Stručno izvješće o nastupu Dječjeg folklornog ansambla FA SKUD-a Ivan Goran Kovačić,

19. 05. 2024. u 19.00, u kazalištu Kerempuh

 

Članove stručne komisije nitko nije dočekao, a niti obavijestio, a niti su označena bila mjesta u gledalištu za komisiju. Zar je teško organizatoru bilo odrediti osobu koja bi nas sačekala i uputila. Pola minute posla. No sve je sretno završilo.

Ansambl je program izvodio u tri skupine raspoređene prema dobi. Sudjelovalo je 64 ( 55 djevojčica i 9 dječaka) izvođača na sceni, 14 glazbenika/ica (9 momaka i pet djevojaka) te 4 tamburaša početnika. Ukupno 82 izvođača. Program je trajao u kontinuitetu 62 minute. Izvedeno je 7 folklornih koreografija, 2 glazbena intermeca i jedna vokalna izvedba. Gledalište u parteru bilo je popunjeno dok je balkon bio polovični ispunjen. Publika je bila vrlo motivirajuća za izvođače. Aplauzu nikad kraja.

Vodstvo dječjeg folklornog ansambla:
Voditelji:
Irena Rimac
Matija Čabrajec
Voditelj dječjeg orkestra:
Goran Hlebec
Garderobijeri:
Barbara Matijašec
David Šimunović

Koreografije
Koreografije su primjerene dobnim uzrastima djece što je najznačajnije kad se radi o djeci. Mlađima igre – starijima plesovi. Koreografski crteži i plesne figure su u skladu s izvornim predlošcima. Rekli bismo kvalitetna reprodukcija. Valja naglasiti i programsko postignuće, a to je uvrštavanje folklora iz svih glavnih etnoregija Hrvatske.
Nekoliko sugestija.
Bizovački folklor. Piše u programu dječje pjesme i plesovi. Nisam vidio niti jedan dječji ples, a niti čuo pjesmu. Gledali smo djecu koja izvode plesove i pjesme odraslih. U dječjoj igri s pjevanjem Konac figura provlačenja djece ispod ruku nije točna, a mišljenja sam kako bi se ipak trebali držati originala. Sudjelovanje djevojčica u toj dobi u igri Ala na ‘rpu smatram nepriličnim. U programu kod Bilarice bilo peru piše dječje igre s pjevanjem iz Bilogore, nisam vidio niti jednu dječju igru s pjevanjem. Ples Skupljate se djevojčice po mojim spoznajama odvija se u drugačijem plesnom koraku. U B dijelu plesa Šroteš zadnja dva takta se trebaju izvesti uz trešnju tijela. Kako nisam vidio da se na pjesmu Trlja i pleše bilo bi opće korisno ako autor koreografije može navesti gdje je to zapisao ili gdje je objavljen zapis.

Izvedbe
U svim izvedbama, mlađi – stariji, kretali su se organizirano po sceni. Prostorne formacije i zadane pozicije su se odlično pokrivale. U koraku i pokretu su bili ujednačeni. Detalj na koji svakako valja obratiti pozornost, a to je da poskočne i slične korake djeca u koreografijama dječjeg folklora ne trebaju plesati čvrsto s vertikalom drmeša već opušteno i dječje razigrano. U izvedbama stil plesa je manje više pogođen prema krajevnim karakteristikama. U ličkom folkloru najuspješnije. Utisak je kako su izvedbe ipak bile nešto suspregnute možda zbog zahtjevanosti programa, izmjene nošnji ili treme.
Na kraju koncerta uručeni su buketi cvijeća djeci koja od iduće godine nastavljaju svoje folkloraške aktivnosti u odraslom ansamblu.

Program:
1. I JA JESAM POSAVAČKO DETE
Posavina
Glazbena obrada: Goran Hlebec

2. MOJE LANE IDE U BOSTANE
Dječje pjesme i plesovi Bizovca
Koreografija: Krunoslav Šokac
Glazbena obrada: Duško Topić

3. KOLO, KOLO, BIT ĆE PIR
Dječje pjesme i plesovi s otoka Ugljana
Koreografija: Irena Rimac
Glazbena obrada: Mario Pleše

4. ALA NA ‘RPU
Dječje igre, pjesme i plesovi Like
Koreografija: Matija Čabrajec

5. KOLO IZ REMETA I LAŠĆINSKA POLKA
Glazbena obrada: Goran Hlebec

6. BILARICE BILO BERU
Dječje igre s pjevanjem iz Bilogore
Koreografija: Andrea Kager
Glazbena obrada: Mario Pleše

7. KUKUVAČA ZAKUKUJE
Dječje pjesme i plesovi Hrvatskog Zagorja
Koreografija: Irena Rimac

8. STARO SITO
KOLO, KOLO BIT ĆE PIR
JA POSIJAH REPU
Glazbena obrada: Goran Hlebec

9. MEĐIMURSKI DEČJI SVATI
Dječje igre s pjevanjem iz Međimurja
Koreografija: Morana Podnar
Glazbena obrada: Mario Pleše

10. TAK VELIJU STARA MAMA – PREMIJERA
Dječje pjesme i plesovi Međimurja
Koreografija: Matija Čabrajec
Glazbena obrada: Matija Frdelja