Zagreb, 12.06.2019.

Stručno izvješće o nastupu folklornog ansambla dr. Ivana Ivančana,
10.06.2019. s početkom u 19.30, u Domu HV “Zvonimir”

U program je sudjelovalo 46 plesča/ica (33 djevojke i 13 momaka) i 13 glazbenika/ica. Izvedeno je 11 folklornih koreografija, 3 vokalne izvedbe i 1 tamburaški intermezzo, ukupnog trajanja 120 minuta. Gledalište je bilo ispunjeno, a nazočni su gromoglasnim aplauzom podržali izvođače. Neposredno prije početka koncerta gosp. Janjatović me je upozorio da je u pisanom programu ispušten navod – praizvedba – kod koreografije I. A. Ivančana „Da mi je znati..“ pjesme i plesovi Korčule.

Ples i stil
Svaka figura, korak, pokret, gesta i titraj dorađeni su izvedeni do najsitnijeg detalja rekli bi skoro do savršenstva. Pozicije i plesne formacije te scensko kretanje i ponašanje vođeno je filigranski precizno. Plesač Ivan Šintić moćno je izveo skokove u završnom plesu Dučec. U paru s I. A. Ivančanom izveli su vrlo dojmljivo uloge zastavničara u Pokupju. Kad bismo baš htjeli sitničariti onda bismo mogli navesti prespori tempo u bunjevačkom momačkom kolu gdje solist Ivan A. Ivančan nije mogao adekvatno „odgovoriti“ sa svojim solističkim plesnim improvizacijama.
Vrsnoća koreografija
Skoro sve koreografije spadaju u sam vrh hrvatskog koreografskog stvaralaštva.

Koncepcija i zahtjevnost programa
Raznoliko po krajevnim tradicijama, koreografskim sadržajima i obradama. Dva puta po sat vremena folklora i nije bilo dosadno. Od 11 folklornih koreografija, barem 8 spadaju u jedne od najzahtjevnijih u reproduktivnom folklornom stvaralaštvu.

Umjetnički dojam
Ansambl je ponovo pokazao svoju prepoznatljivu snažnu i moćnu izvođačku ekspresivnost a tu sam prepoznao i određenu plesačku i duhovnu zrelost neuobičajenu za tako mlade ljude. Da, ovom prilikom sam bio izuzetno, kao gledatelj, oduševljen. Možda jednako, kao i kad sam odgledao mitski koncert ovoga ansambla, 1984. godine po povratku s američke turneje. Jedini detalj koji je smetao, jest nedovoljno snažno ozvučenje pjevača i glazbenika.

Praizvedbene koreografije
Ljubavna romansa na korčulanski način. Harmonikaš je na početku prigodnom pjesmom najavio sadržaj koreografije i potom je „zaljubljeni“ plesni par započeo svoj ples uz pratnju ostalih. No, već u drugom plesu stopili su se s ostalim izvođačima i nisu se po ničem isticali do kraja. Po meni, njihovu romansu je trebalo više istaknuti i sadržajnije scenski razraditi. Izbor plesova je bio u tonu navedenog sadržaja. Izvedba ujednačena i stilski besprijekorna. Koreografija, u prostoru i vremenu skladna, u sklopu korčulanske folklorističke tradicije.

PROGRAM
1.dio

1. Volim gajde, neg’ tambure troje
(pjesme i plesovi iz Baranje)
Koreografija: Goran Knežević
Glazbena obrada: Zoran Jakunić

2. Aj sviraj Miko
Glazbena obrada: Marijan Makar
Scenski postav: Stjepan Perko

3. Sa šibenskih otoka
Koreografija i glazba: dr.sc.Ivan Ivančan

4. Na Hati
(pjesme I plesovi iz sjevernog Gradišća)
Koreografija: dr.sc.Ivan Ivančan
Gl.obrada: Marijan Makar

5. Jačke iz Gradišća
Glazbena obrada: Marijan Makar
Scenski postav: Stjepan Perko

6. 915.leto
Glazbena obrada: Siniša Leopold

7. Ideju regruti
(pjesme I plesovi iz Međimurja)
Koreografija: dr.sc Ivan Ivančan
Glazbena obrada: Siniša Leopold

8. Preko Drave
(plesovi Hrvata iz mađarske Podravine)
Koreografija: Ivan A. Ivančan
Glazbena obrada: Marijan Makar

9. Čika Marko u Tavankutu
Glazbena obrada: Marijan Makar

10. Kolo igra, tamburica svira
(pjesme I plesovi Hrvata Bunjevaca)
Koreografija: Andrija Ivančan
Glazbena obrada: Marijan Makar

2.dio

1. Ženina volja
(pjesme i plesovi iz Posavine)
Koreografija: dr. sc. Ivan Ivančan
Glazbena obrada: dr. sc. Ivan Ivančan, Marijan Makar

2.Dalmatinska poskočica
koreografija i glazba: dr.sc. Ivan Ivančan

3.Žito žela
(pjesme i plesovi Pokuplja)
koreografija: dr.sc. Ivan Ivančan
glazbena obrada: Marijan Makar

4.Da mi je znati
(pjesme i plesovi Korčule)
Koreografija: Ivan A.Ivančan
Gl.obrada: Marko First

5.Drava i Susedova Marica
Tekst: Drago Britvić
Glazba: Marijan Makar
Scenski postav: Andrija Ivančan

6.Podravski svati
koreografija: dr.sc.Ivan Ivančan
gl.obrada: dr.sc.Ivan Ivančan, Marijan Makar