od budućih inačica. Ples Taraban izveden je razigrano kako treba i biti, ali mišljenja sam da bi izvedba bila još efektnija da se izvodi na polukrugu čime bi se mogla istaknuti i uloga zadnjeg plesača(keca). Isto to se trebalo dogoditi u Nijemom kolu koje je korakom točno izvedeno ali možda se dinamika ubrzanja i usporenja odvijala prebrzo tako da nismo osjetili obrednu notu tog kola. Ples Kozatuš (šteta što su ga izvela na početku samo dva dječaka) i Dudaška kara izvedeni su ujednačeno na lijepo zamišljenim scenskim pozicijama..

LEPU LAFKU NOĆ
Pjesma iz Donje Lomnice
Vokalna obrada: Tomislav Habulin
Glazbena obrada: Matija Prigorac

Temeljem propisanih kriterija i kvalitete izvedbe programa, ansambl i nadalje može zadržati status DJEČJI FOLKLORNI ANSAMBL.