Knjige

  • Knjiga Oj, mladosti, najmilije doba Ethno, 2020. GORNJA POSAVINA DRMEŠ (Trebrajevo Desno) DUČEC (Sunja i okolica, Martinska Ves Desna, Posavski Bregi) I JA JESAM POSAVAČKO DETE(Posavski Bregi) OJ, MLADOSTI (sunjska Posavina) PARAGLAIS (Posavski Bregi) PJEVANI DRMEŠ (Posavski Bregi) SUHI MOST (Posavski Bregi) KINETOGRAFSKI ZAPISI KALNIČKO PRIGORJE PINKI POLKA (Sveti Petar Orehovec) SITNA KIŠO, TI NE PADAJ NA ME (Sveti Petar Orehovec) ŠEPAVAC (Sveti Petar Orehovec) ŠIMI POLKA (Sveti Petar Orehovec) ŠUSTAR POLKA (Sveti Petar Orehovec) SAKI SVOJOJ (Sveti Petar Orehovec) KINETOGRAFSKI ZAPISI RESNIK I OKOLICA CIGANICA (Resnički Gaj) DRMEŠ(Resnik) KUREKOV DRMEŠ (Resnik) OJ,RUŽICE ŠIPKOVICE (Resnik) POLKA (Čulinec) ŠEMIČKA (Resnik) ZOBUNJKA (Resnik) KINETOGRAFSKI ZAPISI SESVETSKO PRIGORJE DRMEŠ (Žerjavinec) ŠEPAVA (Žerjavinec ŠIMI POLKA (Žerjavinec) TOMEKOVA POLKA (Žerjavinec) TROPAČA (Žerjavinec) KINETOGRAFSKI ZAPISI TUROPOLJE DRMEŠ (Mraclin) DRMEŠ (Buševec) DRMEŠ (Donja Lomnica) DUDAŠ (Donja Lomnica) DEVOJČICA KOLO VODI (Donja Lomnica) LEPA MARA KOLO VODI ( Buševec) MIGLEC (Donja Lomnica) POLKA (Donja Lomnica) STARO SITO (Donja Lomnica) TURSKI MARŠ (Donja Lomnica) KINETOGRAFSKI ZAPISI VRBOVEČKO PRIGORJE COPRNICA (Gradečki Pavlovec) DRMEŠ (Gradečki Pavlovec) HRVATSKI DRMEŠ (Gradečki Pavlovec) LERA (Gradečki Pavlovec) POD ŠKRILJAK (Brčevac) TI,TI,TI (Brčevac) VRAŽJA NEVOLJA(Gradečki Pavlovec) KINETOGRAFSKI ZAPISI VUKOMERIČKE GORICE DRMEŠ (Lukinić Brdo) OBERŠTAJER (Kravarsko) POLKA(Kravrasko) KINETOGRAFSKI ZAPISI ZAGORJE PODRAVSKO AJNZERICA ( CIPELICA (Donja Voća) ČARDAŠ (Stažnjevec) ČARDAŠ (Donja Voća) DVA KORAKA (Donja Voća) KOVAČKI PLES (Salinovec) MAZULJKA (Jalžabet) OJ, TI MOJ PAJDAŠ (Salinovec) PAJERIŠ (Ivanečki Vrhovec) POLKA (Salinovec) SWING (Vidovec ) STARA ŠIMI POLKA (Salinovec) STARI VALCER (Stažnjevec) ŠPIC POLKA (Bednjanska dolina) ŠVERC POLKA (Salinovec) TI MALA CRVENA (Jalžabet) TRI SU GRANE (Jalžabet) ZAGORSKI TANEC (Trnovec) KINETOGRAFSKI ZAPISI ZELINSKO PRIGORJE DEVOJČICA VODU GAZI (Psarjevo) DRMAŠČICA (Komin) DRMEŠ (Biškupec) GREZAČA (Orašje, Hrastje) KUŠNI ME DRAGA (Sv. Ivan Zelina) MILIČICA (Sv.Ivan Zelina) NOVONEŠKA POLKA (Sv.Ivan Zelina) TANCAJ,TANCAJ ČRNI KOS TRNINICA (Psarjevo Gornje) TROPAČA (Sv.Ivan Zelina) KINETOGRAFSKI ZAPISI
  • Knjiga-Drmeš, da !

    10.00  (75.35 kn)
    Iz recenzija Knjiga je vrijedan prilog plesnim istraživanjima i popularizaciji hrvatske plesne kulture, a s obzirom na aktivnosti Gorana Kneževića, njegov pedagoški rad s djecom, voditeljski i koreografski rad, uvjeren sam da će biti izvrstan temelj za osvajanje novih mladih generacija. Drmeš to svojim osobinama svakako zaslužuje i sigurno omogućuje i u budućnosti! dr. sc. Tvrtko Zebec Budući da se etnokoreologija uglavnom bavila istraživanjima plesa na određenim lokalitetima i zajednicama, krenuti tragom nekog plesa, dakle suprotnim putem, nije nimalo lak i jednostavan zadatak. Stoga je autor ove knjige malog formata, ali velikog značenja uložio puno truda i svog dugogodišnjeg iskustva plesača, voditelja, koreografa te sakupljača plesne građe na terenu kako bi svoje znanje prenio i podijelio sa svim štovateljima narodnog plesa. dr. sc. Iva Niemčić Sadržaj Predgovor Uvod Introduction Introducción O izboru i načinu izvođenja drmeša Opis inačica drmeša Bistranski drmeš Čučerski drmeš Drmeš iz Generalskog Stola Drmeš iz Kupinečkog Kraljevca Drmeš - hrvatsko kolo Drmeš - metlaš Drmeš - trepetaš Hrvatski drmeš Humski drmeš Igram pjevam, ne znam šta Kiša pada, neven vene Kriči, kriči tiček Molvarski drmeš Oj, mladosti Pokupski drmeš Samoborski drmeš Starinski drmeš Svetoivanjski drmeš Šestinski drmeš Tri jabuke, tri dunje Turopoljski drmeš Vukomerički drmeš Kinetografski opisi drmeša Bilješke o autoru Literatura
  • Knjiga-Naše kolo veliko

    20.00  (150.69 kn)
    Knjiga Naše kolo veliko Objelodanjena građa, izložena je na 300 stranica, birana prema principima izvornosti i arhaičnosti, te zastupljenosti svih krajeva naše države , predstavlja dio bogatog dječjeg stvaralaštva hrvatskog naroda 19. i 20 stoljeća. Potječe iz etnoloških i antropoloških studija vrsnih hrvatskih istraživača ( Franjo Kuhač, Vinko Žganec, Stjepan Stjepanov, Ivan Tomašić ) i bilježaka samog autora te kao takva predstavlja vrijedan prinos očuvanju hrvatske predajne baštine. Recezenti su prof. Maja Kožić i dr. Jerko Bezić. Prvi dio knjige sadrži dio autentičnog dječjeg stvaralaštva koje odnosi na brojalice ( 11 ), uspavanke (14 ), dječje pjesme ( 40 ) , dječje igre s pjevanjem ( 59 ). Uloga djece u vjerskim i svjetovnim predajnim običajima obrađena je u drugom dijelu knjige i to prema liturgijskom kalendaru ( sv. Barbara, sv. Nikola, sv. Lucija, Badnjak i Božić, sv. Tri kralja, Svijećnica, Poklade, Uskrsni blagdani, Zeleni Juraj, Križevo, Ivanje i Dodole ). Građa je prikazana kroz notne zapise, opise i fotografije. Knjiga je namijenjena ponajprije pedagoškim djelatnicima i stvarateljima vrtića i osnovnih škola ( glazbene i fizičke kulture, hrvatskog jezika ) koji objavljenu građu mogu, nepromijenjenu, koristiti u radu s djecom jer je ona u potpunosti primjerena dječjem uzrastu. Cilj je razviti u djeteta smisao i sposobnost za igru, pjesmu i ples, te potaknuti osjećaj štovanja prema hrvatskoj predajnoj baštini. Knjiga ima preporuku Ministarstva kulture i prosvjete ( kl. ozn. : 612 - 10 / 93 - 01 - 478 ), te je uvrštena u obaveznu literaturu za polaganje stručnih ispita učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi ( Glasnik kulture i prosvjete republike Hrvatske, br 6 / 94 ).
  • Knjiga-Sad se vidi, sad se zna

    15.00  (113.02 kn)
    Knjiga koja potiče i motivira. Obilje prekrasnih djecjih pjesmica podsjeća nas na djetinjstvo i snažno uvlači u dječji svijet iz kojeg ne želim o izaći. Korisno i vrijedno. Iz „recenzije. Međusobno se pripleću i javljaju u različitim hrvatskim etnografskim regijama, u seoskim i gradskim sredinama, u prošlosti i danas. Otuda su i izvori iz kojih je autor crpio raznoliki – osim vlastitih zapisa i zapisa drugih istaknutih suvremenika uključio je i primjere iz etnomuzikoloških, etnokoreoloških i pedagoških radova iz bliže i dalje prošlosti. Zbirka tako nosi i karakter antologije i nema sumnje da će biti novim važnim Kneževićevim prinosom dječjem folklornom amaterizmu u Hrvatskoj. dr.sc.Naila Ceribašić SADRŽAJ Predgovor Uvod Opisi dječjih igara s pjevanjem: 1. Ančice, bančice (Podravina) 2. Anđeli (Dalmacija) 3. Bibeki, vuk i dekla (Podravina) 4. Bimber (Slavonija) 5. Božur (Moslavina) 6. Buj, buj zelce (Međimurje) 7. Cancaj mede, crni kos (Dalmacija) 8. Curica je lepa (Draganić) 9. Čvorak, čvorak (Dalmacija) 10. Dini, dini, dinčeki (Moslavina) 11. Doletjela mala ptica (Posavina) 12. Došli smo k vama (Dalmacija) 13. Dvoje milih, dvoje dragih (Slavonija) 14. Gazice (okolica Karlovca) 15. Gori, gori moj oganj (Hrvatsko primorje) 16. Ide cug (Međimurje) 17. Ide majka s kolodvora (Varaždin) 18. Ide vlak teretnjak (Slavonija) 19. Igra, šeta (Dalmacija) 20. Imate li čo šoldat (Dalmacija) 21. Išli smo mi u šumu (Jaskansko polje) 22. Iš'o medo u šumicu (Bilogora) 23. Ivo i Mara (Slavonija) 24. Izvir voda (Slavonija) 25. Jabučica (Posavina) 26. Ja posijah lubenice (Slavonija) 27. Jena sraka (Jaskansko polje) 28. Junak Janko (Dalmacija) 29. Kapijo, kapijo (Dalmacija) 30. 'Ko je moje guske krao (Posavina) 31. Koj, koj (Hrvatsko primorje) 32. Kolo čuč (Slavonija) 33. Kolo igra (Dalmacija) 34. Kolo, kolo i šunajca (Dalmacija) 35. Kolo, kolo, bit će pir (Dalamcija) 36. Konac, konac (Dalmacija) 37. Konjić (Zagreb) 38. Lepa Mara kolo vodi (Turopolje) 39. Lutka (Zagreb) 40. Majka Maru (Dalmacija) 41. Mali Frane (Hrvatsko primorje) 42. Mi smo djeca vesela (Slavonija) 43. Mladi glazbari (Istra) 44. Moje ručice (Moslavina) 45. Muha (v) melin nosila (Hrv. zagorje) 46. Na kamik sela Anica (Hrvatsko primorje) 47. Na okolo šalata (Dalmacija) 48. Ovako se lenek seje (Moslavina) 49. Paun pase (ogulinski kraj) 50. Pčele (Slavonija) 51. Peska belega, vuglena črnega (Zagreb) 52. Pleši brate sa mnom sad (Zagreb) 53. Princeza (Moslavina) 54. Regiment po cesti gre (Zagreb) 55. Rinčice (Zagreb) 56. Ringe, ringe raja (Zagrebačko prigorje) 57. Sad ću pjevat (Slavonija) 58. Sadila sam bosiljak (Sesvetsko prigorje) 59. Savorovo (Podravina) 60. Sejala je baba lena (Međimurje) 61. Slijepi kosec (Hrv. zagorje) 62. Smrt, bela kost (Varaždin) 63. Šap, šap, šap (Slavonija) 64. Širi, viri (Dalmacija) 65. Šišmiš (Hrv. zagorje) 66. Šivonja, došivonja (Bilogora) 67. Tancaj, tancaj, crni kos (Dalmacija) 68. Tičji tonac (Draganić) 69. Tra,tra,tra (Dalmacija) 70. U podrumu je tama (Zagreb) 71. Urodila višnjičica (Slavonija) 72. U šumici zeko (Posavina) 73. U Zagrebu je kućica (Zagreb) 74. Vojvoda (Podravina) 75. Vožica (Zagrebačko prigorje) 76. Vrapčići (Bilogora) 77. Žaba sedi v trsju (Podravina) 78. Žabe, labe (Slavonija) 79. Žela sam žito i pšenicu (Moslavina) Popis dječjih tradicijskih igara s pjevanjem prema regijama Literatura Bilješka o autoru
  • PODACI O KNJIZI Srebrna kola, zlaten kotač Knjiga “Srebrna kola, zlaten kotač”, Hrvatski narodni plesovi za djecu i mladež i Uvod u kinetografiju, namijenjena je prvenstvenu pedagoškim djelatnicima u vrtićima i osnovnim škola, voditeljima folklornih ansambala te svim zaljubljenicima i štovateljima hrvatske folklorne baštine. Knjiga ima za cilj istaknuti autentičnost i estetičnost narodnih plesova i mogućnosti njihove vrlo uspješne primjene u pedagoškom i odgojnom procesu s današnjim generacijama. Knjiga je napisana na 270 stranica u A4 formatu. Sadržaj knjige je raspoređen prema slijedećim poglavljima: Predgovor, Uvod, Narodni ples, Primjena narodnog plesa , Opis narodnih plesova, Uvod u kinetografiju, Opis narodnih plesova kinetografijom, Literatura. Obzirom na vrlo malu zastupljenost teorije o narodnom plesu na pedagoškim učilištima objašnjava se kontekst egzistencije narodnog plesa, plesna struktura, stil, analiza plesnih koraka te prostorno-plesačkih formacija i rasporeda. Istaknuta je neophodnost korištenja, u procesu uvođenja djece u plesnu kulturu, primjerenih plesno - ritmičkih vježbi za razvijanje osjećaja za: ritam, prostor, grupno kretanje, koordinaciju pokreta, vertikalno pomicanje u plesu. Vježbe su opisane riječima uz notne zapise. Naglašava se primjernost u izboru plesne građe prema određenim dobnim uzrastima i postupnost u procesu uvježbavanja. Opisano je pedeset hrvatskih narodnih plesova iz Baranje, Slavonije, Podravine, Međimurja, Hrv. zagorja, Moslavine, Zagrebačke okolice, Turopolja, Pokuplja, Bilogore, Posavine, Istre, Kvarnera, Dalmacije i otoka uz maksimalno poštivanje autentičnosti i estetičnost folklorne građe. Uz opise plesova navedeni su notni zapisi glazbene pratnje, tekstovi pjesama, grafičke ilustracije plesnih rukohvata i prihvata te 27 crno bijelih fotografija. Kinetografije (plesnog pisma) je službeno plesno pismo i točno opisuje svaki plesni korak, pokret i ples u cijelosti. Kako se u Hrvatskoj još uvijek rijetko koristi ovaj sistem zapisivanja narodnih i ostalih plesova uvod u ovoj knjizi će biti zasigurno dobar poticaj plesnim pedagozima. IZ RECENZIJA Nakon dvije knjige (zbirke građe) i niza seminara koje je održao za voditelje dječjih folklornih skupina, u želji da osim same autentične građe pruži i smjernice za izbor materijala iskustveno potvrđenog praksom u radu s pojedinim uzrastima, Knežević ovom knjigom čini novi iskorak: jednostavnim rječnikom objašnjava bitne pojmove te izdašno i vrlo praktično predstavlja konkretne primjere raznovrsnih vježbi za neposredni pedagoški rad sa djecom. Zacijelo svaki pedagog-voditelj ima vlastiti pristup kineziološkim operatorima – vježbama kao sredstvu za postizanje određenog cilja: razvoja osjećaja za ritam, motorike, prostornog snalaženja u koreografskim oblicima i slično. I njima i novacima u struci ova će knjiga otvoriti pogled u način rada jednog od najuspješnijih dječjih folklorno-plesnih pedagoga. Posebno je sistematično obrađena struktura svakog plesa, definirane prostorne formacije i figure, držanje, vertikalni pomaci. Osim riječima (kraćim i dužim opisom) plesovi su prikazani i kinetografijom (prvi puta korištenom tako opsežno, zajedno s objašnjenjima na hrvatskom jeziku), a svaki ples ilustriran je i slikom međusobnog plesnog hvata i rukohvata. Rad s dječjom folklornom skupinom je plemenit, vrijedan i izuzetno uzbudljiv posao. Tim vrijednostima posvećena je ova knjiga u nastojanju da afirmira baštinu, dječje stvaralaštvo i njihovo mjesto u pedagoškim programima škola i svih institucija koje se s djecom bave. Đurđa Podvorac, prof. "Srebrna kola, zlaten kotač" Gorana Kneževića naš je prvi udžbenik plesnog pisma te tako popunjava prazninu u kojoj smo se dosad služili kinetografijama stranih pisaca (Ravnikar, Knust, Lange) i usmenim predavanjima naših poznavalaca kinetografije. Ova je knjiga i značajan doprinos folklornoj plesnoj literaturi, naročito u pogledu pripreme i podučavanja plesača. Autor razrađuje značenje folklornog plesa, pokazuje kako se pripremaju plesači i kako da najbolje usvoje gradivo te daje podrobne opise plesova s kinetografskim zapisima. S velikim iskustvom i sveobuhvatnim znanjem priprema voditelje folklornih skupina da pravilno rade s djecom i prvi put u našu literaturu unosi nužnu tjelesnu pripremu - ugrijavanje - kako bi se plesači osposobili za izvođenje zadanih plesnih struktura. U knjizi se objašnjavaju vježbe i pojedinih dijelova tijela i čitavog tijela kojima se osvješćuje kinestetički osjećaj. Naglasak je na vježbama nogu i koracima koji u različitim kombinacijama nose tijelo kroz prostor. Autor razvija vježbe u 2/4 i 3/4 mjeri te zvučnim kontaktima pojedinih dijelova tijela - pljeskanjem, tapkanjem i pucketanjem prstima - spaja vježbe koordinacije pokreta i uvodi u ritam. Sve te vježbe kombinira s hodanjem i prenosi u prostor – liniju, krug, polukrug, vijugu – tako da plesač upoznaje i savladava plesni prostor, krećući se u njemu individualno, u paru ili u grupi. Autor jednostavnim i jasnim vježbama duševno i tjelesno priprema plesača da lakše uvježba plesne cjeline - koreografije - a voditelja plesne folklorne grupe upućuje kako dobiti uspješno i plesno osviještenu grupu koja će, pripremljena treninzima, mnogo brže usvojiti koreografiju i izvesti je sa sigurnošću, svjesnošću i ljepotom. Vlasta Kaurić, prof. Doprinos je ove knjige vrlo velik i značajan jer popunjava apsolutno pomanjkanje literature tog tipa u nas. U odgoju djece tim se tumačenjem praktičnog učenja folklornih plesova s izvrsno postavljenom metodikom rada proizašlom iz četvrtstoljetne prakse samog autora pružaju velike mogućnosti za kvalitetno ostvarenje psihofizičkih potreba djece uz upoznavanje smisla, sadržaja, ljepote i vrijednosti vlastite nacionalne kulture orijentirane prema lokalnoj tradiciji. Kroz glazbu, pokret i ples najlakše se praktično uči međusobno razumijevanje, razvija poštovanje, susretljivost i tolerancija i stoga knjigu svesrdno preporučam za objavljivanje. Štoviše, zbog usustavljeno rastumačene metodike rada s djecom u aspektu plesnog folklornog stvaralaštva i vrsnog izbora plesova, poglavito zbog dobre kategorizacije prema uzrastu djece od petog do osmog razreda, knjiga bi trebala biti proglašena priručnikom za pedagoški rad s djecom u odgoju tjelesne kulture i upoznavanja zavičajne baštine. Dr. sc. Tvrtko Zebec

Naslov

Go to Top